• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Sonja68

Jag hittade ett presentkort i köksskåpet imorse. Som jag fick för ett år sedan när jag fyllde 40. Det går ut 090923 såg jag nu Snabbt ringde jag och bokade in en entimmes helkroppsmassage på onsdag . Tänker t.o.m gå iväg från jobbet och göra det. Friskvård. Jag kan ta kompledigt. Och GISSA om jag ser fram emot den timmen som BARA är MIN !
    Gud, mina axlar är så ömma och spända av stress och kontorsjobb, axlarna är uppe i öronhöjd konstant. Aaaajjj!

Diz så roligt att du hittat en vän och att det går bra för dig . Få lite cred för sitt slit känns alltid skönt, men många chefer är dåliga på det.

• Fjällbruttan

Hallå!!

Sneglade in igår men hann inte skriva innna jag skulle kräkas... så idag kräktes jag först och kollade här sen, smart va

Jag älskar min man lite extra idag! För en trekvart sen dök han upp med tre karlar, det var bara att pressa ner spyorna och slita blommorna ur fönstren, för nu är hela huset fönsterputsat
    Kanske inte lika noga som jag själv skulle gjort det men det skiter jag i!
    Tyvärr hann de inte ta svärmors hus, så nu skaja gkolla vad en annan firma tar här..
    dessa var från Umeå och hade varit och putsat på hotellet...
    Annars får vi väl ta svärmors hus nästa helg, bara det att jag inte har lust att kräkas där...

Frulle, GRATTIS till köpet, fins det några bilder??Nyfiken som vnligt

Solde , du kan gott bli tre meter, förtjänar du!
     Diz, härligt med beröm, så kul att känna sig uppskattad!
    Sonja, kul med fest ikväll och underbart  med kompis som hjälper till!!

Till alla förkylda, krya på er!!
    Men Heloise får säkert det kul när hon ligger och snörvlar i soffan och kollar in Panzer, the one and only rockstar

Kramen!

Psst...nån som hört från prinsessan Blomman som bor i slottet??
    Hoppas hon har det bra! Och slutat stressa lite!
    Miss you blomman!

• Heloise

Efter en hel dag i sängen, så mår jag liiite bättre och ska ta tag i tvättvikning och allmän uppsnuskning av hemmet.

Jättegullig misse Solde. Vår lilla tyrann, Tirza håller på och stressar ihjäl de andra katterna. Hon vill bara leka, men hon vill leka så våldsamt, fluff-fröknarna vill leka fint, ex jag puffar en boll till dig så puffar du tillbaka den. Tirza är mer inne på, ok först smyger jag på dig, sen hoppar jag fram och skrämmer slag på dig, sen jagar jag dig och hoppar upp på ryggen på dig och biter i pälsen, ramlar jag av så kommer jag bita dig i svansen. Fluff-fröknarna blir skitsura och fräser, det är som att bo i ett terrarium med spottkobror!

Men det går ändå förvånandsvärt bra och de sover gärn ihop.
    Det ser ut som om Tirza kommer att bli grönögd

Sen tänkte jag baka lite surdegsbröd och ikväll ska Panzer och jag ut och köka med några kompisar!

• Frulle

Jag smsade lite med blomman igår. Hon hälsade alla SÅÅÅ mycket!

• Sonja68
    Frulle skrev 2009-09-19 15:01:18 följande:
    Jag smsade lite med blomman igår. Hon hälsade alla SÅÅÅ mycket!
    Åh, tack för hälsningen. Ja, man undrar ju hur de har det och hur "installationen" på nya stället går.
    Blommis, vi saknar dig!

Heloise, skönt att du börjar bli bättre nu.
    Hehe, Tirza låter som en kopia av mina flickor De gillar också våldsamma lekar...
    Deras pappa ställer gärna upp på det, medan jag är mer som dina fluff-fröknar

Grönögd är bra

Maken är bortrest och jag är ensam med flickorna.
    Igår var vi på födelsedagskalas och idag har vi varit på "Ryska skolan" som ABF har för rysktalande barn här i stan.
    Efter det har vi varit hos min brorsa med familj och ätit lunch och fikat och vips så hade halva dagen gått
    Nu känner jag mig lite småseg och tror det är dags för tv-zappande och en slummer i soffan. OM jag bara får yrhättorna att lugna ner sig lite. Kanske slår på en film åt dem. Jag vet; skitlågt att ha TV:n/DVD:n som barnvakt men va f*n gör man när man känner att ögona håller på att ramla ihop?

