• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Sonja68

...och jag och maken ska vara ROMANTISKA

• dfk

Sonja, vi gick om varann här i inläggen, inte meningen att
    hoppa över dig. Tack för stöd själv!

• dfk

Men jösses jag vet inte vad jag gör. Jag skulle också skriva att vad mysigt Sonja! Det låter så härligt att komma iväg sådär, det är ju guld värt! Härligt med mys på höstkanten.
    Ha det underbart och njut av detta!

• Sonja68

Jo, njuta ska vi försöka göra. Vi bråkade sent igår kväll, antar att det är ett trötthetstecken och att vi behöver få komma iväg på tu man hand.

• Villemoa

GRATTIS Aleta, HURRA, HURRA, HURRA!!!!

Sonja; vad mysigt det lät med kryssning och så romantiskt!! Grattis i förskott säger jag redan nu för jag antar att du inte kommer sitta vid en dator så mycket i helgen

Här hemma har jag en liten sjukling. Moa hade feber två kvällar i rad men igår var hon feberfri tack och lov. Men så kom hostan istället. Inatt fick hon för sig att hon skulle ligga på mig och sova och så fort jag försökte lägga ner henne skrek hon hysteriskt. Min man gick upp med henne och satte sig framför tv:n där de båda somnade. Idag är hon lite piggare tack och lov.

• Aleta

42!
    Tack så mycket alla!

Och Sonja, grattis i förskott, njut riktigt ordentligt.

Frulle, du är jättesnäll, njut av att veta om det, vad hon gör är hennes bekymmer.

dfk, krya på dig.

• Fjällbruttan

Hallå... kräkbruttan här!

Har upptäckt att jag blir sjösjuk när jag läser mycket på datorn och scrollar... vidrigt!

Sjunger högt och falskt *ma huffa leva, ma huffa leva...* för Aleta ( min kompis son´s version på ja må hon leva, den är så gullig )
    Lägesrapport:
    Min pappa är totalt dum i huvudet och ett jäkla pucko!
    Ja, jag menar det, tom. mina barn tycker det för tillfället!
    Tvillingarna hamnade i KUVÖS, inte i respirator.... PUCKOFÖRBANNADEIDIOTMUPP!!!
    Vi höll ju på att oroa ihjäl oss!
    Hur som haver, alla böner, tummar och tår har mottagits tacksamt och behövdes verkligen! Tjejerna har fått blodtransfusioner, har glulsot ( ganska vanligt) och så har de c-pap (tror jag det heter) som hjälper dem att hålla igång andningen eftersom de glömmer att andas... Annars verkar de för tillfället rätt stabila, 3 ml ersättning har den ena mumsat i sig till middag en dag, det ni!

Systeryster mår för djävligt fysiskt... för hoppsan.. bedövningen tog visst inte riktigt vid snittet... dessutom har hon förlorat över en liter blod, och inte fått nån trasfusion själv än, vet inte om hon får det heller!
    Sen är hon ju lite svag sen hon legat i flera veckor, men hon har fått duscha själv, sittande visserligen , men det uppskattade hon mycket!
    Psykiskt är det tugnt också, hon har ju inte fått träffa sin dotter på 5 dagar nu.. det är inte så skoj...

Sen är det som vanligt, ingen får komma dit och hälsa på pga av svininfluensan så jag kan lika gärna sitta här och glo på regnet...

Jag har i alla fall hunnit läsa ikapp och skrattat och gråtit med er men jag minns inte längre åt vad, är för sjösjuk och trött för det, vill bara att detta illamående ska ge sig nån gång!

Mulle. lägg av! Du får vara butter för att hon krånglar med så snälla behöver ni faktiskt inte vara, du kan ju inte ta hand om alla! Dags att hon inser att om hon är så vuxen att hon vill ha egen lägenhet så måste hon ta ansvar för sitt liv och inte skylla på andra...

Sonja, log igenkännande åt bråket med dottern, vi är nog rätt lika du och jag...
    Sen bråkade jag med gubben o morse... ringde till honom på jobbet och morrade...
    Igår kväll slet han ut alla skor under bänken i yttre hallen, talade höt för sig själv och beklagade sig över hur många skor jag har och hur få han har... att vissa av mina är 10 år skiter vi i just nu
    Sen ställer han tillbaka sina och lämnar mina och ungarnas i en hög på golvet!
    Varför??? Och halv elva på kvällen?? Kräksjuk och dregglande gick jag och la mig och i morse höll jag inte på att få upp ytterdörren för alla skor...

