• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Daa

Ojojoj. Lite smygläsning senare tycker jag mig förstå att EA fyller år idag!
    GRATTIIIIS! *hurrar och hoppar*

• Ninnnis

"Word", som ungdomarna säger?

Daa skrev 2010-02-09 11:46:21 följande:
    "high five"? Kom inte på något bättre = signalen om att det är dags att se till att få sig lite käk. "håller med fullständigt" kändes lite lamt, bara...
  • Daa
    Ninnnis skrev 2010-02-09 12:14:45 följande:
    "Word", som ungdomarna säger?
    Jag var mer inne på "I say AMEN to that."
  • Fru E

NI är för söta tack för grattis!

Har hitentills inte jobbat ett jota idag, först utbildning fram till lunch och sedan stort strul på kompisfronten och tankar kring hus och alla kalas i veckan som ska förberedas!

Ninnis-bra att vi går parallellt med varandra

• Ninnnis

Strul på kompisfronten?

Ja, fast så parallellt blir det nog inte ändå... *nog om det*

Ska ni fira ikväll?

• Ninnnis

Jag har precis slumrat på spikmattan efter lunch... *gäsp*

Nu sitter jag med en kopp kokos/kola-te och filosoferar. Nej, jobbar var det ju...

• passionsblomman

Vaddå för strul på kompisfronten EA?

Ninnis, jag vill också ha thé, men det får jag först imorgon.
    Och då ska det vara utan socker, fast gör jag the så tänker jag ändå ha honung i så det så.

• Fru E

Ninnis-ohh det teet lät gott!
    Lite hålla handen stöd kan vi nog fixa

Ja ni kompisstrul.........för att göra lång historia kort så kommer den här: vi är 5 tjejer (ja par egentligen) som umgåtts under flera år och är varandra väldigt nära i allting. När någon har problem eller känner sig nere stöttar vi andra och hjälper till vilket de flesta nog gör.
    Nu i våras gifte sig en av tjejerna vilket var härligt även om vi känt oss lite utanför i att inte få delta i någon planering alls (mera att vi är vana vid att bolla ideer med varandra) men det var hennes beslut vilket vi respekterade. Under senvåren/sommaren drog sig J undan allt mer och mer, svarade inte på mailen, var inte med när vi träffades och umgicks inte med oss eller delade med sig att hon mådde dåligt.
    I september/oktober damp chocken ner att de skulle skilja sig (gifte sig i maj och det vara bara J som ville skiljas) och vi var helt frågande till det hela men fick samtidigt en liten hint om varför J inte "delat" med sig av sina känslor.

Orsaken till skiljsmässan var att J hävdade att alla hennes känslor försvunnit sedan de gifte sig och det var detta som vi andra har haft svårt att förstå samt att hon inte alls sträckt ut en hand till oss för att prata eller något utan lite valt bort oss under snart ett års tid.
    För att komplicera det ytterligare är två av de andra tjejernas respektive bröder med J:s make vilket gör det krångligt till tusen!
    Nu vill J träffa 3 av oss tjejer men inte den 4:e eftersom hon var den som var mest frågande till hela skilsmässan verbalt..

Hoppas ni får ut något av flummet ovan, svårt att beskriva

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...