• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • junilejon

Telis - jag tror inte att du har ihjäl okrideerna, dem kan se döa och trista ut,men dem är inte döda!! ( det fins ingen blomma,inga blad eller själk) ställ undan dem då men vattna dem som du brukar så ska du se att dem kommer tillbaka igen!!!

• fru AM

Vattna som man brukar? ... jag brukar glömma dem en månad, sadan doppa i vatten, sedan glömma ett halvår ... Funkar jättedåligt!

junilejon skrev 2009-11-19 19:54:22 följande:
    Telis - jag tror inte att du har ihjäl okrideerna, dem kan se döa och trista ut,men dem är inte döda!! ( det fins ingen blomma,inga blad eller själk) ställ undan dem då men vattna dem som du brukar så ska du se att dem kommer tillbaka igen!!!
  • junilejon

AM...ja det kan jag tro!! Men dem är säkert inte döda ändå!!! Dem brukar alltid komma igen..eller så har jag bara väldigt gröna fingrar!!!

• fru AM

JAg kanske ska skicka mina lustmördade orkidéer till dig? Allt jag rör vid blir vissna rishögar (utom de två palmerna då)

• Hattis

Här går det undan idag!

Blivande - är förstummad över 33 ägg! Något av dem borde ju verkligen ta sig. Vad bra att det inte gjorde så ont heller - inte helt illa som start i alla fall

Snorkis - att du klarar att inte testa! Imponerad. Clearblue måste tjäna grova pengar på sådana som mig som inte ens kan låta BIM-dagen bli kväll förrän jag testar.

Junilejon - stämmer in i kören som uppmanar till att stoppa simmare i frysen.

Frejis - tack för välkomnandet och ett försenat grattis till Bumsis.

Telis - har också gjort misstaget med supersnygga gröna krukväxter från IKEA som verkar som gjorda för att de ska vara jättefina ett par veckor och sedan dö så att man måste köpa nya eftersom man vant sig vid att ha det fint. Dylika växter (till exempel de som ser ut som vacker ljus gräslök och är urläckra i zinkfärgade krukor, du kanske vet vilka jag menar PB) funkar kanske om man har växter som hobby, men inte om man vattnar på det sätt som AM vattnar orkidér - ett sätt som jag brukar tillämpa på i princip alla växter

• viktualia

mugglan - vårt skalskydd på huset är uselt.. dvs vi har dåliga dörrar/fönster/garageport och alltså är det liksom ingen idé att ha larm. Så nej, det har vi inte. Däremot är vi med i grannsamverkan mot brott här i området.

Telis - jag tycker att du ska gå till den där aurora-BMn en gång till, särskilt efter ett så förvirrat läkarbesök. Och hoppas att AM kan reda ut en del frågetecken också!! *kramar om*

• Hattis

Liten, PB, eller någon annan - var köper man det där medlet mot bananflugor?

• FruCicci

Telis och AM, snälla får man följa med på lunch,saknár er ????
    Men är det bara en date på "tamanhand" så no offfense

Freisjs - LOVELY TODAY

• fru AM

Visste väl att det var något (massor) jag glömt att kommentera!:
    Blivande fru L:s ägg! 33!!! Grattis! Härmed utnämner vi dig till trådens rekordhöna!!! Hoppas att massor av dem blir befruktade! Stora kramar!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter