• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Sonja68
    Villemoa skrev 2009-09-04 21:57:30 följande:
    Verkligen intressant att få se saken från andra sidan. Håller med dig att oavsett vad man tycker om läraren så ska man inte uttrycka sin åsikt inför sina barn. Som du också säger att det mesta hittar barnen inte på själva utan de hör det hemifrån så man måste verkligen tänka på vad man säger!Faen alltså, INGET barn ska behöva känna sig otrygg i skolan!! Jag blev också mobbad när jag gick på mellanstadiet och jag lovade mig själv att när jag blev lärare så skulle jag inte blunda för mobbing och det löftet har jag hållt!
    Bra Villemoa! Jag har också lovat mig själv att jag ska aldrig blunda för mobbing, varken av barn eller vuxna!! Hamnade på en arbetsplats där man mobbade delvis mig (men nu har jag så pass mycket skinn på näsan att där gick de BET) och sedan andra. Jag stod upp för dem som mobbades, t.o.m mot självaste rektorn (jag jobbade på en folkhögskola), med risk att själv råka illa ut. Mobbingen lindrades, en av de drabbade hittade ett nytt, bättre jobb med peppning av mig, och rektorn bugar än idag när hon möter mig.
    Jag tycker det är jätteviktigt att man visar att man INTE tolerera mobbing, för det pågår inte bara i skolan utan i vuxenvärlden också. Tyvärr!
  • passionsblomman

Ja och att jag fick ut min sambo från dass!

Cantaton skrev 2009-09-04 22:00:43 följande:
    Heja passion! Synd med spisen, skönt med sonen o skolan
  • Sonja68

I'myours: på dig och tack för dina vänliga ord. Det värmer!

Passionis: En sån spännande resa ni har framför er! Hur kändes det då i sagohuset VAr det som att "komma hem" eller jätteovant?

• Cantaton

Ja just det! så han slapp klättra ut på balkongen?

passionsblomman skrev 2009-09-04 22:02:51 följande:
    Ja och att jag fick ut min sambo från dass!
  • Villemoa

JÄVLAR om Moa säger så en dag om mig!! Man kan INTE ta för givet att mormor och farmor ska ställa upp så fort man vill!!
    passionsblomman skrev 2009-09-04 22:03:54 följande:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3533529.htmlInlägg 7 i den här tråden...JÄVLAR om min son säger så en dag om mig. "Vad harman annars dig till"
  • Soldemor

Hej Blomman! Vad kul att höra om ert hus! Själv funderar jag på att hitta en man som vill flytta...gärna en med lite Timell-fingrar, för det finns så många fina hus, som bara behöver lite fixning.

God natt, tanterna. Nu skall jag hänga tvätt och sedan säga hej till sängen. Snart en vecka på nya jobbet, blir nog hur bra som helst när jag kommit i ordning och fått lite struktur på saker och ting (strukturfascist!)

• Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-09-04 22:03:54 följande:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3533529.htmlInlägg 7 i den här tråden...JÄVLAR om min son säger så en dag om mig. "Vad harman annars dig till"
    Va?! Alltså kommentaren om att folk är egoistiska nu för tiden... VA?! VEM är egoistisk, undras???

Vi hade tur... vi visste inte riktigt hur vi skulle göra med våra töser när vi gifte oss. Men brorsans underbara sambo erbjöd sig själv att ta hem alla ungar (våra och andras om de ville) till sig när de började bli trötta och festen övergick till "vuxenfest". Med kommentaren: "Jag är ändå ingen festprisse, och vi har stort hus" Underbart! Hon är fritidspedagog, alla ungar älskar henne, och vi också.
    MEN, det var absolut inget vi förväntade oss.
  • passionsblomman

Nej det var han tvungen till, men någon var tvungen att öppna balkongen, för den var låst...

Cantaton skrev 2009-09-04 22:07:09 följande:
    Ja just det! så han slapp klättra ut på balkongen?
    Sonja, det kändes jättekonstigt och nästan lite läskigt först. Jag blev lite rädd och tänkte "vad fan har vi gjort!) och du vet, naär alla tavlor är nerplockade och man ser varenda märke i golven ocha llt sånt hinner man tänka att det knaske inte var så fint ändå bla bla.
    Inte fick vi fyr i pannan heller och det verkar inte gå att fylla badkaret bara på varmvattenberedaren, så mitt bad blev ljummet och lite så. MEN när vi låg på madresse framför brasan i salen alla tre och hade fixat levande ljus överallt oh faktiskt fått in några få möbler så kändes det sådär galet overkligt konstigt och jättekul.

Idag när vi sovit lite, så kändes det bättre också, för igårkväll var vi halvdöda och kude ha kräkts av trötthet.
    Idag hade ösregnet dragit vidare och jag kunde gå runt lite i trädgården och så.

Hittar saker jag inte ens sett förut...

Jag tror allt kommer att bli jättebra, men det kommer att gå i olika faser allt det här. Det är ingen liten omställning precis. ALLT i vardagen ändras.

Känns otroligt viktigt att boa nu så vi skapar hemkänsla och inte känner att vi liksom är i någon annans hus.

Sambon började garva idag.
    Vad?

Jo sa han, jag gick in här genom ytterdörren och tänkte-ÅH en sådan här punschverand skulle man ha!

...vänta nu-det HAR jag, den här är ju MIN!!!
  • Sonja68

Jag förstår känslan Blommis!!!
    Det är liksom skräckblandad förtjusning!
    VAd har vi gjort???
    De där rosenröda drömmarna blir lite kantstötta när tavlor och mattor plockats bort och huset är naket, men om grundkonceptet och auran i huset känns rätt så ÄR det rätt.
    Ni gör rätt med att boa in er snabbt.
    Det underlättar, för precis som du skriver är det ingen liten förändring i ert liv ni står inför!
    Men i slutänden blir det bra ska du se... Utan att ha träffat dig IRL så verkar Sagohuset var DU...

Svar på tråden Tantvarning 5