• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Aleta

Du är en toppenmamma!
    Hoppas jag kan vara det också. (Man tvivlar ibland när 5-åringen får sina utbrott...)
    De har i alla fall världens bästa pappa! Jag har gjort ett mycket bra val, måste jag säga, så då kan jag inte vara så dålig mamma.

Sonja68 skrev 2009-09-04 23:05:08 följande:
    Aleta: din dotter har en mor som kan och FÅR stå upp för henne, så du behöver inte oroa dig! Det kommer att gå bra I mitt fall kan jag säga att min mor ville, men varken fick eller kunde stå upp för mig. Detta har påverkat vår relation genom hela livet. Inte så att jag anklagar henne, som vuxen förstår jag hennes dilemma. Men som vuxen förstår jag också varför jag aldrig kunde ha den nära relationen till min mor som mina vänner hade: att krypa upp i mammas knä och berätta om dagens besvikelser och glädjeämnen t.ex. För att bespara henne dilemmat och för att själv inte råka ut för ännu värre mobbing så höll jag tyst och led...Gissa om jag är mån om nu att mina små tjejer ska kunna komma till mig och berätta om ALLT...
  • passionsblomman

Hahahah! Här finns det väl inga dåliga mammor! Bara toppenmammatanter så långt ögat når!

Jag har under alla mina flyttar över landet hunnit uppleva både att ha det jättebra och att vara totalt utfryst, liksom att hamna i en sk "problemklass" och så det som ligger nånstans däremellan där livet i skolan innehåller både sött och salt.

Mest av allt minns jag att man hade rätt mycket inom sig också under de där åren man skulle komma på vem man var. Huvva, jag skulle INTE vilja vara tonåring igen!

Tantprojekt i huset? Åjo, föralldel, där finns nog både et och annat!

Igår gick jag in i hönshuset-hade faktiskt inte gjort det förut.
    Det hönshuset ska jag pimpa till det ballaste hönshuset ever!
    Och tänk att jag har en VINkällare då!!! Där måste jag vitmåla så det blir riktigt fint!

• Aleta

Åååh, jag vill också ha höns! Små gammalsvenska dvärghöns (det finns visst bara 147 stycken kvar).

• passionsblomman

Jag frågade grannfarbrorn om han hade något emot ifall vi skulle ha en gris...

...det hade han inte!

Jag ska minsann se TILL att få tillstånd och ha de där utrotningshotade svenska raserna av lite allt möjligt.
    Men ja måste lära mig hur de ska skötas också. Jag har inte så mycket koll, men inbillar mig att både gris och hönor är rätt lättsamma djur.

Och så bin ska jag lära mig. Och ankor. Det simmar redan myskankor hos grannen längre upp i ån.

• Aleta

Ååååh igen!
    Ankor! Suck, vilken sort? Blå? Gul? Blekinge?

• dfk

Jag springer in här i farten, ouj vad det har skrivits!
    Sitter med det sista fördjupningsarbetet och är så mentalt trött att jag kan gråta nästan. Men det är bara att kavla upp ärmarna. Jag ska ta mig tusan bli klar någon gång.

Passion- jag får sådana där fjärilar i magen när jag tänker på dig och din familj i det nya fina huset!

Till er som har blivit utsatta för mobbing, tänk vilka spår det efterlämnar sig i själen att bli utsatt för det! Men ni har så mycket kärlek i era hjärtan så ni har blommat ut till vackra rosor istället för att bli hårda och bittra.

Lillabruden- du är så söt, det var den gulligaste beskrivningen
    på dammtussar jag har hört!

Frulle- du kommer fixa det här med rökningen, du har så mycket
    envishet och kämparglöd i dig! Det är snusk med cigaretter!

Till alla rara tanter och gubbar härinne ha en bra lördag!
    Själv vet jag vad jag ska göra, så det är väl bäst att fortsätta med pluggandet och gräva ner sig i forskarrapporter.

• passionsblomman

Gula tror jag, men där måste jag läsa på lite.

Aleta skrev 2009-09-05 12:25:02 följande:
    Ååååh igen!Ankor! Suck, vilken sort? Blå? Gul? Blekinge?
  • lillabruden

goddag mina damer!!

Fjosok, vissa lägger ner kanske 40timmar på sitt jobb och gör det jättedåligt, andra kanske 30timmar men gör det superbra! Vad gör en bra lärare? Ja du, det kan jag inte svara på kort, men vi vet alla att det finns bra lärare där ute!!

Inspirerad av Passionis så har jag satt igång Paul Young på spotify 'Wherever i lay my hat, thats home'
    Om det känns som hatten borde ligga i lilla stugan, kanske du borde köpa en ny hatt och lägga den i 'slottet'!!
    Som jag drömmer mig bort när du berättar......såg framför mig en stackars karl i kallingar klättra ut genom fönstret och stå o banka på balkongsdörren!!!
    Och det som gått mindre bra är bara tecken på att det kommer bli riktigt bra!!!! Hade det inte funnits friktion hade man ju hållt andan i väntan på värre.... Glöm inte visa bilder!!!

Frullemulle, ge fan i ciggen annars kommer en skåning och smiskar dig på fingrarna!!!
    Hahaha det var så jag slutade suga på tummen när jag var lite, klämde tummetott i bildörren

Och ni som är trötta.....ta en stund och vila o sussa lite!!! Världens undergång är inte förräns mminst ett par hundragillionerzitroner år!!

Det där med att få känslan 'detta är mitt' typ, har jag lite titt som tätt.... jag har alltid haft så himla bråttom med att växa upp, komma hemifrån och göra något med mitt liv att jag hinner inte med själv ibland. Så kändes det på bröllopsdagen...."Herregud, så mycket underbara människor jag har i mitt liv, så himla bra jag har det och så lycklig jag är!"

Jag har insett att all smärta man upplever jämnas ut sen med lycka. Jag har oxå genomgått mobbning, misshandel, utnyttjande och varit på fel platser i fel tillfällen och varit dum mot migsjälv m.m osv osv, skulle kunna fortsätta men det jag vill säga är att livet hittar en balans. Och jag tror verkligen att vi kommer alla få den lyckokänslan så länge man håller sinnet öppet.
    kramar

• Soldemor

Soldan var i tidningen idag, i Sydsvenskans b-del, sidorna med husdjursannonser! Det finns bild på henne i annonsen från Lundabygdens djursjukhus! Fröken kändis!

Svar på tråden Tantvarning 5