• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Blivande fru L

Tack parnassia! Och hej, förresten! Vi har nog inte "träffats".

Nu är en kompis (en kollega) på väg hit för att ge mig akupunktur som ska stimulera blodflödet i livmodern inför ET imorgon. Ska få behandling varannan dag fram till testdag. Lyx med egen akupunktör som gör hembesök alldeles gratis!

• Frejis

Grattis Blivande fruL! 33 st? Helt otroligt, visste inte att det ens går att få så många. Hoppas på ett bra resultat, både kortsiktigt och långsiktigt

• Blivande fru L

Vi ropar väl inte hej nu, förresten? Det torde vara förbjudet fram till vecka 20 av en eventuell graviditet...

• Blivande fru L

Nenne - Frullismuffins var kul!

• BrudSommar2006

Ikapp!

När jag väntade Iris så var jag så torr att jag fick sår men är inte riktigt där ännu den här gången tack och lov. Har aldrig hittat något som fungerat riktigt bra i alla fall, Apotekets Repair-kräm är bra men vet inte om man kan ha det i ansiktet.

Blivande, 33 ägg är ju galet mycket! Är det lång- eller korttids som gäller?

Koko, det var inte lätt att vänta med henne, speciellt inte första timmen då vi satt ute i korridoren men vi läste lite bok och så sprang hon runt lite i virrvarret av barn. Jag klarade mig rätt lindrigt undan för jag hade tid hos MVC mitt i så jag fick en halvtimmes paus där, tur att allt ligger i samma byggnad. När vi väl fick komma in i väntrummet så fanns det ju leksaker och då gick det lättare.

• Blivande fru L

PB - Korttids.

Nu är det stickdags! Ses på lördag!

• BrudSommar2006

Usch, jag har också varit dålig på att skriva i Iris dagbok, borde verkligen göra något åt det snarast.

Nu borde Iris sova gott efter lunch i alla fall, vi hann precis till dagis i tid för att hon skulle få följa med ut i skogen och då verkade hon lite trött redan då efter allt stök på morgonen. Sprutan kan i alla fall inte gjort ont för hon sade inte ett pip, det var som att hon inte märkte det, har aldrig hänt förut.

Iris sover rätt bra på nätterna men hon kissar mycket, trots att hon nu sover så bra att hon oftast inte dricker någon välling på natten. Men vi behöver byta blöja minst en gång, ofta två, och då gäller det ju att pricka rätt tid så flera gånger får man känna på blöjan under natten och den är torr och så helt plötsligt är den dyngsur. Ibland är hon så blöt att vi får pilla in en handduk under henne och byta pyamasbyxor. Numera vaknar hon nästan aldrig när vi byter. Men man ligger ju hela natten och störs av att man tänker på när det är dags att byta blöja, även fast hon inte vaknar. Sedan har hon ju sina oroliga nätter också förstås men det blir mer och mer sällan tack och lov.

• Tinga

Junilejon ? vad trist med cellgifter, men finns det inte någon möjlighet att frysa in simmare, för användning i framtida ivf? Det gör man ju t ex med cencerpatienter (Clownis dotter kom ju till på det sättet). Men jag tycker verkligen att doktorn borde tänkt på det åt er!

MSW ? vad skönt att operationen verkar ha gett ett gott resultat.

Muggles ? det låter ju verkligen skumt det här med PSD-artikeln! Jag får inte heller ihop siffrorna måste jag säga, och jag håller med om att det är dåligt att inte tala om hur många som dog i referensgruppen. Resonemanget haltar verkligen!

PB ? jättekul att höra mer om hur det går för er att ?bo in er? i huset. Berätta gärna mer efterhand! Bibliotek ? vilken dröm för en bokmal som jag.

Blivande ? va, 33 ägg?!? Är det möjligt? Stort grattis; hoppas nu att många av dem blir befruktade också. Önskar stort lycka till för resten av processen! Kram!

• BrudSommar2006

Iris ville inte ligga på mage när hon var liten minns jag, hon blev jätteledsen då. Rätt länge, innan hon lärde sig vända sig själv i sömnen utan att vakna, så vaknade hon och var ledsen om hon av misstag hamnade på mage så man fick springa dit och vända på henne. På sidan har jag för mig att hon gillade att sova, eller på rygg. Nu när hon väljer själv ligger hon nästan alltid på sidan och ibland på rygg men aldrig på mage så det är nog inte hennes grej helt enkelt.

• BrudSommar2006

Har inte Page nedfrysta simmare också, eller ja, hennes man alltså? Tycker att jag har för mig det. Förstår inte att det ska vara något problem med det, hoppas att det ordnar sig nu.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter