• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Daa

Hyfsat. För det mesta glömmer jag bort och då känns det ganska okej. Det är ju de där stunderna när jag fullt ut inser vad det är vi förlorat som det kan bli riktigt jobbigt.

lanovia 08 skrev 2010-02-12 12:04:52 följande:

Hur är det med dig Daa?
  • lanovia 08

Svaret hyfsat ger mig lite lättnad ialla fall. *kramar*

Daa skrev 2010-02-12 12:07:50 följande:
    Hyfsat. För det mesta glömmer jag bort och då känns det ganska okej. Det är ju de där stunderna när jag fullt ut inser vad det är vi förlorat som det kan bli riktigt jobbigt. lanovia 08 skrev 2010-02-12 12:04:52 följande:
  • lanovia 08

Låter mysigt med liten egentid. Det behöver man. Ta vara på den och försök att inte oroa er för mycket för Ella medans ni är borta, hon har det bra hemma med sin morföräldrar.

Fru Bygg skrev 2010-02-12 10:22:19 följande:

Usch, håller på att städa här hemma. Det blir alltid dammigt så fort och nu i helgen kommer mina föräldrar på besök. De ska vara barnvakt åt lilla Ella medan vi ska iväg för första gången. Vi är utbjudna av en UE på jobbet och ska ner till Malmö och se lite handboll och äta mat. Detta är första gången som vi har barnvakt till Ella. Hoppas det kommer att gå bra. DEt ska bli så skönt att få lite egentid med maken iallafall, även om Ella alltid är underbar!
  • Daa

Jag har fått inspiration. Vi får se hur länge det varar. Diskuterade kläder med en arbetskamrat och jag klagade ännu en gång på det misslyckade klänningsshoppandet jag försökte mig på innan nyår. "du får helt enkelt lära dig sy", sade hon.
    Jag gillar tanken. Fast nu måste jag ju skaffa mig en symaskin och jag är ju helt novis.
    Någon som har tips? Jag vill ha en schysst symaskin, kanske inte alltför dyr och inget rackel (rackel=sådant som går sönder och inte är så driftsäkert (har för mig att "rackel" är ett sånt där ord som kan få t ex en skåning att titta konstigt på mig )). Den behöver inte vara så avancerad heller. Användarvänlig och pålitlig skulle vara bra.

• lanovia 08

Nej nu måste jag gå och fixa lite mat. Vi hörs senare eller imorgon.
    Imorgon skall lillan på sitt första kalas. Kusinen fyller år, får vi se hur det går.

• Daa

*kramar tillbaka* Ja, vi får nog vara nöjda med hyfsat.
    lanovia 08 skrev 2010-02-12 12:11:29 följande:

Svaret hyfsat ger mig lite lättnad ialla fall. *kramar*
  • lanovia 08

Jag förstår rackel, fast så är jag ju inte skåning heller.

Kul det låter att sy egna kläder. Lite Lena Ph känsla fick jag när jag skrev det där. Har du ingen mamma eller svärmor du kan låna maskin av till en början? Bara för att se hur det går och om det blir något sytt. Ingen idé att köpa en bara för att låta den stå sedan.

• lanovia 08

Det är ialla fall bättre än när du kravlar runt i dikena för där gillar jag inte att ha dig.

Nu ringde precis lillans farfar. Han verkade vilja ha sig en liten extra titt på sitt barnbarn så jag får väl se till att äta nu så jag gjort det innan han kommer.

Daa skrev 2010-02-12 12:16:28 följande:
    *kramar tillbaka* Ja, vi får nog vara nöjda med hyfsat. lanovia 08 skrev 2010-02-12 12:11:29 följande:
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...