• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Sonja68
    passionsblomman skrev 2010-02-07 20:17:58 följande:
    Minus huvudvärken hade ni ju värsta flytet Sonja!Och vad härligt med romantik!
    Ja, ibland så får man till det
    Lika förbenat träskallig och taskig han kan vara, lika kärleksfull och romantisk kan han vara när han är på DET humöret. Och då smäääääälter jag... fniss!
  • Ninnnis

Det låter som att ni fick en bra helg till slut i alla fall, Sonja! Och romantik är bra... Och smörgåstårta! MMmmmm...

Blommis, jag förstår absolut att du har känt dig som en sophink. Det blir väl lätt så att "den starka" inte tros behöva omsorg i samma utsträckning, men det är ju helt fel! Förresten, kan du inte besöka massör-grannen? Det låter int alls bra att du har så ont

Jenny, skönt att du är lite gladare nu. Vad kul med möblefynd! Min mamma har alltid gått på loppisar och auktioner, klätt om möbler etc, men jag har inte alls ärvt hennes kreativa ådra

Ja, fatta att Ingis har flyttat in i sitt HUS nu!

• Ninnnis

Tyckte Jennys "potensial" var kul... Kanske en freudiansk felsägning?

passionsblomman skrev 2010-02-07 19:31:11 följande:
    Jenny, vilken är din favvoloppis? Jag vill OCKSÅ kunna tapetsera möbler! Grattis till fåtöljer med potential.
  • Ninnnis

Blommis, skaldjurslasagnen komer från Mikis blogg:
    .
    Fyllning:
    250 g räkor
    250 g kräftstjärtar
    En påse babyspenat
    1 paket färska lasangeplattor med smak av spenat
    Riven ost
    .

Béchamelsås:
    50 g smör eller margarin
    4 msk vetemjöl
    8 dl mjölk
    1 krm muskotnöt, mald eller riven
    salt
    vitpeppar
    2 vitlöksklyftor
    Saft och skal av 1 lime
    .

Toppning:
    1 liten burk lätt creme fraiche
    .

Tillagning:

Såsen:
    Smält matfettet i en kastrull. Vispa i mjölet och späd med mjölken, lite i taget. Koka upp under omrörning. Sjud 5-10 min. Rör då och då. Rör ner limeskalet och pressa i saften. Smaka av med muskot, salt och peppar. Blanda i pressad vitlök.

.

Sätt ugnen på 225°C. Bottna en ugnssäker form med ett lager sås, varva därefter lasagneplattor, ost, skaldjur, spenat, lasagnetplattor osv. i 4-5 lager. Sista lagret skall vara utan lasagneplatta och istället avslutar du med att hålla resten av såsen över skaldjuren, spenaten och osten. Klicka över creme fraichen och sätt in lasagneformen i mitten av ugnen där den skall gratinera i ca 40 min. Låt lasagnen svalna något innan servering.

• Sonja68

Jo, Blomman: Jag håller med NInnis, det är fullt försteåligt att du känner dig som en sophink. Och det är inte okej att den starka alltid ska få ta all skit och samtidigt tros inte behöva någon uppskattning, omsorg eller positiv input alls utan ska bara ticka på som vanligt. Grrr... så där har jag det ganska ofta så jag vet hur du känner dig och skickar därför en varm kram.

Ninnis, du får också en kram, även om den inte hjälper mot din saknad! När kommer killarna hem?

• Ninnnis

Tack för kramen Sonja, det hjälper alltid! Kram tillbaks!

De kommer hem på torsdag. Vi ska på 60-årskalas i Småland till helgen alla tre. Sen skulle de egentligen köra direkt därifrån till Sthlm på söndagen, men nu har maken ändrat planerna och stannar hemma hela den veckan istället Det är inte så ofta planerna ändras åt det hållet, så det ska inte så mycket till för att glädja en pendlaränka

• Ninnnis

Nähä, nu tror jag bestämt det är läggdags. Har fortfarande inte blivit av med Kommissarie Rebus

Kram på er!

• passionsblomman

*kramar alla tillbaks*

Jag tror det lätt blir så här för den som går hemma också. Man glömmer lätt att den personen också haft en dag.

Dessutom är mina dgagr rätt stilla medan jag är självoch sedan blir det så MYCKET av de andra om de inte är glada liksom. De blir ju nästan min enda input. TUR att jag har er!

Vart i Småland ska ni om man får lov att fråga Ninnis???

• Sonja68

Blomman; replikerna från mannen när jag var barnledig med två småttingar, "...och VAD har du gjort hela dagen...?" eller; "...du har ju tid, du som bara går hemma hela dagarna..." kunde göra mig GALEN!! Men när han själv var pappaledig 5 månader, då insåg han VAD exakt jag hade gjort "hela dagarna"...

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...