• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • passionsblomman

Jo, vanligtvis, men nu SKULLE de ju komma, så jag kan börja behandlingen inför ivf. Så jag har väntat otåligt iflera dagar.

Sedan ska jag spraaya -i NÄSAN mina damer och ingen annanstans- ända tills det kommer ännu en blödning (inte ur näsan) och då är det dags för hormonerna som ska trigga fram en massa ägg.

• Daa

Blommis: det låter som ett friskhetstecken att sonen är uttråkad.

Vi är alltså i alla fall två stycken som inte blev ledsna när indianerna kom den här gången... Eller, jo, jag blev ju ledsen, fast jag ville att de skulle komma.

När börjar du spraya?
    *övar på tumhållning*

• Daa

Ninnis, vad har du för dig?
    Nu är det mindre än en vecka tills grabbarna kommer hem.
    *kramar*

• Ninnnis

Hej!

Jag har massor att göra på jobbet, men jag kom på att jag glömde hälsa från Lanovia innan. De är (var?) fortfarande kvar på sjukhuset. De ville inte stressa hem utan tyckte det kändes tryggare att få ordning på livet där. Hon sover ca. 5-6 timmar per dygn, resten av tiden går åt till "lilla ängeln" Maken får tydligen inte sova på sjukhuset, så de ska förhoppningsvis åka hem från sjukhuset idag om allt känns ok. För övrigt påstår hon att hon har världens bästa man... För henne, ja!

Skyndar vidare, men kraaaaaam till alla som vill ha!

• passionsblomman

Börjar spraya den 25/2.
    Då ska hela systemet nedregleras och man sätts som i ett falskt klimakterium.
    För att sedan sätta igång alltiohp igen big time.

Att min gyn sa till min sambo att det inte brukade vara några humörsvängningar alls, tycker jag känns som att on lovade lite väl mycket. Vaddå hormonell bergochdalbana! Och jag vet ju hur det brukar vara med en helt vanliga cykeln. Nu ska man plötsligt cykla enhjuling och sedan gasa motorcykel helt bara sådär. Det vore väl rimligare att anta att kroppen kommer att slängas ltite hit och dit i kurvorna.

Fast jag är en bra passagerare på motorcykel faktiskt. För jag salppnar aaaaav och lutar med i svängarna.

Daa skrev 2010-02-05 14:26:27 följande:
    Blommis: det låter som ett friskhetstecken att sonen är uttråkad. Vi är alltså i alla fall två stycken som inte blev ledsna när indianerna kom den här gången... Eller, jo, jag blev ju ledsen, fast jag ville att de skulle komma. När börjar du spraya? *övar på tumhållning*
  • lanovia 08

Tittar bara in lite snabbt bara, är hemma nu. Trött och numera väldigt väl medveten om vad tredagarsdepressionen innebär. Deprimerad är jag iof inte men oj vad tårarna rinner idag. räcker att titta på lilla ängel.
    Har varit en jobbig dag idag, ena bröstvårtan är sårig och går inte att amma med. Den andra har jobbat för fullt idag, dock visade det sig att det inte räcker med ena bröstet för tjejen. Så efter mätning och vikttagning får vi nu även ge henne ersättning. Något som jag egentligen inte har något emot men det är ändå jobbigt att känna att jag inte kan ge henne allt. Nu gäller bara att andra bröstet hänger i och inte blir för sårigt.

• lanovia 08

Blommis usch för hjärnskakning, hoppas han mår bättre.

Väldigt vad det verkar vara indianinvasion just nu.

• passionsblomman

Mmmm, tredjedagsgråten...

herregud vad jag stortjöt! Jag var tom chockad själv.
    Men någon depression är det inte. det är hormoner som bara sprutar i kroppen. Kvinnohormoner. Sådana som gör mjölk och så.

ONT med sårig vårta. Det fick jag med, men jag ammade ändå-och grät när det var som värst. Har du fått pröva med amningsnapp?
    köp en sådan och testa, (apoteket) för har du den utanpå så kan det hända att du kan fixa att ge från båda brösten.
    Det blir ju skonsammast så, så att inte det andra också får sår.

• lanovia 08

vi har testat med amningsnapp men lillan klarar inte av att få ut någon mjölk då.

• passionsblomman

Usch vad meckigt!
    När det var helkejko för mig med såren brukade jag pumpa ur det bröstet med pump (eller för hand en del iallafall) så att det inte skulle sluta produceras mjölk där. Sedan kunde man ge den mjölken på flaska eoch så när såret läkt gick det bra att amma igen.

Det tar TID att komma in i det där med matningen och det är jättejobbigt om det inte flyter på som man önskar.

HOPPAS det reder till sig!

Och grattis igen till lilla Ella!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...