Kram!
  • Soldemor

Im yours skrev 2009-09-18 10:06:36 följande:

Hej

ppa.Soldemor: Jag förståe verkligen varför folk vill anlita dig som präst i olika sammanhang. Du är så rar. Hjälp vilken söt kissekatt!!!!Till alla: Ha en trevlig helg!!!
    Tack, nu rodnar jag igen!
  • Soldemor
    Heloise skrev 2009-09-19 13:22:41 följande:
    Efter en hel dag i sängen, så mår jag liiite bättre och ska ta tag i tvättvikning och allmän uppsnuskning av hemmet.Jättegullig misse Solde. Vår lilla tyrann, Tirza håller på och stressar ihjäl de andra katterna. Hon vill bara leka, men hon vill leka så våldsamt, fluff-fröknarna vill leka fint, ex jag puffar en boll till dig så puffar du tillbaka den. Tirza är mer inne på, ok först smyger jag på dig, sen hoppar jag fram och skrämmer slag på dig, sen jagar jag dig och hoppar upp på ryggen på dig och biter i pälsen, ramlar jag av så kommer jag bita dig i svansen. Fluff-fröknarna blir skitsura och fräser, det är som att bo i ett terrarium med spottkobror!Men det går ändå förvånandsvärt bra och de sover gärn ihop.Det ser ut som om Tirza kommer att bli grönögd Sen tänkte jag baka lite surdegsbröd och ikväll ska Panzer och jag ut och köka med några kompisar!
    De grönögda är läckra! Solde har fått så många fina kommentarer av domarna om det, bl a en domare som sa, att hon visste exoter som skulle dö för Soldans ögonfärg, de är djupt smaragdgröna.

*Sträcker på mig för allt beröm här!*
  • Im yours

Hej, hoppas alla haft en bra helg.

Själv har jag haft det oki, alltså min vänstra fot har börjat krångla igen, och det gör så jäkla ont Den har varit bra rätt länge ......... men tydligen inte forever.

I fredags åkte jag, o sonen ner på stan för att käka kinamat. Robin som är en klok ung man åkte hem i tid. Jag å andra sidan rände runt, och köpte ännu mer kläder till Smilla. Såklart, efter nån timme börjaf foten värka. Ni vet då man tvingas andas ut, varje gång den nuddar marken.

Hmmmm, väl hemma upptäcks att en av mina kassar inte hängt m på hemresan. Jobbigt ........ ringer runt, o får rådet att höra av mig nästa dag, lördag. I samma stund föreslår Robin ett biobesök, Stig Larssons nya.

Jag som knappt kan gå, säger, Vi går och ser filmen imorg mitt på dagen ist eftersom jag på nått sätt bör försöka hitta den borttappade H&M kassen. Robin ställer upp på att leta han oxå.

Eftersom jag knappt sovit pga ..... smärtor. Tar jag beslutet att åka in själv, sonen får i uppdrag att dyka upp utanför bion 14.16. Japp, jag vet. Katastrof, katastrof, katastrof!!!!

Under filmens gång tar jag av mig skorna, hade ju lyckats få ett skavsår OCKSÅ. Satt tyst, och stilla under hela filmen, 2 tim.9 min. När vi kom ut på Örebros härliga nya kullerstens belagda gator lyckades jag halta. Med båda benen samtidigt, jag hyperventilerade, och stödde mig på sonen.

Vi tog oss hem!

Usch vilket långt inlägg om min fot, man kan ju hoppas att det uppskattas. Måste nämligen till min KBT- terapeut idag.

Vad kan ni andra ha haft för er i helgen?? Kramar till alla.

Föresten, jag fick tillbaka min kasse, o ett jättepaket är på väg till norrland

• dfk

Im yours- aj, aj, aj! Jag kan nästan känna din värk. Vad säger din läkare om foten?
    Diz- oj, vad härligt med så mycket beröm! Det är du värd.
    Solde- åh!! Jag vill också ha en liten till misse.

passion- kom tillbaka nu, vi saknar dig!
    Fjällbruttan- Vilken kanon man du har!

Heloise- jag skrattar när du berättar om fräset där hemma. Jag förstår precis! Har två flufftjejer här hemma och om någon skulle
    leka så med dom skulle det fräsas högt kan jag lova. Nu visserligen är mammakatt väldigt speciell, lite fräsig redan och absolut en "queen". Hon håller ställningarna här hemma.
    Det är så roligt för hon beter sig som en hund nästan. När maken är borta på kvällarna så ligger hon vid fötterna. Om hon hör något utanför i mörkret springer hon fram till ytterdörren och morrar och väser. En riktig vakthund alltså!
    Om tjejerna eller vi pratar, skrattar eller väsnas för mycket kommer hon springande och jamskriker tyst åt oss. Hon spänner ögonen i oss och vrålar med sitt jam. Hon ska hålla ordning på oss alla verkar det som , en riktig mammakatt.
    När hon har uppfostrat oss färdigt så lägger hon sig förnöjt ner på avstånd och bevakar oss på håll. Beredd att komma och skälla igen om vi inte skärper oss.
    Fast den här katten är också världens kelgris! Hon vältrar sig runt på rygg och rullar sig fram och tillbaka, vill bli klappad och varje kväll ska hon ligga i knä och spinna.

• Frulle

Go morron.

Men fy I´m yours.. Vad händer med foten? Låter hemskt....

Svar på tråden Tantvarning 5