• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • passionsblomman

Snaily: Rötar? Vad i helskotta är det? Det låter skitäckligt! Eller vänta nu...jag vet vad det är, men jag minns ta mig tusan inte! Jag har tappat språket!

Hattis: de flesta blomsteraffärer brukar ha Pyrex. Handelsträdgårdar har det garanterat.

Muggles, nä inget larm hos oss.

• porchez

hej på er!

Har ett internet som krånglat hela kvällen, så fort jag ska skriva ett inlägg så slår det av eller låser sig eller något annat konstigt. Men det var kanske bra det, fick istället göra lite nyttiga saker som diska, plocka undan och dammsuga...

33 ägg? Grattis att man ens kan få så många :-O (se om jag den här gången lyckas med rätt gubbe?)

hmm nu kommer jag ju inte ihåg vad jag skulle kommentera mer?

Larm? När jag och min f.d. hade hus så knackade en telefonförsäljare till oss och sålde på min f.d ett larm, de satte upp klisterlapparna på en gång, och skulle installera nån vecka senare. När jag kom hem tyckte jag det var hemskt onödiga pengar för vår då ganska hårda ekonomi, så vi ringde och sa upp avtalet, men klistermärkena satt ju kvar skrämde väl alltid nån? Annars bodde vi precis i en korsning, så väldigt bra insyn mot huset och ingen "baksida" som de kunde bryta sig inpå.

Snaily - jag ska till Mexiko!

• snaily

PB - de fäller mycket päls! Inte såå äckligt alltså!

Porchez - ååååååååååååå! Du har inte lite extra plats i resväskan, lagom stort utrymme för en snigel ungefär?

• porchez

ser nu att jag skulle behöva gå en smileyskola, eller hålla mig till de jag klarar av, så som ledsen glad och flirt.

• junilejon

Snaily - hur har det gått för din kompis med sin knäppa pojkvän??

Min svägerska är gravid och är jätte lycklig. I söndags ringde hon och var förtvivlad,förbannad och ledsen!!
    Hon hade lämnat pappan till barnet och flyttat hem till sin mamma under natten....
    Hon kom på sin "kära" pojkvän att han hållt på med tre andra tjejer under 1 1/2 års tid....vilket jävla svin rent ut sagt!!! Fy fan för sådana människor..... ursäkta svordomarna!!!

Föresten...är inte Sweetan inne här längre??? Få nog ta och läsa hennes blogg...

• porchez

en liten snigel skulle allt få plats, har precis köpt mig en ny resväska, extra stor och knallrosa! Jag sa att jag älskar rosa va? Men risken med för stor resväska som jag kom på i efterhand är nog att jag råkar på en massa övervikt!

• viktualia
    porchez skrev 2009-11-19 21:20:18 följande:
    .Snaily - jag ska till Mexiko!
    Dit gick vår bröllopsresa! Förvisso en chartervariant men ändå - himla mysigt!
  • Hattis

PB - tack, ska hålla ögonen öppna nästa gång jag kommer till dylikt ställe.

Junilejon fy f*n vad hemskt att komma på ngt sådant öht och särskilt när man är gravid!

Porchez - du får gärna stoppa en hatt bredvid snigeln i handväskan...

• porchez

junilejon - vilken idiot! Gaaahhh!!! och hon hade inte anat nånting innan? fy f-n vad hemskt... Låter som en kille jag träffade, för att göra storyn kort, så träffade jag honom samtidigt som han och hans sambo försökte få barn. Kan jag säga att jag bad honom dra åt h-vete när jag fick reda på sanningen. + att jag skickade ett brev till han flickvän och berättade vad han gjort. Vad jag vet så bor de fortfarande ihop, men inga barn, än iaf....

• passionsblomman

Snaily, juuuust ja! Nu när du säger det så brukar syrran (som har kennel) säga detdär om sina jyckar.

Porchez, du gjorde stort O på gubben, testa litet o så blir det en .

Junilejon: vilket ärke-as!!!!!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter