• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • lanovia 08

Jag får inte amma med den såriga bröstvårtan. Idag kanske det skulle funka men igår blödde det för mkt från den vilket bara skulle resultera i att lillan skulle spy.
    Men idag känns allt mkt bättre. En natt hemma tillsammans med maken gör att det känns lättare. Det var så fullt på bb att han var tungen att åka hem varje natt. Det var tungt, nätterna är ju då det mesta känns mest jobbigt. Som tur var tog ju personalen henne några timmar åt mig så jag fick sova men vilka nötter som jag jobbade vissa nätter.
    En kom in min andra natt när jag kände mig rätt knäckt och bara tyckte det gjorde ont, väckte mig sa att det var dags att amma och bara tryckte henne till mitt bröst. Jag hann ju inte ens fatta vad som hände låg bara och hade ont. Tills jag tittade ner och insåg att men det är ju min dotter som ligger här, satte mig upp och skötte amingen på mitt sätt. Nötter säger jag!

Min sista natt blev jag ifrågasatt varför jag inte sitter och ammar. Jodärför att hon har ont i magen därför går jag här i korridoren. Jaha hur vet du att hon har det då?? Ähhh, jag har umgåtts med henne hela dagen och sett hennes betende och även fått det bekräftat av en annan bm. En stund senare kom en ängel och frågade när lillan bajsat sist vilket var ett dygn sedan, ok sa hon och hjälpte mig tömma hennes tarmar. Sedan sov älsklingen 5h utan problem. Hmmm... undra om jag hade rätt i att hon hade ont i magen eller var hon bara ilsken och skulle ha mat??

Annars har den mesta personalen varit jättebra och guldvärda. Men skönt att vara hemma. Allt känns mkt lättare idag. Bröstet kommer nog bli amningsbart snart igen. Så länge handmjölkar jag vilket fungerar nu när jag kommit hem på bb gick det inte alls tyckte bara det gjorde ont vilket det inte gör här när jag kan slappna av.

• lanovia 08
    Daa skrev 2010-02-05 18:21:52 följande:
    Men tänk ändå, Lanovia, Spillevinken är här! *fortfarande förundrad* Hoppas det löser sig med amningen.
  • lanovia 08

haha vilken syn att se Sonja amma på alla fyra, men vad gör man inte.

Tack för era tips skall nog se om jag kan hitta sådan uppsamlingskopp.

• Villemoa

Känner igen det där lanovia om att vissa på bb är ena riktiga nötter! Vi hade turen att få ett familjerum så min man hade en egen säng att sova i. Vi var kvar på bb 5 dagar, jag ville själv vara kvar en dag extra för att få igång amningen ordentligt men det var jätteskönt att få komma hem! Amningen kom ju iaf inte igång visade det sig sen men det var bra att få vara kvar extra. Sen hade Moa lite gulsot också så de ville inte släppa iväg oss för tidigt heller.

Njut och mys med lilla E så mycket du kan! Snusa lite bebis för mig också

• passionsblomman

Usch! Jag var kvar "extra" för att jag ju hade min depression och hade råångest över att åka hem och var rädd att bli "tokig på riktigt" och inte kunna knyta an till mitt barn etc. Därför var jag lovad att inte bli hemskickad i förtid. det stod i min journal och allt.

ÄNDÅ fick jag av flera veta att jag ju haft en klockren förlossning och egentlgen kunde åka hem när jag ville. Detta trots att amningen inte alls var igång än eftersom lillskorpan sög in nderläppen samtidigt med bröstet så det blev helt fel.
    Jag råkade också ut för ett nöt en natt, men när hon läst min journal efter att jag bröt ihop, så blev hon snäll. I själva verket belv hon sedan den jag tyckte bäst om.

Hela tre nätter var vi på BB. Vääääldigt läge ochextra och särskilt!
    Jag tycker det är helt sjukt att man ska känna att man måste kasta sig upp och åka hem helst samma dag. På våra mödrars tid, då låg man där en vecka punkt slut. Man fick inte åka hem.
    Kanske ett mellanting vore bra?

• Jenny står brud 090801

Hej tjejer.

Idag har det varit en "gråtdag" för mig. Vet inte varför jag varit ledsen men tårarna har runnit på mig nästan hela dagen. Men nu ikväll känns det bättre, skönt! Jobbigt när man inte ens kan skylla på PMS, indinaerna har ju nyligen slutat så borde ju inte kunna vara det...

Idag har vi fått igång vattnet igen, även det är skönt. Ska bli härligt att duscha på riktigt nu efter en veckas duschande med hjälp av spänner med vatten.

Ikväll är det melodifestivalen!!! Jippi!! *ler stort*

• lanovia 08

Jag var där också 3 nätter, hade fått stanna mer men tyckte som sagt att det räckte.
    Här var det absolut ingen som stressade hem en utan man fick stanna tills man kände sig trygg. Dock hade många självmant bråttom hem tyckte jag. En vi träffade skulle hem o hjälpa gubben renovera. Undrar om verkligheten gått upp för dem än.

Jag sitter här o skriver med en hand. Lillan sover på axeln o jag vill att hon skall göra det lite till. Behöver männens syöd vid amning idag. Hon har så ont i magen att hon bara skriker när jag försöker ge bröstet. Men tillsammans klarar vi det. Just nu är han på bb och hämtar amningsnapp. dags för nytt försök.

• lanovia 08

Jenny jobbigt med gråtardag, ibland behövs det inte så mkt anledning

• Ninnnis

Lanovia, vad skönt att ni är hemma nu. Hoppas det ordnar sig med amningen och att ni har det bra.

Blommis, om du inte misstycker så tillåter jag mig att tycka att det är i alla fall lite lite spännande med spraystart och ivf. Hoppas det går bättre med Blompojken.

Jenny, ibland gråter man tillsynes utan anledning, men jag tror det är bra att öppna ventilen och få ut det. Kram!

Sonja, hoppas makens kalas är lyckat.

Jag har varit på bio med min gulliga kollega. Sen åt vi middag med efterföljande fika, jättemysigt!

Hvidis, förresten, vilken tid hade du tänkt dig imorgon? Jag verkar bara ha ditt danska mobilnummer, har du ett svenskt? I så fall kan du väl messa mig tid och plats (gärna eftermiddag)?

Hoppas ni alla har en trevlig lördagkväll, kram på er!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...