• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • lanovia 08

Hej alla.
    Skall se om jag hinner skriva något innan lillan vaknar, börjar låta lite från henne men behöver inte betyda så mycket.

• lanovia 08

Jag försöker hinna läsa ikapp här varje dag men min ork att kommentera till alla är ganska noll.
    Skickar ialla fall en jättestor kram till Bruttan efter det eländiga bråket ord kan såra oerhört.
    En annan kram till Ninnis som saknar killarna.
    Kanske den största kramen till Daa. Att jobbiga tankar kommer är väl verkligen inget konstigt.
    En kram till Blommis och Blompojken. Mår han bättre nu? Lite förvirrad är jag, har du börjat spruta än eller när var det?
    En kram till alla andra också och extra mycket till den som verkligen behöver det som jag inte kommer på just nu.
    Klappar i händerna för Ingis som har flyttat in i sitt hus nu! Hurra!!!

• lanovia 08

Lillan är så gudomlig. Kan inte kolla på henne utan att nästan börja gråta. Vet inte om jag sett en sötare bebis någon gång.

Amningen har börjat gå mycket bättre. I förrgår började brösten rinna som tokar. Herregud visste inte att man kunde ha så mkt mjölk i två par bröst. I o med detta kunde jag börja använda amningsnapp eftersom det blev lättare för henne att få ut någon då. Så nu använder jag amningsnapp hela tiden och kan alltså mata med båda brösten och vi behöver inte ge henne ersättning. Kanske är amningsnappen nu onödig ialla fall på den bröstvårtan som är helt läkt. Men för mig känns det psykiskt bättre med napp. Den får mig att känna att jag klarar av det istället för att ha ont i magen när jag sätter mig för amning. Nu är det snarare något mysigt.

För övrigt håller hon oss vaken hela nätterna. Hon har haft superont i magen så igår gick vi runt med henne från 24 till 7, bortsett från 1½h sömn. Inatt åt hon mellan 22.30 och 4. En timme fick jag sova däremellan. Lite trött blir man. Men det funkar ändå. Tack vare den fina gåvan man fått.

• passionsblomman

Hejja Lanovia! Jag trodde väl det, att det skulle bli mer sprutt på grejerna. Men du, inte har du väl TVÅ par bröst? Fyra tuttar altså? hihiihiiii!

Jag börjar spraya den 25/2 btw

• Ninnnis

Hihi, jag tänkte samma sak!

Åh Lanovia, vad underbart att det går bättre med amningen. Du skriver så fint också, det är klart att du aldrig har sett någon sötare bäbis! Låter jobbigt med bristen på sömn och magont, men det låter som att det är värt det...

Nu ska jag åka hem, sen väntar ridlektion för första gången på tre veckor! Förrförra måndagen var jag ju i fjällen och förra måndagen satt jag fast i snödrivan... Men idag kan inget stoppa mig från att rida

• Villemoa

Imorgon börjar för mig en hektisk period på jobbet med mycket rättning så om jag inte är här på ett tag så vill jag bara säga att jag tänker på er alla! Många kramar och

• Daa

Åh. Ett nytt företag! Där platsar jag.
    Släpper/kastar gärna något ej krossbart på golvet och sparkar omkring med det en stund.
    För visst passar det in på Drämtill, att man gärna sparkar på döda ting? (har f ö lite småont i ena stortåleden efter det senaste utbrottet...)

passionsblomman skrev 2010-02-08 14:15:26 följande:
    Ninnis, du platsar inte i "AB Kasta,Hiva&Drämtill", du får bara vara med i "Gråterskorna"
  • Daa

Lanovia: skönt att det går bättre med amningen nu. Det måste vara väldigt jobbigt när det krånglar, för det är väl inte den bilden man har framför sig när man föreställer sig hur det kommer att vara.

• Daa

Tack för alla kramar, för de har behövts idag.
    Tänker nog också att det är normalt att ha tankar av det slaget, men det hindrar ju inte att de är onödiga och smådestruktiva.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...