• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • passionsblomman

Hahah! Jaaa, jag tänkte när jag såg den där mojjägen att man skulle haft en själv. Det var mitt i kuren med all denna kål&löksoppa. Det har mullrat rejält i magen i veckan....

Fas å andra sidan hade det nog varit fara värt att hela sagohuset hade flugit i luften om man använt den.

• Fjällbruttan

...använda rektalkatetern Windi för att evakuera.....

Visste faktiskt inte att man evakuerade fisar
    Det måste jag minnas nästa gång jag fiser och maken mobbar mig...
    -vadå, jag evakuerade bara lite luft

Tack för dagens asgarv!!

Kanske tur för sagohuset att du inte hade en sån Blomman, med tanke på monsterpannans underligheter också... kunde blivit som i Jönssonligan..
    Vilken jädra smälll!

Har ni förresten hört talas om snorsugen Näsfrida??
    (den funkar faktiskt jättebra) men megaäckligt är det

• Fjällbruttan

EA, förlåt!! Grattis i efterskott!! Min gravidhjärna fixade inte det igår!
    HURRA HURRA HURRA HURRA!!!

Skönt att höra att amningen funkar Lanovia, är så skönt när allt kommit igång, och vet du, det spelade ingen roll att lilla Vild var 3:e barnet, jag grinade och hade ångest innan allt kom igång ordentligt efter en en vecka! Hormoner...näääää

Ninnis, hoppas ni får en underbarhelg

Kram till alla och förlåt om jag glömmer att kommentera nåt!!

Åhh... Blomman, du får en påse mjöl som legat i frysen att linda runt tummetott!
    Mjöl i plaspåse och sen in i frysen är en supergrej att lägga på bulor och blåsor

• Ninnnis
    Fjällbruttan skrev 2010-02-11 10:35:54 följande:
    ...använda rektalkatetern Windi för att evakuera.....Visste faktiskt inte att man evakuerade fisar Det måste jag minnas nästa gång jag fiser och maken mobbar mig...-vadå, jag evakuerade bara lite luft
  • passionsblomman

Förresten så var sotarenh här i morse. Eller först inte för ahan åkte igen eftersom jag inte hörde att han knackade på -orsaken till det var att fläkten gickfö fullt i köket då jag lyckats koka över sonens utflyktschoklad över hela spisen- men då vår panna verkligen inte funkar bra ville jag ju fråga honom lite, så jag ringde hans chef och då kom han tillbaka.
    jag tänkte först fråga om han verkligen var gammal nog att få arbeta..JÄTTEUNG såg han ut! Typ, "vill du ha en kopp kaffe eller ska jag fixa ett glas O´boy till dig istället?"

Hursomhelst, han konstaterade att det ju inte var något drag i pannan. Nä precis. (detta kunde konstateras eftersom jag korkat nog tände i pannan INNAN jag ringde och undrade om de verkligen hade varit där och sotat så snabbt)
    När pojken öppnade lite luckor här och där på det gamla härket till panna (alltså den gamla oljepannan som sitter innanför vedförugnen) hojtar han till av häpnad. "Hur FAN har det kunna brinna ALLS i den här pannan, det är ju helt STOPP!!!"

Så han krafsade ur en försvarlig mängd svart, hemsk och illaluktande sörja så gott det gick. Nu brinner det som attan!
    men ahn måste ju komma tillbaka och sotaordentligt när jag inte eldar samtidigt.

Det har uppenbarligen inte varit sotat här på länge.

Tur att inte hela huset har brunnit upp för oss!

• Ninnnis

Oj Blommis! Hoppas ni får ordning på pannan så ni får varmt och gott i blomslottet

• passionsblomman

Jotack, tummen har en sådan där blåsa som är UNDER en ganska hård hudhinna liksom. En sådan som gör att ma fattar att kockar och andra som bränta sig lite regelbundet under karriärens början, inte är så lättbrända efter ett tag....

Och pannan, den borde det ju bli bra med nu när det ska sotas ordentligt. Inte konstigt att det gått åt ved för oss! Snacka om att bränna pengar i ordets mest sanna bemärkelse!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...