• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Fjällbruttan

Grattis Blomman! Så skönt att alla papper är klara nu!
    Och du är redan på väg till slottet
    Hoppas bara sambon får en tjänst han vill ha nu

Frulle, HEJA DIG!! Du är kanonduktig!

Sonja, bra gjort att ta en frukt, kan du skicka över lite fikamotstånd om du har nåt över??

Cantaton, 20 dagar kvar Rekomnederar dig att redan nu börja dricka en sabla massa så du vnjer dig lite, och så plocka bort så mycket kolhydater som möjligt, då blir det lättare den 23

• Cantaton

Fjäll, jag har plockat bort kolhydrater Inget bröd, inget ris, ingen pasta... så jag är på G!

Tack för omtanken Igår åt jag drickyoghurt till lunch. Lite mer åt dryckeshållet... Idag blir det ägg till frukost och tonfisksallad till lunch.

• dfk

Vill bara börja med att säga fjällbruttan, vilka underbara bröllopsbilder! Ni är ju så fina!!

passion- Kramiz till dig, det var väl skönt att få en bra försäljning på huset!!!

• Fjällbruttan

Tack DFK

Cantaton, när jag bara åt GI hade jag alltid röror i kylen, typ tonfiskröra, ost och skinkröra eller kräftröra, alla med hackat ägg i. Slog då hungern till så var det bara att ta röra och äta med en avacado eller lite sallad, snabbt och enkelt

Du är så duktig att det kommer att gå kanonbra för dig!!  

• Aleta

Tjaaa... jag gissar att man nuförtiden tydligen inte kan hålla reda på vilket sto som födde vilket föl och till vilken hingst man skickade henne.
    Dagens människor, vi är ju så förvirrade, så vi kanske tror att det är grannens häst som är mamma till fölet och vi kan ju glömma att vi betalade flera tusenlappar och lämnade vårt sto hos en hingstägare i Göteborg. När fölet väl kommer kanske vi tror att vi var i Stockholm?
    Inte ens när vi måste betala levande fölavgift till hingstägaren fattar vi att det var just den hingsten vi använde.

Eller kanske dagens uppfödare i smyg byter ut hästarna om natten?

De strök hela stamtavlan på en av mina hästar som var född 1967, du vet, då fanns det ju ingen DNA-testning, så den måste ju per automatik vara felaktig...?

TinkerBelle skrev 2009-09-02 21:43:56 följande:
    *kliar mig i huvudet*Och syftet med denna byråkrati är???
  • Aleta

Jippie! Passionsblomman det är ju fantastiskt!

Frulle, bravo, jag hejar på dig!

Och alla ni som håller koll på kosten och fika osv. Fantastiskt, det skulle jag aldrig klara. Jag kan inte motstå något gott om det står framför mig, det är helt omöjligt!

• TinkerBelle

Tycker jag låter helt jätte bra!

Och om du får för dig att börja röka igen så kan du höra av dig så ska jag berätta i detalj vad min svärmor just nu går igenom. Garanterat avtändande....

Hon har rökt sen hon var 15 - inte bra!!!!

Frulle skrev 2009-09-03 08:04:35 följande:
    Igårkväll kl 21 slängde jag de resterande ciggarna!! *stolt*
  • TinkerBelle

Men herre gud!
    Har vi inte problem så skapar vi dem åt oss....
    För det är nog som du säger allt man gjorde för går inte att lita på...*sarkastisk*

Så nu undrar jag, som inte är insatt, när tänker man börja med samma(eller man kanske redan gör)för dem som föder upp och ställer ut katter? Innan katten blir på smällen har ni dna testat hankattens båda föräldrar då?

Eller finns det månne en penga aspekt med i det hela och katter generar inte samma summor?

Aleta skrev 2009-09-03 09:35:51 följande:
    Tjaaa... jag gissar att man nuförtiden tydligen inte kan hålla reda på vilket sto som födde vilket föl och till vilken hingst man skickade henne. Dagens människor, vi är ju så förvirrade, så vi kanske tror att det är grannens häst som är mamma till fölet och vi kan ju glömma att vi betalade flera tusenlappar och lämnade vårt sto hos en hingstägare i Göteborg. När fölet väl kommer kanske vi tror att vi var i Stockholm?Inte ens när vi måste betala levande fölavgift till hingstägaren fattar vi att det var just den hingsten vi använde.Eller kanske dagens uppfödare i smyg byter ut hästarna om natten? De strök hela stamtavlan på en av mina hästar som var född 1967, du vet, då fanns det ju ingen DNA-testning, så den måste ju per automatik vara felaktig...?
  • Im yours

Hej, hej vinkar lite aningens sömndrucket. Somnade igår 22.30, o vaknade idag 9.00. I drömmarnas värld hade jag en bebis att sköta, m inga pryttlar som kläder, blöjor, mat m.m

Så härligt fina bilder fjällbruttan!!!! Ni är en jättefin familj, låt solen alltid vara med er.

Fy fasen, vad skönt blomman! Det är nu livet börjar om, och jag önskar er all lycka i världen.

Frulle; Spiral som fastnar i livmodern, ghaaaaaaaaaaaa, ajjjjjjjjjjj. Tur att du hann in i tid vännen. Jag har inte heller sett gummipräglade preventivmedel på länge. Däremot ingår det i mina mer allvarsamma samtal m sonen.

Tinker; Eg är det fucking otroligt att det inte finns hjälpmedel, från lungmaskiner till rullatorer så att det ska täcka upp även den procent av behövande som inte statiskt sett finns. Ren idiotin, svingar argt med handväskan Bhuuuuuuuu för dålig planering, o den högra handen vet inte vad den vänstra gör.

Herr Tiger gjorde stor succé igår. Hans lite nonchalanta reaggie-stil är säljbar. Dock är animerad film svårt att få gjord i Sverige. Kostar många kronor, och kunnigheten om tillvägagångssättet medelmåttlig här i landet. Men han kan snacka engelska oxå, så ......

Jag har också funderat länge på mitt eget verklighetsbaserade drama. Tror inte jag kan släppa den nu, man bör alltid ha en konflikt, twista runt, vända och komma tillbaka. Idéen är mitt "barn" så ...... Hmmm ..... svårt beslut men jag låter projektet vila, o skriver den i romanform vilket var tanke nummer:1.

Det jag kommer att jobba med under året som följer är en drama- action med humoristiska inslag. Jag älskar verkligen möjligh at få mina idéer grillade av kunnigt branchfolk.

Idag ska mitt synopsis skrivas .......... helgen blir lugn.

Och i morgon är det stadsstrolling som gäller. Kramar.

Svar på tråden Tantvarning 5