• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Villemoa

Vad bra Blommis att dina indianer har kommit så du kan förbereda dig inför ivf. Önskar bara att mina inte hade kommit...

Välkomna hem familjen lanovia! Vet precis hur det känns med såriga bröstvårtor som tur var kunde Moa amma med amningsnapp fast å andra sidan fick jag ju sluta amma när hon var tre månader. Hon lärde sig aldrig riktigt att få bra grepp om bröstvårtan så jag fick stockning på stockning. Sen var det väldigt bökigt när hon ammade och både hon och jag blev stressade och otåliga. Att hon sen också blev mjölkallergiker gjorde ju att det var bäst att sluta. Men oj vad jag grät för att jag inte kunde amma min lilla flicka!

• Daa

Ja, nog låter det lite väl otroligt att man skulle slippa humörsvängningar under den där resan! Men hoppas kan man ju...

Vilken tur att du är så bra på att slappna aaaav.

passionsblomman skrev 2010-02-05 15:59:14 följande:
    Börjar spraya den 25/2.Då ska hela systemet nedregleras och man sätts som i ett falskt klimakterium.För att sedan sätta igång alltiohp igen big time.Att min gyn sa till min sambo att det inte brukade vara några humörsvängningar alls, tycker jag känns som att on lovade lite väl mycket. Vaddå hormonell bergochdalbana! Och jag vet ju hur det brukar vara med en helt vanliga cykeln. Nu ska man plötsligt cykla enhjuling och sedan gasa motorcykel helt bara sådär. Det vore väl rimligare att anta att kroppen kommer att slängas ltite hit och dit i kurvorna.Fast jag är en bra passagerare på motorcykel faktiskt. För jag salppnar aaaaav och lutar med i svängarna.
  • Daa

Men tänk ändå, Lanovia, Spillevinken är här! *fortfarande förundrad*

Hoppas det löser sig med amningen.

• Daa

*hotar Villemoas indianer med obehagliga konsekvenser ifall de dyker upp igen nästa månad*

• passionsblomman

*ställer mig bakom Daa och hyttar lika hotfullt med näven*

Daa skrev 2010-02-05 18:37:24 följande:
    *hotar Villemoas indianer med obehagliga konsekvenser ifall de dyker upp igen nästa månad*
  • Sonja68

Åh, Lanovia!!! Välkommen hem och så kul att höra från dig
    Tredagarsgråten, ja den är välkänd...
    Såriga bröstvårtor också.
    Jag gjorde som Blomman, grät och ammade.
    Jag smorde som attan med bröstmjölk på den såriga vårtan och gick omkring och luftade bröstet. Sedan köpte jag nån sorts uppsamlingskoppar (också på apoteket) som jag stoppade i BH:n. När det rann mjölk så samlades det upp i koppen och så skvalpade det omkring där runt den såriga vårtan OCH gjorde så att det luftades och inget obehagligt, strävt tyg som irriterade heller. Man såg förstås inte klok ut, men jag var ju ändå mest hemma.

Så mitt råd är smörj, smörj, smörj med bröstmjölk, men det kanske du redan gör?

Så ljuvlig hon ska vara din lilla ängel. Pussa henne från tant Sonja

• Sonja68

Jag bakar tårta. Chokladcrisptårta. Andra gången i mitt liv. Ska göra två stycken. Och kommer säkert misslyckas

• Sonja68

Hihi, minns nu hur jag ammade min första där i början, när jag hade såriga bröstvårtor och hon inte riktigt fått in rätt grepp; jag la henne på rygg och stod själv på alla fyra ovanför henne och ammade. DÅ fick hon rätt grepp och det gjorde inte lika ont. Måste har varit en syn för gudarna

• passionsblomman

Ja man gör typ vad som helst bara det funkar!

Hade också sådana där koppar. Fast främst för att jag läckte som en trasig mjölktank.

Varför tror du så säkert att du misslyckas? Dumma dej inte ta ut elände i förskott knasfia!
    Sonja68 skrev 2010-02-05 19:55:13 följande:
    Hihi, minns nu hur jag ammade min första där i början, när jag hade såriga bröstvårtor och hon inte riktigt fått in rätt grepp; jag la henne på rygg och stod själv på alla fyra ovanför henne och ammade. DÅ fick hon rätt grepp och det gjorde inte lika ont. Måste har varit en syn för gudarna
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...