• Svar på tråden Tantvarning 5
  • TinkerBelle

Pratade med mor min igår, som jobbar inom vården, tydligen så är det så att man NORMALT har bara fem vårdplatser med lungmaskin, men om det kniper, tex. nu om flunsan drar iväg, så kan dem skaka fram upp till 15 platser....
    Så jag tror nog snarare dem omprioriterade och sköt på någon operation där patienten kunde vänta.

Bobou skrev 2009-09-03 15:03:26 följande:
    Heloise: Tack för att du frågade! Det som jag menade var ju om spiralen påverkar äggstockarna i deras hormonproduktion (vilket i sin tur skulle påverka resten av kroppen), snarare än om ägglossningen påverkas. Men om ägglossningen påverkas för vissa så antar jag att hormonerna iaf sprider sig ända till äggstockarna...Och du; vet man att ens artiklar är bäst så är det klart att man citerar sig själv Tinker: vad jätteskönt att höra att kejsarsnittet gått bra! Härligt! Hoppas de slapp offra någon lungpatient också!
  • dfk

tinker- vad skönt att det har gått bra hittills med bebisen!

• dfk

vill bara lägga till tinker att jag skulle också ha svårt att släppa en 15-åring mitt i natta i Stockholm alldeles själv. Det var ett bra och vettigt förslag du hade med hämtningen. Ni kan ju göra hämtningen diskret om sonen tycker det är genant.

fjällbruttan- vad är detta, maken till fräckhet av komma där och gräva som galningar på tomten. Sälj masken dyrt!

• Heloise

Ha en trevlig kväll, nu sticker Panzer och jag ner på stan för en bio och middag med ngr kompisar.

Hoppas allt går bra för bebisen tinker.

kram på er

• Aleta

Tinker, jag hade blivit tokig! Vadå inte hemma?!
    Är det OK om ingen ser alltså?

Frulle, jobbigt med arbetskollegor in love. Hoppas du lyckas få honom att fatta innan tegelstenen åker fram (fast han lär nog ha huvudvärk ändå efter festen. ).

• Soldemor
    TinkerBelle skrev 2009-09-03 10:42:55 följande:
    Hörre ni tanter jag måste fråga - är jag överbeskyddande när jag inte vill att min snart 15 åriga son ska rumla runt på fest i Stockholms city till 3 på natten?Föreslog en kompromiss och sa att han fick gå, men att vi hämtar honom vid midnatt...Det blev tyst och jag har en känsla av att han kommer att stanna hemma. Förmodligen för att det är för pinsamt att tala om för polarna att han måste hem när klockan slår tolv likt askungen.
    Klart han inte skall, det får väl anstå´tills han blir 18!
  • Soldemor
    Heloise skrev 2009-09-03 11:39:03 följande:
    ja skittråkigt, jag tycker att det är dags att min 5 åriga utbildning börjar bli lite KUL
    Vilka pretentioner vissa har då!
  • Soldemor
    TinkerBelle skrev 2009-09-03 14:15:16 följande:
    Nu tanter är bebisen ute. Kejsarsnittet gick bra och han var så stark att han ser ut att klara av att andas utan maskin för stunden.Härnäst ska bebisen operars för sitt diafrgambråck så än är inte faran över.Det är dock skönt att läget är under kontroll.*kram*
    *Andas delvis ut men fortsätter med förbönen*
  • Fjosok

5 år utbildning ja, är lite skoltrött själv efter först 4 år och sedan nu 5.5 år ...

Men man har ju valt det själv

Allt väl med er andra?

Svar på tråden Tantvarning 5