• Svar på tråden Tantvarning 5
  • passionsblomman

Tack Heloise!

Jag har funderat på samma sak som Panzer och du vad gäller kvinnor och cykler. Har bott kollektivt i flera olika konstellationer och det där är SANT faktiskt och helt snurrigt innan det styrt upp sig. Och helt jävligt när alla har PMS samtidgt!

• Troll1
    Cantaton skrev 2009-09-27 22:01:40 följande:
    Jag går ju ner just nu, med hjälp av Xtravaganza (jag har inte glömt din fråga, passion) så jag är på gång! Det roliga är (det tar till meningens slut innan poängen kommer) att man ju bara får äta tre soppor om dagen samt dricka vatten och te så här i början, MEN idag, på femte dagen har jag råkat SYNDA!!! Helt ogenomtänkt... och vet ni med vad? Nattvarden! Lite kul att nattvarden fick bli min synd... Jag insåg det när jag hade den i munnen och tänkte "Mm, vad gott vin". Eh, vin??! Det ingick inte i dieten...

Hej alla tanter och tanzer!

Nu har vi firat vår första bröllopsdag och det blev så myyysigt!

Passionsblomman: Hur går det i nya huset?

Hinner inte hänga här så mkt och missar såklart massor av allt som händer här.

Kram till er alla!
  • passionsblomman

Heeej mitt favorittroll!

ÅÅÅH vad kul att se dig!
    Hur har du det och vad gör du mer än firar bröllopsdag?

I nya huset sitter jag och latar mig efter att ha varit på massage nu på morgonen-min GRANNE tvärsöver gatan har massage och SPA, ganska bra va?!!

Bamsekram till dig!

• Troll1
    passionsblomman skrev 2009-09-28 11:24:53 följande:
    Heeej mitt favorittroll! ÅÅÅH vad kul att se dig!Hur har du det och vad gör du mer än firar bröllopsdag?I nya huset sitter jag och latar mig efter att ha varit på massage nu på morgonen-min GRANNE tvärsöver gatan har massage och SPA, ganska bra va?!! Bamsekram till dig!
    Nämen, en så´n tur du har!
    Jag är ngt stressad över att tiden rinner ut för mig (i akasseväg alltså ) och jag måste få igenom ett "starta eget bidrag" hos AF. Det är så mkt att tänka på och kolla upp. Lokaler är svåra att få tag på här i Gbg (om du inte betalar cash under bordet har jag förstått. )
    Spännande med nya huset! Kan du maila lite bilder?

KRAM!
  • Troll1

...Förresten, har du ngn bra hemsida du kan rek mig att fixa med?

• Bobou

Åhhh, jag är så förbannad idag på min vårdcentral!!!

De har de mest sanslösa j-la bokningssystem jag hört talas om. Man kan bara boka tider SAMMA DAG, dvs man ringer på morgonen och får en tid senare. Alltså måste man ringa innan halv nio, sen är det fullt. Och eftersom de har detta kortsiktiga system, blir liksom alla tider "akuttider" och de vill såklart helst ha akuta patienter på dessa och det förstår jag. Men det innebär också att det blir stört omöjligt att få tid för något som inte är akut!

Jag ringde varje s-ns morgon i fyra veckor i somras, men de sa bara "Är det akut? Nehej, då får du ringa igen en annan dag." Sen blev jag less, och tänkte att jag tar det en annan gång... ...typ nu, när jag ändå måste dit för något av mer akut natur, min sabla UVI som nu inte gått över på fyra veckor. Tror ni jag är less eller!!! Det är fortfarande som i början, att symtomen liksom kommer och går, bryter inte ut helt, men blir inte heller bra... Så fort jag gör något lite ansträngande blir det sämre. Och jag har provat att dricka tranbärsjuice tills det kommit ut genom öronen, utan effekt.

Ok, så jag fick tid för UVI:n, trots att sköterskan menade att jag egentligen inte är sjuk, när jag förklarade läget. *morrar* Så då sa jag att jag ville prata med läkaren om de andra sakerna också, det är två grejer, men då skrattade hon och sa att jag ju inte kan ta _flera_ saker på samma tid, en sak i taget! AAAAAAAHHH! Det skulle ta max fem minuter sammanlagt för de andra grejerna, för jag måste bara få remisser. Nej, jag fick en halvtimme, och i en halvtimme ska jag alltså prata med läkaren om min UVI.

Efteråt var jag så arg, och kände att det här går bara inte, det här kommer att förstöra hela min dag. Så nu har jag avbokat den tiden och ska försöka boka tid på en annan vårdcentral istället. Men jag är ju listad på den som ligger närmast. Är det nån som vet om det är krångligt att byta? Har ringt till en annan, de ringer upp i eftermiddag så jag hör väl vad de säger...

Usch. Skönt att skriva av sig lite iaf...

• Bobou

(Jag inser att det verkar rätt drastiskt att avboka tiden och byta vårdcentral, men jag har andra dåliga erfarenheter av dem också och det blev bara droppen.)

• passionsblomman

Åh jag förstår Trollet! Det är de där sakerna jag har framför mig, fast inte riktigt än...

Jag köpte min hemsida av Smelink, som jag tycker var bra.

det där med lokal känner jag igen. Det är en sak jag inser kommer vara mycket lättare här den dagen det blir aktuellt.

Bobou: Alla mina sympatier! Jag fick världens psykbryt här när de var särdeles dumma i huvudet på min nya VC. Här kan man istället inte få komma alls om det inte är förbokat typ en vecka innena , eller är akut.

nu kan man ju undra hur "akut" egentligen ska utläsas, för akut och livshotande är i min bok inte samma sak. Det innebär ju faktiskt mer att det är NU man har något som behövs tid för. En UVI kan visst det vara akut. Liksom att jag behövde få ettt läkarintyg. Precis som ett akut kejsarsnitt inte behöver vara alls dramatiskt, utan det betyder att man fattat beslut i samband med förlossningen. Katastrofsnitt däremot, då jäklar...

Förbaskade skitsystem!

• Fjosok

Varför kan det inte vara som i Spanien. Var man dålig på morgonen gick man till deras variant av vårdcentral. jag hade rejält ont i öronen en morgon och gick dit. Var en bra kö men det gick snabbt. När jag kom in till doktorn så kollade han mig i öronen, i halsen och kollade feber. Sa några saker till sin sekreterare och konstaterade att jag hade öroninflamation.

Vips, jag hade ett recept i handen och gick till ett apotek (privat, och det funkade utmärkt) och hade medicinen (nån form av antibiotika)

Jag var hemma nån timme senare ... utan att ha ringt ett samtal.

Varför kan vi inte ha det så i Sverige...

Svar på tråden Tantvarning 5