• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Daa

Oj. Nu blev det livat på arbetsplatsen igen. Det började med orden: "Han är i hörnet!" (på det här stället är det ganska provokativt och betyder trubbel ) och så blev det tumult och brottning följt av ett "Aaaajajaj!" följt av mer tumult och till slut låg uppviglaren nedbrottad på golvet.
    Jag bara sitter här och ser snäll ut.

• Daa

Lena Ph-känsla.
    Jag tänkte att det inte är fel att ha en symaskin hemma. Mamma har lånat sin symaskin, så jag har ingen för tillfället.

• Daa

Hon har alltså "lånat" sin symaskin av mig. Av någon anledning ser hon så konstigt på mig när jag uttrycker mig på det viset och hävdar att det är jag som lånat maskinen av henne och inte tvärtom. Ja, se mammor.

• Daa

5000 inlägg, förresten? Då får vi öka...
    Men jag måste ta hand om mitt härliga städområde nu.

• Ninnnis

Jag älskar din arbetsplats!
    Daa skrev 2010-02-12 12:19:34 följande:
    Oj. Nu blev det livat på arbetsplatsen igen. Det började med orden: "Han är i hörnet!" (på det här stället är det ganska provokativt och betyder trubbel ) och så blev det tumult och brottning följt av ett "Aaaajajaj!" följt av mer tumult och till slut låg uppviglaren nedbrottad på golvet. Jag bara sitter här och ser snäll ut.
  • Ninnnis

Jag fick en symaskin av mina föräldrar för en massa år sedan (det var säkert en hint, men den gick mig förbi ). Det första jag skulle sy var kanterna på en vaxduk. Det gick inte så bra. Jag lyckades bryta av ALLA nålarna, och det var först för ett halvår sedan eller något som jag fick tummen ur och köpte nya. Så kan det gå. Det mest avancerade jag har gjort sedan dess är att sy om vovvens väst/täcke...

• Daa

Haha. När jag städade började jag sjunga på "the lion sleeps tonight" och plötsligt ballade allting ur. Samtliga närvarande satte igång, i olika passager av sången och olika tonarter.
    Och med tanke på den sångens karaktär... Det lät, kan jag tala om.
    *skrattar fortfarande*

Ninnnis skrev 2010-02-12 12:47:07 följande:
    Inget chicken race, så här en solig fredag?
  • Ninnnis

Jag fasar lite för hur mycket servicen av min bil kommer att kosta. Byte av broms-någonting (klossar? skivor?) låter dyrt...

Efter att jag lämnat bilen igår promenerade in till stan i det härliga vädret. Jag råkade bland annat springa på en lång grå kofta med mörkblå hjärtan på, som jag bara var TVUNGEN att köpa Den var så fin och den ropade "köööp mig!" Den var egentligen lite i dyraste laget, men jag bestämde mig för att jag förtjänade det. Den passar bra att ha på söndag! Hittade även en klänning på rean (199 kr!) som jag ska ha imorgon.

*babblar*

• Ninnnis

Awimawe, awimawe...

Daa skrev 2010-02-12 12:58:11 följande:
    Haha. När jag städade började jag sjunga på "the lion sleeps tonight" och plötsligt ballade allting ur. Samtliga närvarande satte igång, i olika passager av sången och olika tonarter. Och med tanke på den sångens karaktär... Det lät, kan jag tala om. *skrattar fortfarande*
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...