• Svar på tråden Tantvarning 5
  • passionsblomman

Helloooo!
    Vad har alla för sig denna lördag?

Vad gäller miffon så hoppas jag innerligt att det tystnar nu runt honom i nämnda tråd.

Jag tycker det är värdefullt att Kjell oc de andra prästerna bjuder på så mycket av sin tid och svarar på saker man som brudpar faktiskt vill och behöver veta om man vill gifta sig kyrkligt.

Jag tror inte han tycker att det är ett dugg roligt att få tråden kapad av någon som bara är ute efter att röra till saker.

• Heloise

I smurfhuset där Panzer och jag bor lagas det lunch och byggs datorbord, Panzers syrra ringde nyss och berättade att hon har gått vilse i skogen bakom det lilla torpet som hon just köpt, dessutom är det jaktsäsong, rookie!

Vi börjar jobba kl 14 så det blir lunch, och sedan iväg till härliga jobbet. Jag hatar verkligen att jobba helg

Blomman, Tirza har erbjudit sina snickeri kundskaper och hjälper glatt panzer att skruva ihop datorbordet

• passionsblomman

Gå vilse i skogen under jakten...det kan bli spännande värre.

Min mamma är hopplös, hon går verklien vilse och så börjar hon rooooopa, men hon ropar så ofta att hon inte hör att man faktiskt svarar.
    När hon slutligen hittar en så är hon skitarg och skriker att man ju måste SVARA! Ja men då är det ju en fördel om den som ropar är tyst länge nog för att höra...ujujuj, svampplockningen kan vara ett äventyr och en påfrestning.

Är Panzer tacksam i stort mått över hjälpen?

• Heloise

Han är överfötjust, speciellt när hon vill leka med skruvarna haha, men han sjunger glatt en truddelutt nu hör jag så humöret måste vara på topp.

Panzers syrra jagar inte, men det pågår jakt i skogarna. Jägarna hade sagt åt henne att hon hade mil att gå innan hon var hemma igen haha.

Svärmor är rolig hon sa att det var ju tur att hon gick vilse så pass tidigt för hon har ju många timmars solljus än så länge. Panzer är mer praktisk och sa åt henne att sluta ringa folk och spara batteri

• Villemoa

Och vore man barn hade man ändå inte fattat vad uppsatsmoln betyder

Heloise skrev 2009-09-26 01:04:17 följande:
    ja precis eller vad är det för fel på uppslag? Fundering, det finns hur mkt som helst men jag är inte 5 år. Uppsatsmoln låter som nått man säger till ett barn.Först gör vi ett stor mjukt fluffigt moln, sen sprider sig det molnet i små tunnare oregelbundna moln, men det är fortfarande samma moln, det är viktigt att komma ihåg... Nä nu ska jag kika på tv lite och sen sussa!
  • Villemoa

Ja inte är det tankekartor iaf

passionsblomman skrev 2009-09-26 12:48:46 följande:
    Uppsatsmoln, är inte det något som liksom lägger sig tjocka över studenter i tentamenstider?Som orosmoln ungefär?
  • Fjällbruttan

Uppsatsmoln??? Låter som nåt Nalle Phu skulle kunna ha... med lite ludd i öronen så att han inte hör vad han tänker

Heloise, finns det inga bilder på fröken Tirza som skruvar datorbord, låter underbart!

Försökte för övrigt skriva tidigt vad prästtråden var till för och att hana skulle skaffa e egen tråd, precis  som resten av er gjort men vi får väl hänvisa till tråden där man har omskrivningar för dum i huvudet
    Tror inte att det är så att hjulet snurrar och hamstern är död här... snarare att hamstern snurrar utan hjul...förmodligen i en kanot utan indianer där hissen inte når ända upp....

Ha en skön dag ladies och tant Kjell, tant Panzer och tant..... (och där tog det totalt stopp i hjärnan men jag menar tanten med de många brudklänningarna!)  
    Jag har inte glömt dig, bara ditt nick för tillfället, förlåt!

• Fjosok

I kristna sammanhang finns det alltid tokstollar som anser sig sitta inne med en högre sanning och ha "rätt" dvs han/hon kan döma ut alla andra som sämre. Efter ett tag inom kyrkans väggar kan jag bara ge er ett tips. Sluta bry er, om en sådan kommer in i ett forum så strunta bara i personen i fråga.

Ett hett tips, från Fjosok som fått hem dom två första nyproducerade rosa karamellerna

Svar på tråden Tantvarning 5