Ska din pappa följa dig in?
Kommer din pappa gå vid din sida in i kyrkan eller kommer din m2b att göra det?
Kommer din pappa gå vid din sida in i kyrkan eller kommer din m2b att göra det?
Here we go again..
Ja precis sådär gjorde vi också! Det var jätteskönt att ha dom flesta bilderna tagna efter vigselsermonin, så att gästerna slapp vänta så länge
Vi hade ingen bestman eller tärnor, men däremot så hade vi brudnäbbar/näbbar och våran son som var ringbärare
Min man gick själv fram till altaret när klockorna ringde. Sedan när våran ingångsmusik började så gick brudnäbbarna/näbbar och ringbäraren framför mig och mina pappor.
Nejdå inte alls. Jag tänker inte köra en hetsig debatt om detta nu. Jag tycker dock att det är viktigt att belysa att det finns många som inte tycker att det är charmigt, utan som tvärt om kan tycka att det är obehagligt. När man är medveten om det kan man ändå välja att strunta i det, men då att man åtminstone fattat ett upplyst beslut.
Ja vi sågs innan för att vi fotograferades innan vigseln.
Vi fick stå i ett litet "rum" inne i krykan och "gömma oss" he he
Men hur gör man om man inte vill att mannen skall se en innan hur gör man då när klockorna ringer!
Jag vet de som har valt att ses första gången i bröllopsmunderingen utanför kyrkan precis innan man går in tillsammans i kyrkan. Att komma från varsitt håll och mötas upp på kyrktrappan. Då blir det verkligen en stund som ni delar med varandra och bara varandra för att sedan kunna stötta varandra under "promenaden" in i kyrkan. Det finns ingen som jag hellre ville ha där som stöd än just min man.
Dessutom, att stå utanför kyrkan när klockorna slår. Helt själva, hand i hand. Det hade jag inte velat byta ut för allt i världen!
Vill bara upplysa om att det inte alls är gammaldags i Sverige där brudöverlämning aldrig har förekommit. Du är istället mycket modern som tar efter nya influenser främst från Hollywood.
Min man gick in bredvid mig, hand i hand. Han är min stora kärlek i livet och jag ville dela denna viktiga stund i livet med honom och ingen annan.
Ett romantiskt tips till de som vill vara lite gammaldags:
Förr var det brudgummen som ordnade brudbuketten. (Det kanske han inte vill göra, så man kan ju beställa den själv så han slipper just det traumat. ) Men, han kan åka och hämta brudbuketten hos floristen och alltså inte låta bruden se varken den eller honom innan man ses på kyrktrappan. Där kan han lämna över den och man får en alldeles egen stund precis innan man ska tåga in.
I övrigt så kan jag tycka att vill man ha brudöverlämning så ska man inte välja svenska kyrkan som lokal för sin vigsel. De som faktiskt dagligen utövar sin religion har faktiskt förtur till att bestämma vad som ska gälla i deras kyrka i mitt tycke.