• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • _koko_

AM - Nu är det purjospecial på fyran, synd att du är ute och promenerar!

• Lapinette

Hallå era galningar!

Cissi du är helt jäkla tokig. Vad det något speciellt att gå på xx toalett och svinga hans racket??!!

• Lapinette

Hi, hi ... har åtminstone två vänner med dagens namn! Den ena fick den andres mail får en tid sedan.

• Liten med Mindre

Nenne - vi vattnar med Pyrex mot blomflugor. Deras larver kryper upp och vrider sig i plågor ovanpå jorden - lite läskigt. Men sen är de borta efter 2-3 vattningar. Giftigt som tusan gissar jag. *urk*

Kolla i blomaffären.

Sen kan man lägga ut klisterremsor med...

• FruCicci

Lappis, nä det var inget speciellt alls faktiskt. Men efter besväret att ta sig upp och in så kände jag väl för att göra något... Det var skit kul när jag sedan träffade/såg honom igen, typ ha ha ha jag har skitit på din toalett, du skulle bara veta vilka spår det blev... typ...

En av de längsta snablarna jag varit med om tillhör förresten en viss känd golfare, som fortfarande spelar på touren. MY GOD.
    Det gjorde nästan ont. Tur att vi var i poolen hemma i Dubai och att den stängde just när det var som hetast, det kom en liten indier som jobbadesom pool-nisse och sa. Madame, I am sorry to interupt, but you need to finish now because the pool-area is closing phhhaaa inte alls pinsamt!

• FruCicci

PB, ååå vad härligt ert hus låter. PUNCH veranda!!!!!!!!
    I like!
    Har du ingen länk kvar till huset, eller bild. Jag vill se !
    Det är dyrt i sthlm, det är därför jag också har funderingen på att röra mig söderut, bara för att man får såååå mycket hus för pengarna. Problemet är väl att lönerna är så futtiga och jobben även få.
    Skönt ändå att ni har kommit ganska så bra på plats och att din son börjat få vänner och så där.
    Svårmor i helgen Kul! hihi

• nennesjuttioåtta

liten
    tack för tipset!!!!!!

Cicci

• FruCicci

Just det!
    Grattis på namnsdagen!

Idag ska jag träffa Bumsis och Freijs!
    Wiiieee hoppas lilla Bumsis inte har vuxit så mycket sedan sist, så jag får gosa med en riktigt liten sak

Nu the shower

• fru AM

Och jag kommer som vanligt lite sent in i debatten. JAg har kräkts så mycket i mina dar att jag önska jag hade haft betalt för det ...
    Cicci: vilka historier! Jag trillar av stolen - och då har jag ändå verit med ett tag om man säger så!

Jag tyvärr varit alldeles för städad i min ungdom - jag vildade till mig lite när jag skilde mig från ex:et och upplevde några galna resor i sängkammarfarsens tecken. Men sen bliev jag ju snabbt infångad igen.

Ang. det där med vaccinet - Cicci främst - MamaMia gör nu så att de bokar tid för bebisvaccination (precis som de gjort för din Lillan) för att kunna ha dem lit eunder observation en stund efter sprutan. Hektor ska få sin spruta i morgon bitti. Nog om det!

Junilejon: så tråkigt att höra att det inte blir fler Kottar ... och av en sån anledning! Kram

Missade tyvärr purjospecialen på TV eftersom jag var och tränade. Av mina fem felköpta kilo är det dock bara ett kvar nu!

Grattis dagens namnsdagsbarn!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter