Uppsatsmoln, då var min första tanke att universitetet använder någon typ av molntjänst för uppsatsskrivande, och att läraren ville att du skulle göra ditt konto tillgängligt för henne... Typ för att spåra ändringar eller nåt... Och det var helt seriöst min första tanke, men det beror ju såklart på vilken typ av tankar som redan huserar i mitt lilla huvud. Om läraren verkligen menade en mindmap, ja, då var det ju synnerligen dåligt uttryckt med tanke på hur grovt det kunde missförstås!
Det är alltid otäckt med folk som anser sig ha tolkningsföreträde, och vissa av dem är kristna. Mitt ex och jag hade ett ord för det, som jag vet låter ganska illa - äckelkristen. Någon som är äckelkristen anser sig förmer än andra på grund av sin rena tro, men det som är äckligt är att den äckelkristne TROTS detta TROR sig vara vidsynt och icke fördömande, i egenskap av kristen. Typ "Gud älskar alla, men särskilt mig, för jag är så ödmjuk". Det är klart att man inte ska kalla folk för äckliga, men den skenheligheten gör mig lätt illamående. Förlåt.