• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • lanovia 08

Vi har köpt miniform nu. Apoteket ville bara att vi skulle prata med BVC innan vi gav henne det så maken är iväg och gör det nu (deras telefoner funkar inte. )
    Hoppas de säger att det är ok för igår skrek hon 5h i sträck på kvällen innan hon somnade. Gör så ont i min själ att höra henne, man hör riktigt hur ont hon har.

Fru Bygg skrev 2010-02-09 10:07:20 följande:

Lanovia; sitter bara och ler när du berättar om er lilla familj! Njut ordentligt för tiden går fort. Ella är redan fyra månader idag...Tänkte på lilla Ellen och sina magknip. Ella hade också ont i magen när hon var nyfödd (ja, fram tills för en månad sen) och vi gav henne minifomdroppar. Finns att köpa på apoteket och sen ska barnet ha tio droppar innan varje amningstillfälle (om det inte är för kort tid emellan). Det låter som mkt jobb, men för Ella hjälpte det och då gör man ju allt för de små!
  • lanovia 08

Nu har jag nog hunnit läs ikapp allt tror jag.

Fru Bygg jag röstar också på en upplevelsepresent till maken. Bio blir ju t.ex inte så dyrt, om ni har möjlighet att få barnvakt vill säga....

Ninnis kul att killarna kommer imorgon. Och vilken mys helg ni har framför er. 11 år tillsammans det är länge det.

Blommis, ajajaj stackars tumme. *blåser för fullt på tummen för att det skall göra mindre ont*

Hmmm... vad mer?? Hjärnstillestånd.
    Får gå till lillstumpan nu. Kram på er.

• Leksi

Fru Bygg skrev 2010-02-10 12:02:09 följande:

Leksi, underbart med bebis inom kort. Förhoppningsvis dröjer det ett tag till innan den lilla/lille tittar ut!Vet ni om det är en flicka eller pojk?
    Nope, vi har inte tagit reda på könet så det blir en överraskning. Jag får dock höra hela tiden att jag har en typisk "pojkmage" och har undermedvetet börjat ställa in mig på att det är en kille.

Jag känner mig djärv och sticker ut hakan och tippar på tre bebispojkar i tråden i april! Det måste ju bli lite balans...
  • Leksi

Bruttan, jobbigt med så lågt järnvärde & sammandragningar! Men skönt att det inte var någon förlossning på gång. Liite tidigt för det tycker jag!

Ninnis, vad roligt att ni blev tillsammans på Alla hjärtans dag! Någon fin historia bakom det? Är glad för din skull att de kommer hem imorgon och är hemma en hel vecka!

Bra jobbat Blommis med avklarad kur!! Låter som ni har en bra plan för att följa upp den också. *hejar på*

Hej Lanovia! Gud, jag skulle bli jäkligt glad om min första kommentar efter förlossningen blir samma som din! Fast det ligger ju lite i det, om man förbereder sig för det värsta och är inställd på det så kan man ju inte bli negativt överraskad i alla fall. Jag börjar bli nervös men inte rädd (än). Hanterar det genom att läsa, läsa, läsa om förlossningar, smärtlindring & allt som kan hända.

Underbart att amningen fungerar bra nu! *gör vågen* Hoppas nu bara Minifom hjälper mot magontet också. Förstår att hjärtat brister av att se lilla E ha så ont. Stackars liten.

Misstänkte nog att svärmor skulle få fel...

• Leksi
    Sonja68 skrev 2010-02-10 11:30:32 följande:
    Leksi: Ja, det gick bra. Har inte fått rapporten ännu. Men de var inte här så många dagar som vi beräknat. Så det tar jag som ett gott tecken. Ekonomichefen sitter och syr ihop det sista detaljerna nu och jag avlutade januari igår och försöker hinna ikapp allt som blivit liggande. Känns som att man alltid ligger lite efter...Har varit hemma två halvdagar med lilla K som varit hostig.Bebbe i maj, NICE! Håller tummar att allt går bra.
    Ja shit förstår precis vad du menar, vi ligger så mycket efter att man nästan ger upp. Vi har revision vecka 8 så då måste vi ju ha något att visa upp i alla fall... Blä! Räknar ner veckorna tills jag ska sluta jobba - sju kvar nu! Skärtorsdagen (1 april) blir sista arbetsdagen och dit längtar jag!

Tack för tumhållning!
  • Jenny står brud 090801

Hej tjejer.
    Har väl inte ngt så där roligt att berätta men tänkte titta in och säga hej iaf.

Jag börjar bli lite stressad över att jag fyller 25 nästa vecka. Visst jag vet att det inte är så gammalt men jag hade ändå tänkt mig att mitt liv skulle se lite annorlunda ut då. Har ju alltid tänkt mig att jag skulle bli en ung mamma och på ngt vis känns det som den chansen går förbi när jag passerar 25...

Men förutom det känner jag mig ganska lugn, kan nog bero på att jag är trött och har mycket att göra. Är på dag 15 i min cykel idag så hoppas på att kroppen har fattat denna månaden. Har bestämt mig för att inte testa med äl-test förren jag fått igång kroppen igen. Får se om jag fixar det, men har inte testat denna cykel iaf och det tycker jag är duktigt av mig... blir bara stressad när jag håller på och testar.

Nu skall jag gå och lägga mig och krama på mannen, känner att jag behöver det

God natt alla goa tjejer.

• Ninnnis
    Sonja68 skrev 2010-02-10 13:25:01 följande:
    Mmmm... minns din fantastiska brudbukett Ja hjärtan är aldrig fel! Här får DU ett av MIG: ♥
  • Ninnnis

Hade tänkt lägga mig tidigt igår, men det blev inte riktigt så. Jag jobbade över en timme, vilket gjorde att jag inte hann handla innan träningen som jag hade tänkt. Efter träningen tvättade jag bilen (den ska till verkstaden i dag och var väldigt smutsig) och storhandlade. Jag är fortfarande nybörjare på det här med självscanning, vilket gör att det nästan tar längre tid än att handla på det traditionella sättet. När man dessutom åker på "avstämning" på sina tre stora kassar tar det ännu längre tid... Åkte hemifrån 06.15 på morgonen och var hemma 21.30. Jaja, idag kommer mina killar hem!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...