• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Ninnnis

Hej Andbeyond!

Vad kul att höra att du har återupptagit studierna och att det går åt rätt håll! Häng gärna kvar hos oss Kram!

• Ninnnis

Blommis, blev sambon så sur som du befarat över att ivf:en blev framflyttad? Hur är det med Blompojken?

• Ninnnis

Här är det fortfarande snökaos. Imorse körde jag förbi 3-4 bilar som hade kört i diket, samt en buss som låg halvt i diket och blockerade en rondell... Det tog dubbelt så lång tid att köra både igår och idag. Men jag har inte kört fast mer i alla fall, alltid något

• Ninnnis

Vad trevligt med mammafika, Fru Bygg!

Villemoa, känns det bra på nya jobbet? Bortsett från tuggummiincidenten förstås...

Ingis, hur känns det inför flytten?

Hvidis, kom maken hem ordentligt?

Daa, här kommer dagens KRAM!

Sonja, förhoppningsvis låter hon dig fortsätta snusa ett tag till

Bruttan, hur är det idag?

• Fjällbruttan

Hej!

Ganska bra dag idag, hann  mysa lite med lilla vild innan hon behagade smita från mammas varma säng och trassla sig ner för trappen för att terrorisera sina storasystrar innan de försvann med skolbussen

Nu är hon med sin pappa och får andra sprutan mot svininfluensan.. skönt att slippa vara med!

Fast lilla vild låg i morse och talade om att
    -Farmor är i himlen och jag kan inte nå henne....
    det skär i hjärtat!

Begravningen gick ganska bra, vi är "nöjda" om man kan säga så, den blev ljus och vacker och flera som var där sa att de aldrig varit på finare begravnng, så det känns bra. Tom. prästen tyckte att den var ovanligt fin! Men barnen hade det jobbigt, helst mellandottern, vi var kvar sist i kyrkan och hon kunde inte släppa kistan, vi fick lirka lös henne och det gjorde så ont!!

Lilla vild vägrade först att lämna ifrån sig sin lilla handblomma, inte förrän maken lyfte upp henne så hon fick lägga den på kistan själv och klappa kistan så var hon nöjd, så liten och förstår så mycket ändå..
    Innan begravningen när vi la granris runt kistan frågade hon om vi inte kunde skruva upp kistan så hon fick prata med farmor...

Och på kvällen när maken skulle lägga henne soch hon fick sin kvällvälling så säger hon -Jag fick välling idag av mamma och då var hon ledsen....
    Hon fick en flaska i kyrkan innan begravningen började... + att vi mutade med små burkar med salta pinnar, ostkrokar, och chips och festis... ritpapper och kritor och som toppen på allt, en tablettask, men så var hon som ett ljus i över en timme!

Nu ska jag försöka hinna läsa ikapp innan lilla vild och maken kommer hem från distriktssköterskan... Då ska vi börja sortera bebiskläder...

• Ninnnis

Åh, Bruttan, vad fina dina flickor är!

Det låter som att begravningen blev precis så ljus och fin som svärmor önskade. Kram!

• lanovia 08

skrattar och gråter omvartannat nær jag læser era inlægg från igår. Ni ær før hærliga!
    Tack før alla grattis!

Som ni førstått føddes lilla Ellen igår 10.26, 50 cm lång och 3280 g. Just nu ligger hon och sover på makens brøst i sængen och jag ær sååå lycklig nær jag ser dem.

• Fjällbruttan

Underbara lilla Ellen och hennes underbara starka tuffa mamma!!
    Njut av er lycka och myyyyyyyyys!!!
    Är lite avundsjuk på er, nu längtar jag nnu mer efter lill-puff

Grattis än en gång!!!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...