• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • muggles

Parnassia: jo men var det inte lite skumt att den siffran de lyfte fram (41%) var den mindre andelen...?

Tinga: bra att du konfirmerade ang siffrorna. Jag funderade flera ggr för jag tänkte att de kan inte ha skrivit fel (väl?) men jag fick verkligen inte ihop det. Men liksom Cicci är jag ju rätt blond så...

• Snorkfröken77

Muggles - Ja, jag har ju haft en enda cykel a 40 dagar annars har jag ca 27 dagar. Tycker också nidis verkar vara ovanligt, men det är coolt att någon verkligen upplevt det (det var ÄL-blödningar som blev vanligare har jag för mig)

Jaja, den som lever för se

• Parnassia

Jo, visst var det konstigt! Det håller jag med om och vill därför försöka hitta en något sånär logisk förklaring.
    Gruppen med 59% kan ju vara alla möjliga grupper, som jag skrev innan. Den siffran kanske också kan innehålla barn som fick uteslutas ur studien av någon anledning. *spånar vidare i all välmening*

• BrudSommar2006

Muggles, 25 minuter låter ju som rena drömmen, här har det varit kaos ända sedan vaccineringen startade eftersom det kommer in så lite varje gång så det tar slut på en gång. Så fort man ser att det kommit in vaccin rusar alla och när dagen är slut så är vaccinet också slut, sedan dröjer det en vecka innan man får chansen igen, och så har det ju varit hela tiden. Det spelar ingen roll att man vet att det till sist kommer att räcka åt alla, man törs ju inte vänta. Dessutom så är det väl två veckors inkubationstid innan vaccinet börjar verka så då känns det ju ännu mer bråttom.

• passionsblomman

Blivande: TRETTIOTRE ägg!!!! Jag dånar! SHIT!
    Alla mina lyckönskningar och käregodeGud har du nu!
    Helt fantastiskt också att det här med simmarna verkar kunna rätta till sig! Har din man fått ngn behandling eller så för att förbättra livskvaliten hos de små rackarna?

Cicci, du verkar vara en rolig tjej! Jag har ju aldrig träffat ngn av er, men guuu vad kul det vore! Om du vill kan du inboxa mig din mail, för då kan jag skicka bilderna som låg på hemnet till dig.

Nenne: Pyrexvattning kör jag också. Fast det låter som att jordbyte kan vara läge också. Husmorsknep är också att blanda i snus i jorden.
    Torr hy, jotack, det är hemskt! Jag kör också Dermalogica om jag har råd -för torr hy. Just nu har jag apotekets Aloeveraserie och den funkar so far. Envist smörjande är ju det enda. Även jag tar lite hyrocortison om det är för illa.

• _koko_

Hej frejis!!

Supergrattis till helt osannolik skörd, fruL, hoppas många är fina, men det kan som bekant räcka med ett guldägg!

nenne - dermalogica kan jag ha på sommaren, på vintern räcker den ingenstans, då har jag betydligt fetare krämer (babor, decleor t ex). Förra vintern fick conny små torra fläckar på kinderna och då rekommenderade de Repair på apoteket. Det fungerade på honom. Eller så var det thailandsresan.

• Liten med Mindre

Nenne o andra torrisar - kan det kanske funka bättre att ha någon rengöring som bara gnids in och tas bort med bomull? Tänkte att vatten kanske inte är bra?

Använder Dr Belter rengöring och tidigare nattkräm (dygnet runt), köpt hos hudterapeuten. Fick någon annan kräm som också känns bra. Är på gränsen till torrflagig men håller mig där. Att inte smörja går inte.

• _koko_

Oj, nu är det bäst jag packar i ordning det sista så jag hinner innan dagishämtning, sen bär det av norrut (ja, 1,5 mil alltså )!

• passionsblomman

Snaily, vad kallas en överansträngd arm som kommer sig av att man stoppat den i hundratalet kossor? -Ko-arm?
    Sedan får man istället skaffa sig ko-fot.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter