• Svar på tråden Tantvarning 5
  • dfk

Hej vår lilla passionsblomma! Vad glad jag är att du är tillbaka igen! Det har inte känts som vanligt i tråden när du varit borta.
    Så är det ju förstås med alla som är borta från tråden!
    Vad tråkiga nyheter med kattungen! Man vill veta oavsett vad som har hänt. Hoppas, hoppas att den kommer hem oskadd!

Tinker, så hon har somnat in nu. Kanske ni kan få återgå till en normalare vardag och pyssla om varann lite nu.

Heloise, jag tycker också att kör igång bara! Din pappa kommer ha tid att vänja sig vid ett kommande barnbarn. Sen kommer han att smälta och tjata om fler!

• passionsblomman

dfk:Hej hej! gulle dej!

Vet ni vad? Kissekattongen har dykt upp och är inne och mätt och vild och glad nu. Den pep nåt alldeles hemskt men ville inte komma och bli upplockad. Jag fick lura henne med matskålen, för den kunde hon inte mostå. Tack och lov att hon kom tillbaka lillskruttan!
    Få se om jag kan fixa till hönshuset, annars får de lov att vara inomhus helt och hållet de sista två veckorna de ska bo hemma...
    Dags att fixa annons snart också.

• TinkerBelle

Nu har ärkeaset gett sig tillkänna efter månader av lugn och ro!
    Önskar bara han ska försvinna från jordens yta.
    Är så trött på allt dravel han och hans flickvän lyckas producera. Nu har dem dessutom dragit in en jurist.
    Blir till å kavla upp ärmarna och ta fram handväska...

Jag vet att mina barn har rätt till umgänge med sin far, men det finns gränser. Dessutom så har dett här puckot begått fler misstag på listan än man tror är möjligt. Skulle bli ett bra filmmanus *spanar efter tant Liz*.

*Suck*

Tycker jag fått min beskärda del den här veckan...

• Soldemor
    Fjällbruttan skrev 2009-09-22 22:53:47 följande:
    Hej!Två SMÅ tjejer, 1200g och 38 långa... ingen av dem fixar andningen så de ligger i respirator och syrran mår skit.... allt jag vet just nu Kramen till er alla som håller tummar och tår och sänder all lycka ni kan, Tack för att ni finns!Ni betyder jättemycket för oss just nu!!Kram
    Jag ber för allt vad jag är värd! Och här kommer kramar både till dig och syrran!
  • Soldemor
    TinkerBelle skrev 2009-09-23 11:02:48 följande:
    God förmiddag tanter,Sitter på kontoret idag och letar jobb istället för hemma.Har haft en något tung vecka då svärmors tillstånd bara blev värre och värre. I måndags morse fick hon somna in. Känns lite som en lättnad. Hennes dödsångest var fruktansvärd mot slutet och det har påverkat oss alla. Trotts att vi måste fixa med en massa saker och ordna med begravning så känns det som om vi nått botten och kan börja klättra uppåt igen jag och maken.På den ljusa, positiva sidan har vi min väninna och henens lilla pojke (4kg och 50cm lång när han föddes) som nu slipper respiratorn. Varje dag gör han små framsteg och det inger en hopp.Fjällbruttan ? jag hoppas och ber att allt går bra för din syster. Ligger dem på KS?Blomman ? kan bara ana vem du har som bredbands leverantör?.. ring och tjata ofta!!! Låter som ni har helt underbart i ert nya hus. Kan tänka mig att du är mör i kroppen. Packa och packa upp flytt lådor är inte kul. Cantaton ? lycka till! Tappa inte sugen och hojta om du behöver peppas. Träning är dessutom bra för de naturliga ?glad? hormonerna som frigörs. Har träningsverk efter måndagens bodypump ? igen ? men jag känner att jag skata blir starkare. Tant Liz ? fötter är inte alls kul när de går fel med dem. Har själv dansat är jag var yngre och har haft en del problem med brutna tår och stukade vrister. Kan ta tid att få det att läka. Sköt om dig och vila.
    Tänker på dig, här är kramar till dig med!! Många!
  • Soldemor
    passionsblomman skrev 2009-09-23 19:52:20 följande:
    dfk:Hej hej! gulle dej! Vet ni vad? Kissekattongen har dykt upp och är inne och mätt och vild och glad nu. Den pep nåt alldeles hemskt men ville inte komma och bli upplockad. Jag fick lura henne med matskålen, för den kunde hon inte mostå. Tack och lov att hon kom tillbaka lillskruttan!Få se om jag kan fixa till hönshuset, annars får de lov att vara inomhus helt och hållet de sista två veckorna de ska bo hemma...Dags att fixa annons snart också.
    Puh!! *Andas ut*
  • Soldemor

Hej Blomman välkommen tillbaka till tantligan! Du måste gå in i mitt galleri vid tillfälle och studera vad jag önskar mig i födelsedagspresent- hon är 7 veckor gammal när bilden togs förra veckan.

I oktober har vi 16 års bröllopsdag och i måndags bokade jag biljetter t Cats i Stockholm i november. Dels får maken komma "hem" och så får vi se en bra musikal. Vi skall dessutom bo på vandrarhem i Jakobsberg - d v s på andra sidan gatan där Stockholms outletby ligger, såja, såja *lugnar min shoppringradar*

• TinkerBelle

Tack till er alla för kramar och all omtanke!

Soldemor skrev 2009-09-23 20:38:51 följande:
    Tänker på dig, här är kramar till dig med!! Många!
  • passionsblomman

Haha Solde, det var mig en rosanäsad liten filur!
    Mina små vildar är allihop svarta med vita tecken i ansiktet/på bröstet och alla tre ser ut att ha klivit rakt i gräddskålen.
    Hanen och ena honan är så lika att jag hela tiden blandar ihop vem som är vem, och så har vi lilla pyttan som försvann. Hon är lite egen av sig och lägger sig lika gärna själv på ett bra ställe som i hög med de andra båda.

Hoppas det finns bra hem även till dessa tre. Alla andra i mina kullar har det gått strålande att hitta hem åt.

• Soldemor
    passionsblomman skrev 2009-09-23 21:14:32 följande:
    Haha Solde, det var mig en rosanäsad liten filur!
    Du förstår att jag är hopplöst förälskad, eller hur?
Svar på tråden Tantvarning 5