Till saken hör att jag just gått i strejk här hemma.. vägrar vara hushållerska bara för att jag är arbetslös.. vi har en whiteboard och en almenacka.. för hela familjen.. gissa vem som använder den... och vilka som inte tar för sig ett dugg av det som står där... så jag suddade ut ALLT i förrgår och har inte kört nån tvätt annat än min och Saga´s sen dess och inte lagat mat... Surkärring är jag
    Men igårkväll halvelva, då skulle minsannn alla rensa skor... bläääääää!

Jösses vilket ego-inläägg detta vart!! F´låt!!

Sonja, tillbaka till dig, hoppas du får en underbar weekend och att ni myser i massor

Dfk, krya på dig!

Soldde, håller tummar och tår för positivit svar från patologen! Får inte bli nåt annat för världens bästa solde!!

Kjell, välkommen till tanterna Och tack för dina förböner och välsignelsen du inboxade mig, är fortfarande alldeles varm i hjärtat Tack!

Blomman, låter som du har det underbart, skickar dina frön idag, har glömt dem tills nu, f´låt... Forsätt njuta av massagen Jag är avundsjuk

Kramar till er alla och tack än en gång för alla hjälp!!!
    NI är guld värda!!

• Fjällbruttan

Ha!! Jag visste att jag glömt något!!!

jag kommer snart att ha fyllt en sida helt själv

Heleoise, skit högaktningsfullt i vad din pappa tycker angående bebbar!!!
    Han brukar ju ställa till det rätt bra för dig och Panzer, eller hur?? Så varför lyssna på honom??
    Skulle man fundera på karriär och jobb bidde det nog aldrig några bebbar.. inte här i alla fall... är ju arbetslös och tycker rent ut sagt att det är utmärkt just nu som jag mår Fy för att behöva jobba och må så här....
    Och jag har alltid fått jobb efter mammaledigheterna..

Go girl ( och Panzer)
    Så himla kul ni ska ha  i verkstan

• Heloise

Grattis Aleta!
    Lite avundsjuk på ditt födelsedagsfirande Sonja, låter jättemysigt
    Säger som Tinker, Mulle du är för snäll, nångon måtta får det väl ändå vara. Usch DFK hoppas du mår bättre snart, precis som VIllemoas Moa.
    Bi är för härliga(ang bebisverkstad) klart jag inte lyssnar på puckopappa men jag är ju så nojjig och orolig ändå blir inte bättre av att han gör mig ännu mera orolig. Jag har liksom inte berättat för ngn utom er och bästa kompisen H att jag har tagit ut spiralen, men det gör inget för Panzer har sagt det till sin mamma så nu vet hela Gävle Svärmor är underbar, men kanske inte så där superbra på hemligheter om man säger så.

Min hemtenta lades precis ut och den är förvånandsvärt lätt, (säger jag nu)men jag trodde det skulle vara mkt värre. Bara 3 frågor och ca 4-6 sidor, iofs så är det ju en pytteyttekort kurs så det vore ju underligt om tentan var enorm.

Panzer och jag jobbar hela helgen jag hatar att jobba helg, det är så himla tråkigt!
    Men du har rätt Bruttan fatta så kul vi ska ha det i verkstaden. Fast vi måste vänta ett par månader... man kan ju ha kul så länge oxå bara inte under ÄL

• Bobou

Hej Bruttan, vad superskönt att höra att det verkar stabilt för småflickorna! Har tänkt på er... Hoppas syrran mår bättre snart också!

Sonja, vad underbart det låter med semester! Det är ni väl värda så se till att njuta av den ordentligt!

Och Aleta, GRATTIS på födelsedagen!

dfk, vila dig ordentligt under helgen nu så blir du kanske inte så farligt sjuk!!! Prioritera sömnen!

Jag har nyss varit och pratat med en professor som jag skulle vilja jobba hos, och det ser faktiskt lovande ut! Så nu håller jag tummarna stenhårt för att det blir så! Det vore ju så himla skönt att slippa söka jobb (ja, han är den första jag kontaktat). Om det innebär att det blir svårt för mig att hälsa på pojkvännen i USA, ja då får det väl vara så då. Jag har kollat upp olika möjligheter för mig i USA, men det är helt becksvart. Får inte göra praktik på ett vanligt visum, får inte A-kassa för att söka jobb i USA (bara inom EU), osv. Så jag har varit lite deppig över detta, och över den hägrande arbetslösheten i sig för jag inbillar mig ju att det inte finns någon anledning att vilja anställa mig och att jag inte kan nånting och inte vill nånting. Så det här var exakt vad jag behövde! Även om det inte blir nåt så vet jag ju att jag iaf visst har möjligheter.

Svar på tråden Tantvarning 5