• Svar på tråden Tantvarning 5
  • TinkerBelle

Ja fast i det här fallet tror ju jag att du är ute i ogjort väder.
    Krävs en vis nivå av IQ för att saker ska gå in i huvudet på folk.
    Är dem dessutom uppfostrade att tänka att familjen hjälper med allt, betalar allt etc. Så är det ännu svårare.
    Inte att för glömma är nog dessutom att föräldrar i hennes kultur också har väldigt mycket att säga till om hur barnen ska leva sina liv, uppfostra sina barn, vem dem gifter sig med med mera....

passionsblomman skrev 2009-09-05 21:29:06 följande:
    Nä. Jag är oförbätterlig och tänker säga till resten av livet när jag tycker att människor jag möter inte har vett att uppföra sig som folk."sådär gör man faktiskt inte" kommer aldrig att gå ur mig. och på DET är det tantvarning, men jag kan inte i tysthet låta världen tas över av puckon. Jag måste åtminstone protetera. Så har det alltid varit.
  • passionsblomman

Försent!

Frulle skrev 2009-09-05 21:32:14 följande:
    Blomman. ta nu ett DJUPT andetag innan du svarar hennes sista inlägg!!
  • TinkerBelle

Jag avundas dig inte!
    Är så glad att jag aldrig börjat.
    Har sett andra sluta på nära håll så jag vet att det är tufft, men det går över.

Hitta något att göra som är enformigt, enkelt men ända får dig att koppla bort tanken på ciggen.

Antar du inte är sorten som gilla suduko, men räkna ris korn eller ärtor borde vara lagom tradigt?

Frulle skrev 2009-09-05 21:36:18 följande:
    skoja.. Tycker nog dom är GANSKA så skonade!Jag har mest varit olycklig, gråtig och lite panikslagen.
  • passionsblomman

När slutade du Mulle? Jag har helt missat det? Är det här en av deförsta förfärliga dagarna?

Frulle skrev 2009-09-05 21:36:18 följande:
    skoja.. Tycker nog dom är GANSKA så skonade!Jag har mest varit olycklig, gråtig och lite panikslagen.
  • Frulle

I onsdags!

passionsblomman skrev 2009-09-05 21:48:16 följande:
    När slutade du Mulle? Jag har helt missat det? Är det här en av deförsta förfärliga dagarna?
  • Frulle
    Ja tack!!
    Hoppas jag står ut.. Har varit NÄRA många ggr idag att trilla dit..
    passionsblomman skrev 2009-09-05 22:07:46 följande:
    Men då har udu ju redan varit JÄTTEDUKTIG!!!Det är ju FYRA dagar nu! Sart har du gjort Hellweek!Hejja hejja!
  • TinkerBelle

ojojoj!

Sitter här och frustar för mig själv.
    Dottern har sagt till mig att dämpa sig.

Som ni redan vet så är ex. från sydligare bredgrader.
    Det där med att mormor/farmor skall hjälpa till med barent var inte applicerbart på våra barn.
    Försöker fortfarande förstå.
    Det var ju hennes barnbarn oxå.
    Att hon sedan inte gillade mig borde ju inte ha någon betydelse om man tolkar blommans nya "bästis" korrekt - eller?

Jag tor att det var lättare att säga nej till mig när hon inte ville eftersom jag respekterade det, men svårare att säga nej till svägerskorna (hennes döttrar) som då ställde till med ett dj**vla liv.

*suck*

• passionsblomman

Du fixar det! Den här gången får du inte ge dig! Nu jäklar!

Frulle skrev 2009-09-05 22:20:15 följande:
    Ja tack!!Hoppas jag står ut.. Har varit NÄRA många ggr idag att trilla dit..
  • Cantaton

Frulle - gör som Zlatan nyss gjorde i matchen. Det är aldrig försent att vinna Du grejar det här! Vinn matchen mot ciggen!!

Svar på tråden Tantvarning 5