Hej!
Ganska bra dag idag, hann mysa lite med lilla vild innan hon behagade smita från mammas varma säng och trassla sig ner för trappen för att terrorisera sina storasystrar innan de försvann med skolbussen
Nu är hon med sin pappa och får andra sprutan mot svininfluensan.. skönt att slippa vara med!
Fast lilla vild låg i morse och talade om att
-Farmor är i himlen och jag kan inte nå henne....
det skär i hjärtat!
Begravningen gick ganska bra, vi är "nöjda" om man kan säga så, den blev ljus och vacker och flera som var där sa att de aldrig varit på finare begravnng, så det känns bra. Tom. prästen tyckte att den var ovanligt fin! Men barnen hade det jobbigt, helst mellandottern, vi var kvar sist i kyrkan och hon kunde inte släppa kistan, vi fick lirka lös henne och det gjorde så ont!!
Lilla vild vägrade först att lämna ifrån sig sin lilla handblomma, inte förrän maken lyfte upp henne så hon fick lägga den på kistan själv och klappa kistan så var hon nöjd, så liten och förstår så mycket ändå..
Innan begravningen när vi la granris runt kistan frågade hon om vi inte kunde skruva upp kistan så hon fick prata med farmor...
Och på kvällen när maken skulle lägga henne soch hon fick sin kvällvälling så säger hon -Jag fick välling idag av mamma och då var hon ledsen....
Hon fick en flaska i kyrkan innan begravningen började... + att vi mutade med små burkar med salta pinnar, ostkrokar, och chips och festis... ritpapper och kritor och som toppen på allt, en tablettask, men så var hon som ett ljus i över en timme!
Nu ska jag försöka hinna läsa ikapp innan lilla vild och maken kommer hem från distriktssköterskan... Då ska vi börja sortera bebiskläder...