• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • muggles

Lappis: ja vem orkar ladda ner allt man har - herregud... (och vem orkar titta).

• muggles

Ha, jag hittade en ny vän (hade en vänförfrågan) när jag gick in - är superdålig på att FB:a mig...

• Snorkfröken77

muggles - Vi har larm, mest för att få klistermärken Jag tror det är det viktigaste och har mest en avskräckande effekt.

Apropå på kräm, Decleor har en kräm som är mumma för torr hud: www.hudoteket.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl&artgrp=115&artnr=A18863&visa=1-30&Sort=Beskr&Visn=Std2
    Har haft den som stöd på vintern när jag börjat blivit fnasig.

• Telis

muggles, det finns installerat i vårt hus men vi har inte bestämt än om vi ska koppla in det. Det kostar ganska mycket i månaden tror jag och jag är lite osäker på hur stor risken är i vårt område, vi kommer att bo rätt tätt inpå grannarna.

• Snorkfröken77

Det som är bra med vårt larm är att vi kan ha det igång trots att katterna är hemma, det går tydligen på vikten. Frågan är hur det blir om vårt nytillskott blir så stor som vi tror?! Kommer katterna med gemensamma krafter kunna utlösa larmet tro?

• Lapinette

mugglan - kopplar upp mig på FB så som jag gör här då jag har åtminstone en vän som bor i Frankrike som emellanåt dyker upp där så vi kan chatta lite.

Gällande larm är jag en novis men vet att min bror som har hus har larm.

• Fru E

Hej hopp!

Kan ni inte vänta med att skriva tusen sidor till de dagar när jag inte har möten hela dan

Blivande-woooohhh 33 ÄGG!!! Helt galet! Borde finnas bra chanser att få många till frysen och ett super guld ägg tillbaka till er. Var det inte du Lappis som sa att din akupunktör inte ville behandla efter ägget satts tillbaka?

Snorkis-så du är kring dag 30 nu? Då borde du kunna ta ett test och se...

Mugglan-vi har larm och är jättenöjda! Känns tryggt att få ett samtal inom några sekunder och en bil som kör ut och tittar till ens hus.

PB-du har inga tips för hibiskusar??? Jag fick ett skott av svärmor för några månader sedan men den har inte trivts så bra hos mig utan har lite gula blad och tappar dem nu. Har satt ner extra näringspinnar till den

Jag använder Dermanords produkter och har en tunnare kräm på sommaren och sedan kompletterar jag med en lite tjockare där det behövs på vintern

• Lapinette

EA - det stämmer och det är många akupunktörer som gör så. Vad som är rätt eller fel vet jag inte men det var behandling fram till ET. Samma dag som ET/återföring så har jag fått behandling precis innan jag åkt till Uppsala och sedan stopp tills TD.

• Fru E

Lappis-ok jag har fortfarande inte vågat berätta för akun att vi ev ska prova ivf till våren eftersom han anser att det är onödigt nu när jag gått på behandling. Han vill istället sätta nålar i både maken och mig men tja det blir 350kr/gång*2personer*2ggr/vecka*antal veckor HUHH!!!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter