• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Heloise

Ta eb timme i taget, det är svårt och tufft men kom igen hjärtat klart du kan sluta röka. Om ngn vecka börjar luktsinnet komma tillbaka och du kan snusa din man i nacken och bli än värre svag i knäna

Frulle skrev 2009-09-04 19:59:10 följande:
    Snälla jag behöver peppning. Det är sååååååå tungt nu!!! (ja med rökningen)
  • Im yours

Sonja; Kramar om dig, vilken hemsk skoltid. Men man kan konstatera att du är en toppentjej, m en urhärlig familj. Så de där jäkla mobbarna kan sticka och brinna.

Heloise: Jag gör kursen på vårt universitet här i Örebro. Det är en fantastisk utmaning, I löööööööve it.

Frulle; Förstår verkligen att det stundvis är urjobbigt att sluta röka. Jag minns hur många ggr min pappa försökte slut, m till slut funkade det. Nu har han vart rökfri i minst 30 år. Så det går, bara man ger sig fanken på det. Stödkramar.

Idag, har jag och sonen varit på stan. Han fixade tacos då vi kom hem, och jag har gjort två härliga kladdkakor. Tillsatte pressad färsk apelsin i dem ........... blev galet gott.

Bjuder alla, vassego! Ha en go, och glad fredagkv min härliga tantvänner!

• Soldemor

Tack för kakan!

Heja Frulle, kämpa på, du skall fräscha lungor få! Heja! Tänk på hur äckligt det luktar med gammal rök och hur härligt att kunna känna dofter! Om inte annat, så tänk på alla sjukdomar som lättare drabbar rökare!

• Villemoa

Sonja; jag mår illa och blir helt gråtfärdig när jag läser vad du varit med om i skolan!
    Jag var lite snabb på tangenterna förut för naturligtvis förstår jag att det är ett glesbygdsproblem, jag menade inget illa med kommentaren om att han inte kan vara objektiv. Blev bara irriterad över att han klagade på att han inte hade tid.

Fjosok; din jämförelse med dig själv och Bruttans lärare är lite skev, det går inte att jämföra! Det är ju faktiskt bara så att vissa människor inte passar till att vara lärare och jag tycker att det är helt uppåt väggarna att gnälla när man endast har fem elever. Det är beklagligt att du hade föräldrar som klagade på dig när du la ner så mycket arbete men det måste då bli en fråga för rektor. Du måste haft en alldeles för hög arbetsbelastning för heltid vilket inte är ok. Tro mig, jag har också slitit hund men jag lärde mig den hårda vägen. Numer jobbar jag aldrig mer än jag får betalt för och det får elever och föräldrar acceptera.

• Heloise

Jag bakar bröd, surdegsbröd. 2 olika varianter.

Baboo BOI= Masterprogram i biblioteks och informationsvetenskap.

• passionsblomman

Hej alla góa!
    Jag måste soooova, men ville säga hej iallafall.

Vi har genomfört ett mastodont-tvådygns-race och hela kroppen värker av allt släpande. MEN det står en liten soffgrupp i vårt nya gamla hus som är från min farmors, och där står kaffemuggar och tallrikar tills vi kommer nästa gång. Nästan allt av mitt floristmaterial är inkånkat-och det är en hel del ska jag säga. Sonen säng är där och massor av annat. Nu är det resten kvar...

Vi har hunnit upptäcka en del som kanske inte riktigt tänktes på när vi köpte eller sånt man inte provat. Spisen måste tex verkligen kastas och köpas ny, för det tog hur lång tid som helst att värma lite mjölk.
    Deras städfirma har glömt städa frysen, så det får jag värl iallafall nämna för dem.
    De har inte tömt spånet på golvet i det minimala stallet och de har tagit med sig en sådan där gjutjärns ställning ni vet, som man har över en uteplats, så det blir som att man sitter under en krona. Den trodde kjag faktiskt jag hade köpt, likaväl som att rosbågarna såklart är kvar i tädgården.

Nå, inga katastrofer. Utom ett missöde: dörren till toan uppe gick i baklås, så min sambo fann sig vid midnatt igår inlåst på dass! :-d

Som TUR är finns där ett fönster och som ännu mera tur är så når man balkongen med benen om man klättrar ut där...

Gulligaste saken: grannfarborn kom över mitt i vårt kånkande och undrade om han fick bjuda på kaffe och kvällsmacka!

