• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Fjällbruttan

Fjosok var det ju!!! Förlåt än en gång!
    Och givetvis har du rätt, bästa sättet är säkert att ignorera tokskallarna, men å andra sidan vill man ju gärna svara emot så de inte får uppfattningen att de har rätt... fast å andra sidan tror du ju det i alla fall... ja ja.. tokig är han

Några bilder på rosa karamellerna??

• passionsblomman

Det är väl knappast ett faktum endast i kristna sammanhang, utan det dyker upp både här och var.

Jag är mer än välbekant med fenomenet och beklagar tragiken.
    DET är ingen idé att gagga med vederbörande om, den saken är klar.

Nu är det dock inte bara skruvat på det sättet, utan riktigt fet varning på det där man inte får kalla någon, men som är tydligt om man kollar runt lite. Det paltas på i snart varenda tråd med det ena efter det andra.

Även i sådana som funnits som medlemsgrupper för bt-träffar i åratal och alltså är lite mindre allmänna än andra.
    Sådana där man pratar om sina missfall och annat...
    Att hindra söndertrasandet av trådarna allmänt sett, det är något jag bryr mig i, eftersom hela värdet med att hänga här annars försvinner.

• Fjosok

Jag har en bild av dom rosa som presentationsbild här, då dom bars första gången 2006, finns i mitt galleri

Dom nya har inte rosorna påsydda än, sparade lite pengar och gör det själv

• Fjosok

Blomman: Håller med helt när det gäller trådförstörelse. Allt bra nere i "Smauland" annars? Ingick det mark i husköpet? Jagar någon av er?

• passionsblomman

Här är allt bara bra och jag bara latar mig och ignorerar al alådor och pinaler hur framgångsrikt som helst.

Ingen mark. Tomten är 1800m2, vilket känns alldeles tillräckligt. Särskilt när stora delar av den är full av nerblåsta päron...

Jagar gör vi inte. Fika däremot, är jag fenomenal på!

Jaså, nu tycker visst min son att det är synnerligen orättvist att bara jag får sitta vid datorn...

...okej då...*delar med mig liiiite*

vi ses lite senare!

• Fjosok

En annan ska ta jägarexamen i nästa månadsskifte... ska bli såååååååååå kul

OCh jag suger dessutom på fika, och dopm gånger jag väl fikar irriterar jag mig mest på "nonchiga" (stavning) lattemorsor

• Fjosok

Men fy i 17 gubbar vad illa jag stavade ovan, NÄR ska jag lära mig korrläsa

• Bobou

Uppsatsmoln, då var min första tanke att universitetet använder någon typ av molntjänst för uppsatsskrivande, och att läraren ville att du skulle göra ditt konto tillgängligt för henne... Typ för att spåra ändringar eller nåt... Och det var helt seriöst min första tanke, men det beror ju såklart på vilken typ av tankar som redan huserar i mitt lilla huvud. Om läraren verkligen menade en mindmap, ja, då var det ju synnerligen dåligt uttryckt med tanke på hur grovt det kunde missförstås!

Det är alltid otäckt med folk som anser sig ha tolkningsföreträde, och vissa av dem är kristna. Mitt ex och jag hade ett ord för det, som jag vet låter ganska illa - äckelkristen. Någon som är äckelkristen anser sig förmer än andra på grund av sin rena tro, men det som är äckligt är att den äckelkristne TROTS detta TROR sig vara vidsynt och icke fördömande, i egenskap av kristen. Typ "Gud älskar alla, men särskilt mig, för jag är så ödmjuk". Det är klart att man inte ska kalla folk för äckliga, men den skenheligheten gör mig lätt illamående. Förlåt.

• Kjell Präst

Tant Kjell här! Fick en smärre chock när jag återkom från landet och gick in i prästtråden... 89 nya inlägg, de flesta av dem skrivna av en person som jag definitivt inte diskuterar med...

• passionsblomman

Kjell, jag är så glad att du är tillbaka! USCH vad otrevligt det blev i din tråd!

Man kan ju inte tro att amn ska diskutera med någon som inte vet vad det innebär. Helt lönlöst.

Svar på tråden Tantvarning 5