• Svar på tråden Tantvarning 5
  • TinkerBelle

Jag kan komma upp till dig och hjälpa dig bygga ett special förråd för puckade politiker.

Fjällbruttan skrev 2009-09-02 13:09:20 följande:
    Rullatorer är föstås inte säsongsbundna Men, uterullator och innerullator är två olika manicker... och jag räknar inte med att svärmor tar sig runt i snödrivor i mars, om hon ens lever då...Men nu är uterullatorerna inlåsta i nåt förråd så  politikerna spara ex antal kronor... Kanske dags at låsa in dem i ett förråd...Frön finns kvar , inboxa adressen bara Skönt att få ut hamska spiralen frulle.. *ryser*Heloise, gör som BM säger Så du kan gå ner innan du blir tjock Blomman...hohoooooooo
  • TinkerBelle

Fjällbruttan - vad för frön är det du pratar om?
    Vad har jag missat?

• Villemoa

Hon skänker acklejafrön snäll som hon är

TinkerBelle skrev 2009-09-02 13:48:45 följande:
    Fjällbruttan - vad för frön är det du pratar om? Vad har jag missat?
  • TinkerBelle

ja just det BTW jag fick ett sms för en stund sedan. Värakrna har man lyckats avstanna - undrar hur mcyket medicin dem proppat i henne.
    Läkarna har dessutom gett "garantier" för att imorgon finns en lungmaskin. Undrar just hur dem tänker göra eller hur dem kan garantera. Någon annan stackare som slängs ut antar jag. Hemskt glad jag inte är den som behöver göra dn prioriteringen!

• Heloise

Nä kanske inte, men det är iaf skrämmande för mig haha, fast jag är en sådan som vet att jag gärna vill ha barn, men den där superlängtan har inte infunnit sig och den infinner sig nog inte heller tror jag, utan jag måste nog hoppa, för ska jag vänta på att jag tycker att allt är rätt så får jag nog vänta tills jag är 50 och då är det för sent.

Aleta skrev 2009-09-02 13:42:06 följande:
    Det blir du automatiskt! Och ska man vänta på att bli vuxen, så kan man vänta hela livet, för det blir man aldrig.
  • Sonja68
    Heloise skrev 2009-09-02 13:36:28 följande:
    Jag är ju inte ens nästan vuxen nog, vad tänker jag på hur ska jag kunna ha ett barn, jag klarar ju knappt av mig själv!
    Hehehe, så där tänkte jag också. Men man har nio månader på sig (i bästa fall) att förbereda sig lite.
    Sen så växer man med uppgiften när man väl är förälder.
    Jag känner mig fortfarande jättenovis i föräldraskapet, jag hade (och har fortfarande) noll koll på det här hur det fungerar med ungar och uppfostran och sånt. Men jag lär mig så sakteliga, läser, rådfrågar andra hur de har gjort osv. Jag har en mentor, min bästa väninna som har 2 stora tjejer (hon blev mamma när hon var 19) och en sladdistjej på snart 7. Jag bollar mycket med henne. Det känns tryggt.
    Och så luftar jag ju lite tankar och frågor här i Tanttråden
    Oroa dig inte, kör så det ryker!! Allt det andra löser sig.
    Jag brukar tänka så här när jag tvivlar på min mammaroll: Den bästa mamman för just mina barn är nog ändå just JAG.
  • Bobou

Haha, pratade med pojkvännen om barn igår kväll... Han sa att "innan vi får barn måste vi hunnit ha jättemycket jättebra sex för sen blir det svårt!" Ska jag vänta på att jag haft tillräckligt med bra sex blir jag nog världens äldsta mamma!

• Sonja68
    Bobou skrev 2009-09-02 14:05:01 följande:
    Haha, pratade med pojkvännen om barn igår kväll... Han sa att "innan vi får barn måste vi hunnit ha jättemycket jättebra sex för sen blir det svårt!" Ska jag vänta på att jag haft tillräckligt med bra sex blir jag nog världens äldsta mamma!
    Det var en ny syn på saken haha Ur ett killperspektiv.
    Men lite sanning ligger det i hans funderingar.
  • Sonja68

Fenomenet snabbis och uppfinningsrikedomen kring dessa har definitivt utvecklats sedan vi fick barn

• Heloise

hm jag är nog som din kille baboo men men det börjar dra ihop sig nu åldersmässigt för mig. Dessutom får alla mina vänner barn och det kanske är bra om man har vänner som har små barn så man inte blir helt strandsatt, äsch jag tänker så mkt hela tiden.

Svar på tråden Tantvarning 5