• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • muggles

EA: jag är kass på blommor i allmänhet men har en hibiskus som väl inte är världens vackraste men som har mkt affektionsvärde för mig - den har hängt med rätt länge. Tricket är nog som PB säger att låta den torka upp emellanåt (så blir det av naturliga skäl hemma hos oss ). Så självvattnande kruka vet jag inte - är det inte kontinuerlig bevattning på dem? Jag ska eg inte lägga mig i ämnet men just hibiskus har jag ju faktiskt lyckats med...

• passionsblomman

Mugglan, det är tricket med fler växter än man tror. Fler dör av drunkning än av uttorkning faktiskt.
    Och kan min svärmor ha en enorm och jättefin Hibiskus som hängt med sedan barnen var små, då kan ta mig den ALLA ha en.
    Jag tror inte på självvattnande heller.

Här finns förövrigt bara växter som klarar uttorkning. I annat fall får de komma på tillfälliga besök som snittblommor. Inga sådana där som man måste gå och plocka på hela tiden heller tack.

Åh, dags att gå igen, sonens alldeles idag nybildade innebandylag kör sin första träning nu kl 17.
    Ajöken!

• Telis

Muggles, jag har gjort en massa listor med för- och nackdelar men det har inte hjälpt än iallafall. Man kan ju tyvärr inte bara gå på hur långa listorna blir, utan man måste ju vikta sakerna mot varandra och det är där det blir för svårt för lilla mig. Alltihop blir ju så hypotetiskt eftersom man inte vet om man ska jämföra en jättebra vaginal förlossning med ett dåligt snitt, eller en dålig vanlig förlossning med ett jättebra snitt osv.

AM, jättegärna lunch! Om någon kan räta ut mina trassliga tankar så är det du! Vilken dag som helst nästa vecka passar mig.

• Telis

Jag köpte nån krukväxt på Ikea för ett tag sen och när jag kom hem såg jag att det står att man ska kolla *varje dag* att den är fuktig för den får absolut inte torka ut. Det var ju en jädrigt smart krukväxt att köpa hem till oss! Maken och jag har vadslagning om hur länge den kommer att överleva. Jag ger den ett par veckor till men maken är optimist och tror att den klarar sig till jul.

• fru AM

Telis: Lunch måndag?
    Alternativt fredag.

• fru AM

Det är så trevligt att det är fler i världen som är dåliga på blommor och krukväxter. Jag äger två krukväxter - två palmer av olika sort. Lite torra i kanten men dock vid liv. I övrigt brukar jag lustmörda ca fyra orkidéer per år.

• Telis

Måndag blir jättebra!

Åh, så du brukar också ha ihjäl orkidéer? Folk brukar säga till mig att det inte går men jag lyckas jämt.

• fru AM

Telis:
    Orkidéer verkar ju vara det typ känsligaste som finns!

Bra - måndag it is! Oj vad vi ska prata förlossningar och kejsarsnitt!!! Vilken tid passar? 11.30?

• Telis

Ja, 11.30 blir bra. Undrar vad dom vid borden runt omkring kommer att tycka om våra lunchsamtalsämnen?

• junilejon

Telis - har du fått bilderna som jag mailat dig???

Har idag varit hemma med en sjuk liten son...feber och ont i magen, kan de vara en ny tand på gång??

Cicci...hahahaha vilka historier du kommer med,garvar ihjäl mig snart

MrsB - skönt att klippa sig, ska själv göra det imorgon, både jag och Kotten!!! Gick de bra att ta sprutan???

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter