• Svar på tråden Tantvarning 5
  • passionsblomman

Detsamma!

Mulle, vadfalls?

Aleta skrev 2009-09-24 20:19:23 följande:
    Tack kära vänner för att ni sätter ett stort leende på mina läppar!Puss på er tanter av alla slag!
  • Frulle

Men jag blir LESS på dom som hyr vår lgh i Solna!
    Fan vi har varit grymt snälla men dom är ändå griniga!!!

• Aleta

???
    Ingen kyrka?? Inga präster?? Inga biskopar??
    Och är inte alla samfund trossamfund och alla som är med där troende oavsett om de är präster eller ej?
    Vilket svammel! Smäll till med handväskan!
    Kjell Präst skrev 2009-09-24 17:01:51 följande:

Om en icketant får komma in här ett slag så kan jag berätta att jag häromdagen fick höra, i en kommentar på en katolsk blogg, att "Tyvärr Kjell, Svenska kyrkan är ingen kyrka med präster och biskopar. Du är inte präst utan troende i ett trossamfund". Den gången blev jag faktiskt både ledsen och uppgiven. Attacken i prästtråden tog jag mycket lugnare. Har skrivit ett välbalanserat svar nu
  • passionsblomman

Men vaddå? Har ni inte ett kontrakt och så?

Frulle skrev 2009-09-24 20:22:39 följande:
    Men jag blir LESS på dom som hyr vår lgh i Solna!Fan vi har varit grymt snälla men dom är ändå griniga!!!
  • Soldemor
    dfk skrev 2009-09-24 15:30:17 följande:
    Åh Aleta, jag hör att du har fullt upp. Jag känner likadant. Allt bara händer hela tiden. Idag sa jag nej till en bekant som bjudit hem mig. Jag är verkligen inte den som säger nej till något annars. Men har känt mig så slut och matt, så jag sa ialla fall nej. Kändes inget bra att göra henne besviken och jag undrar hur hon tog det där.Vi skulle ta en fika och plocka lite plommon på hennes tomt. Vi träffas väldigt sällan och hon har varit sjukskriven länge. Hon har inte så många kompisar och är väldigt mycket ensam. Det är därför jag tror att hon tog det hårt. När man bara rusar på ibland så är det så himla lätt att man sätter sig själv i sista hand. Nu provade jag att känna efter vad jag ville själv egentligen, men det känns inget bra om man på köpet gör någon besviken.Sonja, det är inget roligt med såna där morgnar. Man mår inget vidare att skiljas efter ett bråk. Det ligger där och gnager.Men jag tror att om barnen är fulltankade med kärlek och har alla sina grundläggande behov tillgodosedda så klarar dom att se sin mamma eller pappa riktigt arg också.Dom är ju små experter på att reta gallfeber på en. Det är väl också en lära för vuxenlivet att visa om man går över gränsen så kan en trött mamma explodera. Vad bra att du visar dina barn att du också bara är en människa med känslor och ingen robot.Jag tappar mitt tålamod väldigt sällan och jag vill oftast prata mig ur konflikter. Men så enkelt är det ju inte.Så när jag väl blir arg och får ett sånt där utbrott så mår jag skit efteråt, jag känner mig som en skurk.Det det kan nog ändå vara "hälsosamt" att barnen även kan se att mamma och pappa kan göra fel och säga förlåt för att jag skrek på dig. Eller vad tror du?
    Passa dig! Mår du inte bra orkar du inte heller finnas till för andra på ett konstruktivt sätt!
  • Frulle

Joo det har vi, med en uppsägning på 1 månad från båda håll. Jag varnade dom för ett par veckor sen ju att dom kanske måsta flytta snart. Ja det berättade jag ju här att hon hade det jobbigt.

passionsblomman skrev 2009-09-24 20:43:21 följande:
    Men vaddå? Har ni inte ett kontrakt och så?
  • TinkerBelle

Dem har förstått att du tycker synd om dem och nu utnytjar dem din vävillja till sin fördel...

Du är för snäll!!!

Frulle skrev 2009-09-24 20:22:39 följande:
    Men jag blir LESS på dom som hyr vår lgh i Solna!Fan vi har varit grymt snälla men dom är ändå griniga!!!
  • Frulle

Den ena ska flytta för han hade fått nån lgh nånstans, men hon har ingen lgh. Så vi har ERBJUDIT oss att betala HALVA jävla hyran så hon ska kunna bo kvar ett litet tag..

• passionsblomman

Ja, du sa ju det. har du sagt upp dem nu då så saken är klar?

Frulle skrev 2009-09-24 20:54:17 följande:
    Joo det har vi, med en uppsägning på 1 månad från båda håll. Jag varnade dom för ett par veckor sen ju att dom kanske måsta flytta snart. Ja det berättade jag ju här att hon hade det jobbigt.
  • TinkerBelle

..för snäll!!!

Frulle skrev 2009-09-24 21:02:42 följande:
    Den ena ska flytta för han hade fått nån lgh nånstans, men hon har ingen lgh. Så vi har ERBJUDIT oss att betala HALVA jävla hyran så hon ska kunna bo kvar ett litet tag..
Svar på tråden Tantvarning 5