• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Sonja68

Jag firar Alla Hjärtans dag ensam... (förutom mina Hjärteflickor då förstås ) Maken ska till Ryssland och spela veteranbandy i helgen
    Snacka om seriös liga; de betalar flygbiljetten åt honom för att han ska komma och spela en sån där prestigematch mot Zorky, hans gamla klubb. Hohoho...

• Ninnnis

Wow, Sonja! Då förstår jag att han vill åka dit och spela Vi hade nog inte firat alla hjärtans dag om det inte hade varit vår årsdag, men nu blir det lite att slå två flugor i en smäll

• Ninnnis

Sen älskar jag ju hjärtan, så det är perfekt med en dag då man kan frossa i hjärtan och till och med fira dem

• Sonja68
    Ninnnis skrev 2010-02-10 13:11:24 följande:
    Sen älskar jag ju hjärtan, så det är perfekt med en dag då man kan frossa i hjärtan och till och med fira dem
    Mmmm... minns din fantastiska brudbukett

Ja hjärtan är aldrig fel! Här får DU ett av MIG: ♥
  • passionsblomman

*sitter med högertummen i ett glas kallt vatten*

Den förbaskade pannan började ryka in så det bara bolmade!
    Jag tror sambon packat i ved för tätt. Iallafall fick jag kämpa för att ens se därnere och gjutjärnsluckan som låg på golvet trodde jag var kall såklart. PSSSSSST AJ! det var den inte! Så nu har jag fetingblåsan på tummen och alla dörrar i huset öppna för att vädra. FY vad meckigt det blev!
    Jag som skulle dammtorka och plocka undan saker inför stora dammsugararbetet när sambon kommer hem.

• Fjällbruttan

Hej!
    Tittar in lite snabbt, håller på att baka tårta, lilla fröken Selma som fyller två år imorgon har beställt en rosa tårta med vita blommor via sin mamma

det var jag som ville ha tårtreceptet, sonja! det är redan utskrivet TACK!!

Är skittrött idag efter en heldag igår hos BM och på "byn"..
    Somnade när jag satt i fåtöljen efter middagen...men sen när jag diskade (längtar efter att få diskmaskin lagad, men detsusar inte förbi reparatöreer såååå ofta här..)
    kom äldsta dottern och vill baka, hon svängde ihop en äppelpaj som var supergod

Järnvärdet har återigen rasat trots järntabletter, så hon tog lite olika prover igår, blodtrycket var ganska lågt så det kanske inte är så konstigt att jag jämt är astrött... förutom sorg och bråk osv...
    Sen kollade hon faktiskt också livmodertappen eftersom jag har sammandragningar hela tiden som gör ont..men den är helt opåverkad så det är sånt jag får leva med,
    skönt att den är intakt i alla fall

Kramar i massor till alla, nu ska jag fortsätta med tårtan

• passionsblomman

Apropå hjärtan så vill jag ha hem en sådan där fin ask med Anthon Bergs choklad till helgen. Inte minst för att jag fallit pladask för förpackningen.

Idag är det sista kurdagen. Jag har ätit dinkelgröt med banan till frukost och druckit KAFFE!!!

Vi ska köra vidare på "halva tallriken grönsaker" framöver och lite mer välvalda godsakstillfällen och begränsade mängder ris, potatis och bröd. det borde ge långsiktiga resultat.

• lanovia 08

Hinner nog inte skriva så mycket nu men springer förbi med en stooor kram till alla så ni inte glömmer bort mig.

• lanovia 08

Oh har EA fyllt år? Grattis! Hipphipp hurra!!

Leksi spännande! Nu närmar det sig. Det är värt allt väntan jag lovar. Hur känns det för dig inför förlossningen?

Appropå förlossning maken påminde mig igår om vad jag sagt precis när lillan tittat ut och de höll på och gjorde i ordning henne. Tydligen tittade jag förvånade upp och sa "var det inte värre än så här??" Undrar om det hör till vanliga kommentarer efter en förlossning??

• lanovia 08

Leksi, mannen var med på bb hela tiden. Det var fullbelagt så han kunde inte sova där med oss men han kom halvåtta på morgonen och åkte vid nio-tio tiden på kvällen så han var där så gott som hela tiden. Jag frågade honom där någon dag om han var nöjd med att vara med oss eller om han hellre velat gå och jobba. Aldrig i livet!!! var hans svar. Så svärmor fick fel.

Amningen går mycket bättre. Jag klamrar mig fast med amningsnappen och vägrar försöka utan den. Ser igen anledning heller när den får mig att må så mycket bättre. Vi har även avancerat vår amning så nu ammar jag i sängen på natten vilket gör henne mycket lugnare och vi har fått sova två nätter rakt igenom. Bara bytt blöja och lagt henne till amning när så har krävts. Så skönt att slippa bära runt henne eller sitta uppe o amma mitt i natten.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...