• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • BrudSommar2006

Hej, jag har inte läst ikapp och nu är jag så hungrig att jag får göra det efter lunch, måste läsa lite mer om Ciccis historier från igår också, det var ju riktigt kul! Hursom, Iris är vaccinerad, tjoho! Vi gick upp extra tidigt i morse, var där när BVC öppnade, då var det redan kaos där och vi fick nummerlapp 75, fick vänta i 1 tim 45 minuter men nu är det gjort. Visserligen ska hon ha en till spruta men hoppas att det inte blir samma kaos när det är dags för den.

• _koko_

BS - Det där fasar jag för att behöva uppleva med conny, hoppas vi slipper. Fantastiskt att iris gick med på att vänta?!

AM - Kanske finns inslaget på tv4play?

Nu är julkort, kalendrar och 122 foton beställda (100 av dem gratis), skönt!

Lunchdags, fast det är klart, så fort jag tänkte tanken nu började lillebror knorra...

• Blivande fru L

Ni är ju helgalna!

Grattis Ore! Ser fram emot att läsa mera om din förlossning.

Hoppar in lite snabbt för att rapportera om gårdagens äggskörd. Håll i er... 33 stycken!

Ska ringa kliniken senare idag för att höra om något har blivit befruktat. Man tycker ju att något av de 33 små liven borde börja dela sig?! Makens simmare var av god kvalitet så de skulle göra en vanlig IVF istället för ICSI.

Själva äggplockningen hade jag oroat mig för i onödan, det gjorde knappt ont och gick jättefort. Maken var med som moraliskt stöd. Han är så fin!

Kram på er!

• nennesjuttioåtta

men GÖTA PETTER!

33 stycken?!?! Trodde inte att man kunde få så många, hahahahah! Grattis!!!!!!!!!!!! håller tummarna för 3 fotbollslag!!

• nennesjuttioåtta

visst var det gött med morfinet?

• nennesjuttioåtta

helt OT
    (jo, det är sant!)

Jag är så himla torr i hyn så jag tror kinderna spricker snart. Jag har ändå (visserligen en test men ändå) dermalogicas kräm i ansiktet och sen lyxade jag till det med mineralpuder från ID men det är så jag flagnar alltså. Vad göra?

• nennesjuttioåtta

Frullismuffins
    helt otroligt också att simmarna nu är helt OK! Hurra,!!!

• Blivande fru L

Nenne:

Instämmer i dina hurrarop! 33 stycken känns galet mycket. Kanske det blir ett fotbollslag i alla fall? Morfinet var schysst (schyst? juste?). Har aldrig varit så avslappnad i hela mitt liv och då stod det ändå en kvinna och pekande med en grov nål mellan benen på mig.

Är också en torris på vintern. Brukar använda lite 1%-ig hydrocortisonkräm när det är som värst. Det är hur som helst varken skönt eller särsklit snyggt.

• Frejis

Ni eller rättare sagt vissa av er bjuder på spännande läsning Snabbt infångad igen, jag känner igen mig A M fast den korta tiden mellan ... jobb kan vara intensiv nog.

Megastort grattis till sonen Ore!

Jag håller verkligen tummarna att plussvågen i denna tråd startar innan jul. Det är verkligen dags! Skickar stora kramar till Hattis (välkommen hit!), September och Muggles igen!

Här är allting turbulent, intensivt, dåligt och bra, det växlar snabbt mellan olika lägen. Bumsisbebisen har vuxit (enormt tycker jag fast hon är ju fortf pytteliten), börjat med enstaviga ljud gi, go och ga (det är ung vad jag kan nu, i kommunikationsväg och sover rätt bra på nätterna (peppar peppar...). Hon somnar dock först mellan tolv och ett efter flera timmars underhållning...

Måste rusa till dagens träff Mat till lilla fröken först

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter