• Svar på tråden Tantvarning 5
  • TinkerBelle

Låter som en bra idee att sluta röka, men ta det lite lugnt så att du inte blir dålig istället.
    Abstinens är inte att leka med...

Frulle skrev 2009-09-02 08:16:53 följande:
    Jag har såååån yrsel. Svartnar för ögonen varannan minut. Skakar som en galning.. Usch va jobbigt det är.Jag har ju inte berättat att jag börjat äta mina sluta-röka-piller. Dom är nog orsaken skulle jag tro. Har ätit dom nu i 10 dagar så i MORGON mitt herrskap så är det rökstopp för mig. Idag är min sista rökdag!
  • Fjällbruttan

Tycker nästan det är värst att de drar in på  de som är redan svaga, dvs gamla och barn, barnen har ju oftast, i alla fall i den här tråden , föräldrar som kämpar för dem men pensionärerna? Om du dessutom redan är sjuk och inte vill ligga samhället till last... så lågt att slå mot de grupperna!
    Men nu ska jag leta rullator på blocket

Och idag har jag äntligen tagit ett beslut OCH skickat in annons till tidningen
    Besvärligt när fotografen tagit så många fina bilder
    Hojtar till när jag lagt in dem här

• TinkerBelle

Idag har jag sällskap av lill-skrutt som vaknade rejält täppt i näsan.
    Brukar inte vara en mjäkig mamma, men med allt sk*t som flyger runt kändes det bättre att hålla henne hemma tills och är okej igen.
    Just nu pärlar hon pärlplattor igen.
    Tror jag ska starta en webshop och sälja dem.

Tack alla snälla ord om min vännina. Sitter och väntar på besked. Vi har upprättat "kris" central hos hennes lilla syster för att undvika att alla ringer och sms hela tiden. Det är fruktansvärt påfrestande för dem eftersom utgången är så oviss även om dem får all hjälp som finns att tillgå. Tilläggas bör att det här är den mest ödmjuka, snälla tjejen på vår jord och hon förtjänar absolut inte detta drama.

Som sagt maken är påväg tillbaka.
    Känner mig lite självisk men å vad jag har längtat.
    Ska bli skönt att få hemman och ge han lite ömhet.

Helgen är dock redan nu fullbokade med innebandy cup, träningar och shuffle uppvisningar.

Sonen har skaffat sig ett nytt intresse och dansar för glatta litet.

En för del är att jag behöver inte bona vardagsrumsgolvet.

• Aleta

Hej på er!
    Oj, vad jag ligger efter - har bara skummat igenom lite snabbt och måste rusa iväg igen.
    Mannen har börjat jobba igen efter fyra månaders föräldraledigt samtidigt med mig, så nu när han är i Stockholm så springer jag runt och fixar och donar. Hugger upp timmerväggar, stängslar, ringer om allt mellan himmel och jord känns det som (DNA-tester på hästar, irländsk afton i Dublin, badrumslampor från 50-talet och sån't.

Lite snabbt:

Heloise - varför så arg?

Soldemor - kul med BIS:en, hoppas de sätter upp bilder på henne.

Veillemoa - de är dumma i huvet och avundsjuka.

Passion - tre försök för priset av två. Så för 40.000:- så får du köra tre gånger (har många kompisar som IVF:at).

Im yours - Kina, det allra roligaste var tidig morgon i tempelparken i Beijing. Det dansas vals, utövas tai chi, sjungs, spelas spel, skådespelas, dansas med solfjädrar osv. osv. Vår rundtur tillät oss bara springa igenom detta fantastiska folkvimmel, jag hade lätt stannat ett par timmar!

Fjällis - jag vill gärna ha frön om det finns kvar.

Cantaton - Stor kram!

Fjosok - snart är du uppe i samma antal klänningar som du hade innan...

Panzerfaust -

Ojojoj, måste rusa!

• Frulle

Ahaa då förstår jag problematiken!!
    Önskar all lycka!! Vet att du uppdaterar här sen!

TinkerBelle skrev 2009-09-02 11:12:20 följande:
    God morgon, 38 veckor.Är inte det som är problemet utan att hon måste förlösas med snitt.Bebisens lungor och hjärta har inte utvecklats som dem ska och den behöver hjälp att andas när den väl födds.Vanlig förlossning skulle innebära för mycket stress och bebisen skull förmodligen sluta andas.
  • Frulle

Har varit och tagit ut min spiral nu.. Det var TUR att jag kom idag sa hon. Den var nästan inne i livimodern så hade jag väntat några dagar till hade det blivit operation för min del

• TinkerBelle

Du måste skämta!
    Hela syftet med rullator är ju att tanten inte ska ramla och slå sig, att hon ska kunna vara någe så när rörlig utan att ha hemtjänst 24/7.
    Vilket pucko var det som kom med den briljanta ideen?

Ja man slutar aldrig att förvånas.

Fjällbruttan skrev 2009-09-02 09:42:22 följande:
    Sen ska jag skrika åt nån politiker när jag får tag på eländet! Pratade med arbetsterapeuten i dag, toa-stol och sittbräda till badkaret var inga problem att fixa till svärmor, men se rullator att ha ute, det har politikerna dragit in på mellan juni och dec i år! För att spara pengar! Jamen det är ju under sommaren man är ute!Inte ens transportrullstolar finns att låna!Men svärmor är döende, hon finns inte nästa sommar!! Stackars arbetsterapeuter vad skit de får höra för detta! Jag ska skälla på politikerna och sen leta rullator på blocket!
  • Bobou

Men det är väl klart att man drar in på de som inte orkar protestera... Hur kan behovet av rullator vara säsongsbundet?!

Fjällbruttan skrev 2009-09-02 11:22:35 följande:
    Tycker nästan det är värst att de drar in på  de som är redan svaga, dvs gamla och barn, barnen har ju oftast, i alla fall i den här tråden , föräldrar som kämpar för dem men pensionärerna? Om du dessutom redan är sjuk och inte vill ligga samhället till last... så lågt att slå mot de grupperna! Men nu ska jag leta rullator på blocket Och idag har jag äntligen tagit ett beslut OCH skickat in annons till tidningen Besvärligt när fotografen tagit så många fina bilder Hojtar till när jag lagt in dem här
  • Bobou

Herregud, visste inte att spiraler var såna mordredskap!

Frulle skrev 2009-09-02 11:49:14 följande:
    Har varit och tagit ut min spiral nu.. Det var TUR att jag kom idag sa hon. Den var nästan inne i livimodern så hade jag väntat några dagar till hade det blivit operation för min del
  • Frulle

haha nää inte jag heller.. Blev lite paff, men SKÖNT att den är borta nu. Tog även en STOR näve kondomer på vägen ut!
    En sån har jag inte sett på MÅNGA år!

Bobou skrev 2009-09-02 12:01:42 följande:
    Herregud, visste inte att spiraler var såna mordredskap!
Svar på tråden Tantvarning 5