• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Aleta

Ingen fara, behärskning är en svår konst.

Bobou skrev 2009-09-24 15:45:25 följande:
    Förlåt Aleta, nu verkade det kanske som att jag inte tyckte att ditt utbrott var bra. Det var det, och du har självklart rätt! Men jag vet inte, om den där mänskan verkligen står för de värderingar han uttrycker så vill jag inte gå in i en diskussion med honom... Får känslan av att han är en sån person som säger saker enkom för att såra.
  • Aleta

Men, där fick man ju bara skriva om man hade blivit inledd i kyrkan av någon.
    Plötsligt kom jag att tänka på den där skämttråden med papegojor som flög runt och älgar som vigselförrättare, det var tider det! (Tills någon tog det hela på allvar.)

passionsblomman skrev 2009-09-24 16:03:06 följande:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3542826.htm...Här Aleta... och Feministbrud och alla andra hugade..
  • passionsblomman

HAHAHA! Ja DEN var rolig!

Aleta skrev 2009-09-24 16:13:58 följande:
    Men, där fick man ju bara skriva om man hade blivit inledd i kyrkan av någon.Plötsligt kom jag att tänka på den där skämttråden med papegojor som flög runt och älgar som vigselförrättare, det var tider det! (Tills någon tog det hela på allvar.)
  • Heloise

men dear lord, var in i prästtråden och läste, bra skrivet Aleta och Blomman.

Skönt med en promenad, funderar på om jag ska ta ett bad, men gör ajg det måste jag tvätta håret och jag tvättade och plattade håret igår så nu är det jättefint.Dessutom tar det evigheter innan håret torkar och snacka om I-landsproblem

• Kjell Präst

Om en icketant får komma in här ett slag så kan jag berätta att jag häromdagen fick höra, i en kommentar på en katolsk blogg, att "Tyvärr Kjell, Svenska kyrkan är ingen kyrka med präster och biskopar. Du är inte präst utan troende i ett trossamfund". Den gången blev jag faktiskt både ledsen och uppgiven. Attacken i prästtråden tog jag mycket lugnare. Har skrivit ett välbalanserat svar nu

• passionsblomman

Ja det var ett mycket välbalanserat svar.
    Själv blev jag helt paff, för det kom så från ingenstans och alldeles plötsligt. Fast det blev väldigt tyst fort också.

Nu petar ju vederbörande in saker i lite alla möjliga trådar har jag efter det hunnit lägga märke till. Det brukar vara så med vissa varelser på forumet, inga benämningar gjorda, att det kläcks kommentarer och skuttas vidare i trådarna utan att vilja annat än röra till det.

• TinkerBelle

*kravlar mig upp från golvet*
    Nu trilla jag av stolen!
    Det var det fånigaste jag hört på länge.

Att alla inte tror på Gud och vill diskutera därom är väl en sak, men ett sånt på hopp är väl lite väl fräckt.
    Undrar just vad våra biskopar tycker om ett sådant uttalande....

Kjell Präst skrev 2009-09-24 17:01:51 följande:

Om en icketant får komma in här ett slag så kan jag berätta att jag häromdagen fick höra, i en kommentar på en katolsk blogg, att "Tyvärr Kjell, Svenska kyrkan är ingen kyrka med präster och biskopar. Du är inte präst utan troende i ett trossamfund". Den gången blev jag faktiskt både ledsen och uppgiven. Attacken i prästtråden tog jag mycket lugnare. Har skrivit ett välbalanserat svar nu
  • TinkerBelle

Sitter fortfarande och gapar som ett fån....
    har varit inne i Prästtråden och är helt stum.

Svar på tråden Tantvarning 5