• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • lanovia 08

Fanns ingen større tid till att meddela någon nær vi åkte in. Vattnet gick bara några minuter øver 12 igår natt, vi åkte in før kontroll. Jag sæger ialla fall att vattnet gick før det kom verkligen i en fors och en hel del. Dock kunde de vid gynundersøkning inte se något vatten utan trodde det var riklig flytning. Jag var fortfarande skeptisk, børjade få ordentliga værkar. Blev hemskickad før att førsøka sova och se vad som hænde. Væl hemma blev det macka i magen och sængen. Men det gick inte att ligga, jag fick fort mkt ondare. Ringde in till førlossningen som nog inte riktigt tyckte det læt så allvarligt utan skickade mig till duschen. Jag duschade och førsøkte lægga mig men fløg upp vid næsta værk. Vi ringde in igen och fick komma in på ny kontroll. Væl inne så visade det sig att jag redan var uppen 5cm. Var jættenervøs før att hon skulle sæga att jag inte ens børjat øppna mig æn, kænde att jag inte kommer klara av detta om det gør så hær ont innan något ens hunnit børja hænda.
    5h senare var våran lilla tjej ute, enbart med hjælp av lustgas. Nær jag væl fick lustgas och hjælp på sjukhuset tycker jag inte førlossningen var ett dugg farlig. Jobbigt var hemma nær jag hade så ont utan att veta hur långt jag tatt mig.
    Jobbigt var också att jag varken kunde sitta eller ligga så bada var bara att stryka ur registret.
    Men nu ær hon hær vår underbara tjej!

Jag fick så mkt berøm av barnmorskorna, som førøvrigt var helt underbara. De tyckte inte det syntes ett dugg på mig att jag var rædd. Och det var jag væl kanske inte heller tack vare samtalen innan och profylaxkursen.

• Fjällbruttan

Åhhh... inser när jag läser ditt inlägg igen Lanovia att min äldsta vägde exakt lika mycket som Ellen och också är född på en tisdag
    Dock var hon en cm kortare

Tisdagsbarn blir trevliga om än något drömmande flickor enl min erfarenhet

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-01-30 19:53:00 följande:
    Var det idag det var begravning Bruttan? Här får du en särskild också!www.youtube.com/watch

Vi hade den som avslutningsmusik på begravningen, det var jättefint!

Tack Blomman!!!

• Ankan80

Härlig läsning Lanovia. Grattis återigen!!!!
    *längtar*

• Fjällbruttan

Så glad för din skull Lanvia, vilken skön känsla det måste varit när du kom in och det faktiskt var 5 cm redan!! Härligt

Fnissar lite åt vattnet, det gick som en fors för mig med med första barnet, när vi kom in så ville jag gå på toa, inga problem.. men mardrömmen till barnmorska som mötte mig när jag kom ut och skällde ut mig för att jag kastat bindan som jag haft
    -Den ska man faktiskt ta prov på!!! Hur f-n skulle jag kunna veta det??
    Jag samlar inte på mina använda bindor
    Men sen har morrhoppan skrivit i journalen att jag ev haft vattenavgång men mest troligt kissat på mig... men vad är det med somliga BM??
    Lite senare sama dag konstaterades det att det VAR vattnet somgått, pilutta den kärringen va!!

• Fjällbruttan

NU HAR JAG LÄST IKAPP!!!!

TACK för alla värmande kramar och alla omtanke, det är skönt att ni finns!
    Och ja, vi känner oss rätt manglade och slutkörda...
    fredagen var begravning, kaffe och sen stor familjemiddag (på restaurang, ingen orkade/ville laga mat) sen låg vi utströdda i soffan och stirrade på Let´s dance..
    och somnade tidigt allihop, vi var så slut på!

Lördagen var vi bara hemma och mös, så kom makens moster och morbror förbi innan de for hem så vi fikade  med dem och pratade lite om fredagen, skönt.
    Sen for vi till bästa L och snusade på Axel som var en vecka gammal
    Där var vi i flera timmar och bara var... skönt det med!

Söndagen jobbade maken och jag spöade ungarna i Fia med knuff, vi la pussel och hade kompisar som kom förbi och la pussel de med, barnen fick stå i fokus hela helgen, de har hamnat så mycket på sidan känns det som sista tiden...

Måndagen SOV jag nästan hela dagen, så TRÖTT ända in i märgen..

Men nu är det lite bättre, men jag har saknat er!!

kramar i massor !

• Fjällbruttan

OJ, glömde skriva, jag visslar som en tok!!! *visselvisselvissel*

• Fjällbruttan

Förresten, minns ni verkmästaren som jag bölade inför och fick rabatt på rep av bilen?
    Han och hans firma hade skickat in till cancerfonden till svärmors minne!
    Så gulligt!
    Nu har han två guldstjärnor!!

• Ninnnis

Älskade Lanovia, jag blir alldeles varm och tårögd när jag läser din beskrivning av förlossningen. DU ÄR SÅ DUKTIG! Tänk så mycket jobbiga tankar du har haft inför detta, och så klarar du det så bra. Klart att du fick beröm! *impad*

Är ni hemma nu? Det låter helt underbart...

• Ninnnis

Wow!

Fjällbruttan skrev 2010-02-03 11:37:02 följande:
    Förresten, minns ni verkmästaren som jag bölade inför och fick rabatt på rep av bilen?Han och hans firma hade skickat in till cancerfonden till svärmors minne!Så gulligt!Nu har han två guldstjärnor!!
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...