• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Im yours

Välkommen hem Blomman!! Nu ska du ägna de närmaste veckorna åt att bara vara, och må bra. Härligt för grabben, att kunna cykla omkring i samhället. Kramar i massor.

Fjällbruttan; Sickna små, små bebisar. Förstår att din syster är lite omskakad just nu, allt gick ju himla fort. Men det ordnar sig. Skickar massor av kramar, o tänker på dem.

Cantaton; Önskar dig en bra viktminskningsresa!

Nu är tant Liz trött, o haltar tillbax te sängen. Ha det bra allihop!

• TinkerBelle

God förmiddag tanter,

Sitter på kontoret idag och letar jobb istället för hemma.
    Har haft en något tung vecka då svärmors tillstånd bara blev värre och värre. I måndags morse fick hon somna in. Känns lite som en lättnad. Hennes dödsångest var fruktansvärd mot slutet och det har påverkat oss alla. Trotts att vi måste fixa med en massa saker och ordna med begravning så känns det som om vi nått botten och kan börja klättra uppåt igen jag och maken.

På den ljusa, positiva sidan har vi min väninna och henens lilla pojke (4kg och 50cm lång när han föddes) som nu slipper respiratorn. Varje dag gör han små framsteg och det inger en hopp.

Fjällbruttan ? jag hoppas och ber att allt går bra för din syster. Ligger dem på KS?

Blomman ? kan bara ana vem du har som bredbands leverantör?.. ring och tjata ofta!!! Låter som ni har helt underbart i ert nya hus. Kan tänka mig att du är mör i kroppen. Packa och packa upp flytt lådor är inte kul.

Cantaton ? lycka till! Tappa inte sugen och hojta om du behöver peppas. Träning är dessutom bra för de naturliga ?glad? hormonerna som frigörs. Har träningsverk efter måndagens bodypump ? igen ? men jag känner att jag skata blir starkare.

Tant Liz ? fötter är inte alls kul när de går fel med dem. Har själv dansat är jag var yngre och har haft en del problem med brutna tår och stukade vrister. Kan ta tid att få det att läka. Sköt om dig och vila.

• Cantaton

Tinker, ja, träning är toppen. Senaste 3-4 veckorna har jag ju gått tre gånger i veckan (spinning, flow och afrikansk dans). Den här veckan hade jag emellertid inte tid att gå på något av de passen, då de krockar med annat, men jag ska gå på ett annat spinningpass, ta en ordentlig promenad och ett gympass (kondition) istället.

• TinkerBelle

Vad glad jag blir när jag hör att du har lyckats hålla dig till en så bra rutin som 3-4 pass i veckan. Jag hejar verkligen på dig strong jobbat!!!

Med tre barn och allt vad det innebär så hinner jag tyvärr inte till gymmet så ofta som jag skulle vela - har tränat 4-5 dagar i veckan hela mitt liv fram tills tjejen föddes för 7 år sedan.

Så istället försöker jag gå till och från olika saker så ofta jag bara kan. Använder trappor där det går osv.
    Krävs en del disciplin, men med planering så går det. Min stegräknare är min trogna kompis.

Cantaton skrev 2009-09-23 11:05:44 följande:
    Tinker, ja, träning är toppen. Senaste 3-4 veckorna har jag ju gått tre gånger i veckan (spinning, flow och afrikansk dans). Den här veckan hade jag emellertid inte tid att gå på något av de passen, då de krockar med annat, men jag ska gå på ett annat spinningpass, ta en ordentlig promenad och ett gympass (kondition) istället.
  • Cantaton

Ja, vardagsmotionen är ju jätteviktig. De där små grejerna som att just ta trappen istället för rulltrappan/hissen.

Jag har faktiskt skrivit in träningspassen i almanackan och sedan sagt nej till att göra saker med folk de tiderna - för att verkligen få in vanan. Den här veckan hade jag redan de flesta kvällarna och dagarna uppbokade, men har lyckats planera in lite alternativa pass som sagt.

Just nu är jag emellertid hungrig och känner att det vore jättegott med en morot eller lite nötter, men se, det ingår inte i denna diet. Om nån halvtimma kan jag äta min sopplunch istället.

TinkerBelle skrev 2009-09-23 11:11:24 följande:
    Vad glad jag blir när jag hör att du har lyckats hålla dig till en så bra rutin som 3-4 pass i veckan. Jag hejar verkligen på dig strong jobbat!!! Med tre barn och allt vad det innebär så hinner jag tyvärr inte till gymmet så ofta som jag skulle vela - har tränat 4-5 dagar i veckan hela mitt liv fram tills tjejen föddes för 7 år sedan.Så istället försöker jag gå till och från olika saker så ofta jag bara kan. Använder trappor där det går osv.Krävs en del disciplin, men med planering så går det. Min stegräknare är min trogna kompis.
  • TinkerBelle

Får du dricka vatten och te i obegränsade mängder?
    Lite vatten med vinäger ju hjälpa att döva den värsta hungern en stund...

Cantaton skrev 2009-09-23 11:21:09 följande:
    Ja, vardagsmotionen är ju jätteviktig. De där små grejerna som att just ta trappen istället för rulltrappan/hissen.Jag har faktiskt skrivit in träningspassen i almanackan och sedan sagt nej till att göra saker med folk de tiderna - för att verkligen få in vanan. Den här veckan hade jag redan de flesta kvällarna och dagarna uppbokade, men har lyckats planera in lite alternativa pass som sagt.Just nu är jag emellertid hungrig och känner att det vore jättegott med en morot eller lite nötter, men se, det ingår inte i denna diet. Om nån halvtimma kan jag äta min sopplunch istället.
  • Cantaton

Jag måste dricka massa vatten. Minst 3-5 liter. Te får jag dricka i den mängd jag brukar (men utan mjölken). Vinäger får jag nog dock inte tillsätta. Men ja, klart jag ska dricka vatten! klockan är halv tolv o jag har nog bara fått i mig en halvliter hittills... Lika bra att sätta fart. Tack för den lilla påminnelsen

TinkerBelle skrev 2009-09-23 11:27:29 följande:
    Får du dricka vatten och te i obegränsade mängder?Lite vatten med vinäger ju hjälpa att döva den värsta hungern en stund...
Svar på tråden Tantvarning 5