• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Im yours

Just det, cigaretterna Frulle. Du vet att jag önskar att rökfritt även för dig. Man mår bättre, det bara e så.

• lillabruden

ohoj!

Tinker, hade jag legat med influensan och vetat att en bebis behöver respiratorn, ja då hade jag fantamig slitit ut skiten och sagt till läkarna att skärpa sig!!!! Det ska banne mig vara en döende om dem inte tar respiratorn för en influensa!!! (nu kanske jag låter extremt outbildad inom vården men jag har svårt att förstå den sitsen...)

Passionis, GRATTIS!!!!! *hurra hurra* kladdkaka och champagne till alla

Nu har jag redan glömt det andra...har jobbat natten och är nu ledig till måndag, men har ännu inte sovit för jag började med tvätten med en gång och har bara 40min kvar till jag kan sova.....så ni får ursäkta att jag är glömsk och kanske skriver konstigt (ingen aning...?)

Sonja, tycker det låter himla konstigt med din väns data!!! Aldrig hört talas om nåt liknande, det finns ju USB minne!!!! men jag är ju ingen expert

Nä nu ska jag ha lite frukost o sen ta upp tvätten från torktumlaren....

kramizzz

• lillabruden

p.s. Min zumba är på posten nu!!!ska hämta sen

• Fjällbruttan

I´myours, skönt att flera svingar handväskan
    Jag har just klappat in min i huvudet på dår-turisterran som hyr en stuga av oss...
    Stugorna ligger ju just bakom vårt hus så jag har bra uppsikt över dem när jag sitter vid datorn...hehe...
    I alla fall,just nu befinner sig 8 män av icke-svenskt ursprung i en av stugorna, de är fiskare.
    Sitter i godan ro och kollar ut nr de börjar spankulera runt på "sin" gård, sparkar upp stenar och river grästuvor... blir lite konfunderad, inser sen att de letar väl mask...
    Sen avancerar de över till grannhuset, lyfter och kastar iväg en stock och springer och börja rota i grannhusets rabatt
    Blir så arkg så jag måste kissa, gör det, tar djupa andetag och går tillbaka till fönstret och tänker att NU har de väl ändå gett sig?!
    NÄ; de har tagit en stor flåhacka från grannens olåsta bod (tillhör andra stugan vi hyr ut) och har börjat hacka upp där vi lagt ner vattenledningen!!!!

Gissa vilken tant som for ut!

Jamen OJ, säger den enda som kan svenska, vi trodde inte nån var hemmA!

För det första så gräver man inte på privat mark, ni hyr bara en stuga här, för det andra så frågar man i så fall om man får det!
    Skickade dem till en som säljer mask och taltade om att har inte han så kan ni kontakta gubben min ikväll så kan han kolla om hans pappa har...
    Iddes inte säga att det bara var 100 meter bort, och den masken kommer att vara DYR!!

• Aleta

Im yours, japanerna är ju riktiga hejare på animering annars.

• Sonja68

Aleta: Ang DNA och stamtavlor; ja, vad ska man säga... Byråkrati och idioti.

I'myours; Du formligen bubblar av inspiration och positiv energi. Vilket flow du har nu! Jag blir glad av att bara läsa

Lillabruden: Jo, hon skulle precis köra över fotona (det är ganska stora grejer) till USB-pinnen, men datorn har pajat. Går inte igång alltså. Hon kan inte starta den. Suck!

Fjällis: Idag hade vi inte heller nå' fika vid 9-kaffet så det var lätt att avstå. Alltså har jag lite "fikamotstånd" till övers... här Va'schego'!

Tinker, du håller väl oss uppdaterade hur det går för lilla knyttet som ska till att födas. Jag ber för dem.

• TinkerBelle

Och om du nu inte hade varit hemma och dem faktiskt lyckats hugga av vattenledningen....

Att folk inte tänker!

Fjällbruttan skrev 2009-09-03 10:32:36 följande:
    I´myours, skönt att flera svingar handväskan Jag har just klappat in min i huvudet på dår-turisterran som hyr en stuga av oss...Stugorna ligger ju just bakom vårt hus så jag har bra uppsikt över dem när jag sitter vid datorn...hehe...I alla fall,just nu befinner sig 8 män av icke-svenskt ursprung i en av stugorna, de är fiskare.Sitter i godan ro och kollar ut nr de börjar spankulera runt på "sin" gård, sparkar upp stenar och river grästuvor... blir lite konfunderad, inser sen att de letar väl mask...Sen avancerar de över till grannhuset, lyfter och kastar iväg en stock och springer och börja rota i grannhusets rabatt Blir så arkg så jag måste kissa, gör det, tar djupa andetag och går tillbaka till fönstret och tänker att NU har de väl ändå gett sig?!NÄ; de har tagit en stor flåhacka från grannens olåsta bod (tillhör andra stugan vi hyr ut) och har börjat hacka upp där vi lagt ner vattenledningen!!!!Gissa vilken tant som for ut!Jamen OJ, säger den enda som kan svenska, vi trodde inte nån var hemmA! För det första så gräver man inte på privat mark, ni hyr bara en stuga här, för det andra så frågar man i så fall om man får det!Skickade dem till en som säljer mask och taltade om att har inte han så kan ni kontakta gubben min ikväll så kan han kolla om hans pappa har...Iddes inte säga att det bara var 100 meter bort, och den masken kommer att vara DYR!!
  • TinkerBelle

Jodå sitter som på nålar själv.
    Berättar så fort jag vet något.

Sonja68 skrev 2009-09-03 10:38:59 följande:
    Tinker, du håller väl oss uppdaterade hur det går för lilla knyttet som ska till att födas. Jag ber för dem.
  • TinkerBelle

Hörre ni tanter jag måste fråga - är jag överbeskyddande när jag inte vill att min snart 15 åriga son ska rumla runt på fest i Stockholms city till 3 på natten?

Föreslog en kompromiss och sa att han fick gå, men att vi hämtar honom vid midnatt...

Det blev tyst och jag har en känsla av att han kommer att stanna hemma. Förmodligen för att det är för pinsamt att tala om för polarna att han måste hem när klockan slår tolv likt askungen.

• Sonja68

Fjällis; Men va f-n?!?!
    "vi trodde ingen var hemma" eeeeehhhh??? Så om ingen hade varit hemma hade det varit okej att gräva upp halva tomten?!
    Jag ger mig den på att de var av samma ursprung som min man!
    Sälj masken j-igt dyrt du, de har ju fan grävit på era tomter!

Svar på tråden Tantvarning 5