• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Bobou

Hahaaa Blommis... Vilket temperament du har!

Jag vet inte om det är för att göda tjejens dåliga attityd som du tjafsar vidare i barnvaktstråden, men så hade jag kunnat göra när hornen växer i pannan på mig. Om någon t.ex. är väldigt självupptagen och jag stör mig på det så hämnas jag genom att göda personens ego lite till, för jag tänker att det är värst för honom/henne själv och kommer förr eller senare att slå tillbaka.

För det är tyvärr den effekten jag tror att er "diskussion" får. Du har ingen anledning att vara schysst mot den här prepubertala egotrippan, men jag vet att du har ett stort hjärta, och jag tror att du är lite mognare än vad jag är dessutom. Du gör inte omvärlden en tjänst genom att bygga på hennes bitchighet och ge henne lite fler uttryck att sno.

Men visst, om det känns bättre att inte låta hennes infantila provokationer stå oemotsagda, så har du mitt stöd och min förståelse. Vi verkar ju i ett socialt sammanhang på forumet, och förhoppningsvis kan du få någon annan brud att inte ta mormor för given som barnvakt...

• passionsblomman

Haha! Ja varför tror du jag har Passion i mitt nick!

jag har ett sjuhelvetes humör och smäller det på allvar då är det faktiskt ingen överdrift när jag säger att de flesta önskar att de inte upplevt det.

Just i de här fallen då folk är helt vettlösa ja då har jag väl svårt att hålla kalffen när jag väl sagt A.
    Och som du sa så ser jag ett värde i att andra faktiskt har möjligheten att fundera lite över vad som egentligen sagts och hur man också kan se på saker.

Som så ofta i trådarna är det äldigt mycket av "stå på dig" "gör som DU vill" och tusen åsikter om hur andra ska ställa upp och vända ut och in på sig.
    Jag står för något annat, och jag hoppas de kan lysa igenom även i vad som bara verkar som ett tjafs.

Det värmer det du sa om mitt hjärta förresten.

• Im yours

Här sitter jag, o är genomförskyld

Grattis till huset blomman, vad spännande detta blir. Förstår att det är mycket att göra, m ta det bara bit för bit så ordnar det sig. Stackars din sambo, kan oxå se händelsen framför mig.

Ja hörni, vilka nobs det förekommer här på BT ibland. Men jag håller med den som sa att det förmodligen oxå är ett kulturellt tänkande. Bor själv i ett invandrartätt område, och vet hur man ställer upp för varann. Bara för att, det alltid har varit så. Ev kan detta bli ett "problem" för kommande generationer, där mormor, morfar/farmor, farfar yrkesarbetar. Eller så tar någon annan släkting över barnpassar-rollen den dagen

Jag är för overksam för orka dividera i olika trådar, m ni som gör det är värda en kram. Tack vara er rensas forumet upp lite då, och nu.

Usch nu rinner mina ögon, o halsen svider. Tillbax till sköna sängen. Men har tvättstugan 9-12.

Kramar till er mina vänner!

• dfk

Jag lämnade in mitt arbete igår kväll! Jag behöver alltså inte sitta hela dagen idag och svettas med det där. Hoppas bara att det blir godkänt nu bara.

Är du glad nu blommis? Jag läste nått om att ha humör.

• passionsblomman

Jaa då! jag är så glad och harmonisk sååå.
    Jag har humör åt ALLA humörshåll, inte bara arg. Jag blir "jätte-" av allt, oavsett vilket. Just nu är jag faktiskt mest jätte-trött.

• Frulle

Humör finns det gott om i mig också just för tillfället.. Mest argt humör...

• dfk

Det är hälsosamt att ha humör åt alla håll!
    Hur går det frulle med rökstoppet?

• Frulle

So far so "good"...

dfk skrev 2009-09-06 14:11:46 följande:
    Det är hälsosamt att ha humör åt alla håll! Hur går det frulle med rökstoppet?
Svar på tråden Tantvarning 5