• Svar på tråden Tantvarning 5
  • passionsblomman

*sjunger så hela Småland hör*

Vad är det för en dag?
    Är det en vanlig dag?
    Nä, det är ingen vanlig dag!
    för det är Aletas födelsedag!
    HURRA HURRA HURRA
    HURRA HURRA HURRAAAAAAAAAAAAAA!!!!!

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!! :-P :-P

• passionsblomman

Sonja, vilken värstingpresent! Det var du verkligen värd!

Mulle, nä, låt tjejen sura för sig själv. Det kan du inte råda mer över.

Heloise: Ja, då håller snart hela grannskapet tummarna och spekulerar nu då...

Bobou, vad jobbar du med egentligen? Proffessor? *nyfiken*

• passionsblomman

Lillabrud, min ursäkt för dagens onyttigheter är att det är fredag...det är väl giltigt?

...om det så är det sista jag gööööör!

fredagsmys alltså.

• Bobou

Passion:

Ja, alltså vad jobar jag med... Jag skulle vilja forska. Tog ut min civilingenjörsexamen förra vintern (har en examen i ekonomi också). Det naturliga steget vore att doktorera, och det vill jag också, men jag vet faktiskt inte inom vad än. Och det känns viktigt för mig att hitta rätt, för om man doktorerar i t.ex. Sverige så är det ändå fem år av ens liv, som man investerar mycket i. Man doktorerar inte av ekonomiska skäl, utan för att det är intressant och roligt, och då är det ju viktigt att det är just det.

Så efter examen har jag jobbat på ett par olika ställen, i kortare forskningsprojekt, för att känna mig fram vad som känns kul. Den var precis ett sånt jobb som jag gick och snackade med den där professorn om också. Inte så hållbart i längden, jag vet... Hoppas att jag snart kommer på vad jag vill göra. Och ja, jag har en bred utbildning, så att mina alternativ är ganska så olika varandra.

Ikväll ska jag också fredagsmysa.

• passionsblomman

Bobou, jag är övertygad om att PING rätt som det är kommer du-precis som Professor Balthazar, att bara komma på det, vad det är du ska doktorera ialltså! Vad kul!

Då är det väl alldeles utmärkt att vara hos professorn ett tag? Kör på det!

• Bobou

Haha, ja, jag får kolla upp den här professor Balthazar också

Var förresten nyss och ställde mig in hos en annan forskare här där jag jobbar nu. Frågade inte rakt ut efter jobb, men jag vet att han kommer att ha mig åtanke nu om något dyker upp. Han frågade halvt på skämt en gång "VARFÖR jobbar inte du åt mig?!" så han blev förvånad över att min nuvarande professor finner mig överflödig. Men det tråkiga svaret på hans fråga är att han inte hörde av sig efter intervjun vi hade, innan jag började detta jobbet, så att så jäkla bra kan jag ju inte vara ändå...

I vilket fall så känner jag mig duktig som går runt och nätverkar! Det är inte det lättaste!

• passionsblomman

Nätverka är ju både bland det viktigaste och svåraste! Hejja på dig!
    Jag jobbar också på nytt nätverk, fast just nu mest på att inter åka magra av märker jag, med tanke på dagens inköp och redan intagna varianter av goda saker. Fortsättning följer dessutom.

• Fjällbruttan

Hepp... tittade in här och nu har även jag gått och surnat tilli prästtråden!
    Fler tanter med bra argument dit tack!
    han hoppar på Kjell nåt aldeles vedervärdigt nu... fick bita mig i gingrarna för att inte anfalla via tangentbordet... skrev såååå försiktigt och fint... blääää för elaka troll!

Boubo, lycka till med nätverkande och jobb

Tiner, förlåt, glömde bort dig i min förra sjösjukevåg!
    Kramar om massor extra och skönt att svärmor fått frid men trist med ångesten!
    Sen skickar jag ner min största handväska med en blyklump i att användas på krånglande ärkeas

cantaton, go girl, du är skitduktig!!!

• passionsblomman

Åh vad less jag bliiiir!

Nu har jag visat mig sådär onämnbart ond igen, av gammal ohejdbar vana...

Alldeles efter dig då Bruttan...

Iadg ska vi äta färdiggrillad kyckling med pommes, kreativt va?

jovisstja-jag köpte sådana där småtomater också. Då bir det ju nästan nyttigt väl?

Svar på tråden Tantvarning 5