Åhhh, jag är så förbannad idag på min vårdcentral!!!
De har de mest sanslösa j-la bokningssystem jag hört talas om. Man kan bara boka tider SAMMA DAG, dvs man ringer på morgonen och får en tid senare. Alltså måste man ringa innan halv nio, sen är det fullt. Och eftersom de har detta kortsiktiga system, blir liksom alla tider "akuttider" och de vill såklart helst ha akuta patienter på dessa och det förstår jag. Men det innebär också att det blir stört omöjligt att få tid för något som inte är akut!
Jag ringde varje s-ns morgon i fyra veckor i somras, men de sa bara "Är det akut? Nehej, då får du ringa igen en annan dag." Sen blev jag less, och tänkte att jag tar det en annan gång... ...typ nu, när jag ändå måste dit för något av mer akut natur, min sabla UVI som nu inte gått över på fyra veckor. Tror ni jag är less eller!!! Det är fortfarande som i början, att symtomen liksom kommer och går, bryter inte ut helt, men blir inte heller bra... Så fort jag gör något lite ansträngande blir det sämre. Och jag har provat att dricka tranbärsjuice tills det kommit ut genom öronen, utan effekt.
Ok, så jag fick tid för UVI:n, trots att sköterskan menade att jag egentligen inte är sjuk, när jag förklarade läget. *morrar* Så då sa jag att jag ville prata med läkaren om de andra sakerna också, det är två grejer, men då skrattade hon och sa att jag ju inte kan ta _flera_ saker på samma tid, en sak i taget! AAAAAAAHHH! Det skulle ta max fem minuter sammanlagt för de andra grejerna, för jag måste bara få remisser. Nej, jag fick en halvtimme, och i en halvtimme ska jag alltså prata med läkaren om min UVI.
Efteråt var jag så arg, och kände att det här går bara inte, det här kommer att förstöra hela min dag. Så nu har jag avbokat den tiden och ska försöka boka tid på en annan vårdcentral istället. Men jag är ju listad på den som ligger närmast. Är det nån som vet om det är krångligt att byta? Har ringt till en annan, de ringer upp i eftermiddag så jag hör väl vad de säger...
Usch. Skönt att skriva av sig lite iaf...