Sonen tycker nya skolan verkar bra. De är inte 14 utan bara 13 , men jag tror det blir bra.

Nu ska jag svimma!

• Sonja68
    Villemoa skrev 2009-09-04 21:38:06 följande:
    Sonja; jag mår illa och blir helt gråtfärdig när jag läser vad du varit med om i skolan! Jag var lite snabb på tangenterna förut för naturligtvis förstår jag att det är ett glesbygdsproblem, jag menade inget illa med kommentaren om att han inte kan vara objektiv. Blev bara irriterad över att han klagade på att han inte hade tid.Fjosok; din jämförelse med dig själv och Bruttans lärare är lite skev, det går inte att jämföra! Det är ju faktiskt bara så att vissa människor inte passar till att vara lärare och jag tycker att det är helt uppåt väggarna att gnälla när man endast har fem elever. Det är beklagligt att du hade föräldrar som klagade på dig när du la ner så mycket arbete men det måste då bli en fråga för rektor. Du måste haft en alldeles för hög arbetsbelastning för heltid vilket inte är ok. Tro mig, jag har också slitit hund men jag lärde mig den hårda vägen. Numer jobbar jag aldrig mer än jag får betalt för och det får elever och föräldrar acceptera.
    Villemoa; Det är lugnt, oroa dig inte. Jag förstod det, men tänkte att det ändå kan vara intressant att se saken från andra hållet. Att denna önskan att "vara objektiv" kan resultera i det motsatta, som i mitt fall.
    Men jag förstod vad du retade dig på, och tycker själv, att FEM (5) elever knappast kan vara en så stooooor arbetsbörda så man inte kan hjälpa en elev med dyslexi att skriva några engelskaglosor på datorn!
    Som Bruttan skriver, det finns bra och dåliga lärare, precis som det finns bra och dåliga kockar.
    Min mor var kanske inte den bästa av lärare, men om föräldrarna tänkt längre än näsan räckt och låtit bli att kommentera henne, vår familj och mig inför barnen kanske jag hade haft trevligare minnen av min låg- och mellanstadietid.
    Jag får flashbacks när jag hör om barn som funderar på om livet är värt att levas när de är 10-11 år. *Ryser*
  • Villemoa

Verkligen intressant att få se saken från andra sidan. Håller med dig att oavsett vad man tycker om läraren så ska man inte uttrycka sin åsikt inför sina barn. Som du också säger att det mesta hittar barnen inte på själva utan de hör det hemifrån så man måste verkligen tänka på vad man säger!
    Faen alltså, INGET barn ska behöva känna sig otrygg i skolan!!
    Jag blev också mobbad när jag gick på mellanstadiet och jag lovade mig själv att när jag blev lärare så skulle jag inte blunda för mobbing och det löftet har jag hållt!

Sonja68 skrev 2009-09-04 21:52:14 följande:
    Villemoa; Det är lugnt, oroa dig inte. Jag förstod det, men tänkte att det ändå kan vara intressant att se saken från andra hållet. Att denna önskan att "vara objektiv" kan resultera i det motsatta, som i mitt fall. Men jag förstod vad du retade dig på, och tycker själv, att FEM (5) elever knappast kan vara en så stooooor arbetsbörda så man inte kan hjälpa en elev med dyslexi att skriva några engelskaglosor på datorn! Som Bruttan skriver, det finns bra och dåliga lärare, precis som det finns bra och dåliga kockar.Min mor var kanske inte den bästa av lärare, men om föräldrarna tänkt längre än näsan räckt och låtit bli att kommentera henne, vår familj och mig inför barnen kanske jag hade haft trevligare minnen av min låg- och mellanstadietid.Jag får flashbacks när jag hör om barn som funderar på om livet är värt att levas när de är 10-11 år. *Ryser*
  • Sonja68
    Frulle skrev 2009-09-04 19:59:10 följande:
    Snälla jag behöver peppning. Det är sååååååå tungt nu!!! (ja med rökningen)
    Frulle; KÄMPA, KÄMPA, KÄMPA, du fixar det här!!! Man får underbar hy när man slutar röka och luktar gott som en rosenknopp och det är ett utomordentligt antirynkmedel (att sluta röka). Inte för att DU har några rynkor !
Svar på tråden Tantvarning 5