• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Im yours

Tinker; Usch vad liv känns skört ibland. Jag ber oxå, måtte det gå bra för mamma och barn.

Cantaton; Vad skönt ändå, att din vän fick somna in på det sättet. Undrar hur man själv skulle vilja ha det, "ryser". Jag fyllde iaf i vita arket för ett x antal år sedan. Då min mamma dog, behövde vi bara leta efter ett brev hon skrivit ang begravningen. Då förstod jag kanske inte, men nu inser jag vilken styrka denna kvinna hade.

Min mamma var en typisk 60-tals hemmafru, allt hos oss var liksom hemmagjort, o hemlagat Och det är faktiskt under de stunder jag bakar, som jag nu ibland kan känna hennes närhet. Det vilar liksom någon sorts frid i luften, svårt att förklara. Men ....

Diz; Härligt med vänner. Jag har oxå fått en ny bekant genom manusskrivandet, det är jättekul.

Passion; Härligt att höra, om klirret i kassan. Skrammla lite med knäna Frulle.

Och jag vaknade nu, mitt i natta Ska presentera mina idéer under ett 5 timmars seminarium ikv. Vilket innebär att vår maskot Herr Tiger oxå ska åka buss, samt närvara under kvällen. Har en tanke om ett projekt som ev kunde heta, Smilla, och herr Tiger. Jag skulle så småningom vilja hylla min solstråle med en film, el bok. Dessutom fick hon träffa herr Tiger i somras. Förstår om ni tror jag blitt spritt språngande Men faktum är att han och Smillis fann varandra direkt. Dvs hon undersökte gosedjuret från topp till tå, haha. Ja, så "han" ska visas upp i kväll.

Kom precis på att jag jobbar med, Oliver och gänget

Ha det bra nu tjejer, snart fredag igen.

• Frulle

Men hur långt har hon gått då??

TinkerBelle skrev 2009-09-01 22:05:14 följande:
    Vet ni vad tanter fick precis telefon. Vännina har åkt in akut med sammandragningar var 10 minut..... Så nu gäller det för kung och fosterland att få stopp det hela!!! Vi vill inte se bebisen förrän tidigast på torsdag.Då det förhoppningsvis finns maskin ledig.*kniiip*
  • Frulle

Jag har såååån yrsel. Svartnar för ögonen varannan minut. Skakar som en galning.. Usch va jobbigt det är.

Jag har ju inte berättat att jag börjat äta mina sluta-röka-piller. Dom är nog orsaken skulle jag tro. Har ätit dom nu i 10 dagar så i MORGON mitt herrskap så är det rökstopp för mig. Idag är min sista rökdag!

• Cantaton

Lycka till!

Frulle skrev 2009-09-02 08:16:53 följande:
    Jag har såååån yrsel. Svartnar för ögonen varannan minut. Skakar som en galning.. Usch va jobbigt det är.Jag har ju inte berättat att jag börjat äta mina sluta-röka-piller. Dom är nog orsaken skulle jag tro. Har ätit dom nu i 10 dagar så i MORGON mitt herrskap så är det rökstopp för mig. Idag är min sista rökdag!
  • Sonja68

Godmorgon! Springer in lite snabbt... har massor att göra på jobbet.
    Cantaton; sorgligt med din vän och släktingar. Kram! Men positivt med Xtravaganza. Låter spännande! Du håller väl oss uppdaterade?
    Tinker: Jag ber också för dina vänners bebis. Ojojoj, vilken press och stress och våndar för de stackars föräldrarna... jag får tårar i ögonen. Åh, vad jag önskar att allt ska gå bra för den lill* så familjen får vara lycklig.
    Frulle: Bra att du tagit beslutet att sluta röka. Trodde aldrig jag skulle fixa det efter så många år, men när jag blev gravid så var det ett lätt beslut. Och visst är jag sugen ibland, vore lätt att trilla dit igen. Men när jag tänker på hur mycket BÄTTRE jag mår utan giftpinnarna så...NÄÄÄ!
    Kämpa på, det är definitivt värt mödan och en ren investering i hälsan!
    Blommis: Wow, så spännande alltihop och jag är så glad att det verkar lösa sig till det bästa för er. Förstår också att du inte tar ut nåt förrän allt är på pränt och stålarna på konton Jag är likadan. Livets hårda skola har lärt mig.
    Fjällis o I'm yours: Vill bara veta att ni (och ni andra här på tråden också) ger mig så mycket positiv energi med era inlägg, tack kära ni!

Hjärtan och pussar till alla!

• Sonja68
    Sonja68 skrev 2009-09-02 08:29:49 följande:
    Fjällis o I'm yours: Vill bara veta att ni (och ni andra här på tråden också) ger mig så mycket positiv energi med era inlägg, tack kära ni!Hjärtan och pussar till alla!
    Vill bara att ni ska veta... skulle det ju vara. BråttomFia kan inte skriva.
  • dfk

Godmorgon!
    Kexchokladen är nu borta, ligger i någon annans mage. Frulle du undrar hur den hamnat där en meter ifrån mig. Nåväl,jag är ett chockladmonster och flera här omkring mig. Vi har ett litet gottisskåp här på jouren (Sch!). Jag föredrar ju mööörk choklad men om jag ser en stackrs kexchoklad ligga där och jämra sig "ät mig" då är det svårt!
    Tro det eller ej jag har nu gått ner från 73 till 69kg!!!!!
    Bra jobbat med rökstoppet!! Börjar du bli sjuk? Låter som feberfrossa. Dags att gå hem!

Cantaton-en stor kram till dig, det är alltid tufft när någon går bort!

Tinker- usch, vad nervös jag blir nu! Hoppas för guds skull
    att det går bra med bebisen! Jag är glad för din skull att maken kommer hem nu till dig.

passion- du måste gå som i ett lyckorus, en overklighetskänsla,
    jag är så glad för din skull!

i`m yours- jössenamn vad ska det bli av dig kvinna! Du kanske blir Sveriges kvinnliga nytillskott i filmbranschen!

Sonja- spikmatta ont? Ja det bränner och sticker förfärligt enligt mig, men sen blir det skönt ont och en avslappande känsla. Veklingar börjar med en t-shirt på sig (jag gjorde så)
    och sedan är det ju tänkt att ligga direkt på. Men börja ca 10 minuter första gången, trappa sedan upp till ca 40 min. Jag är inte så duktig att jag ligger på den varje dag men några gånger i veckan i alla fall. Liknande effekt som efter akupunktur eller massage. Man ökar igång blodcirkulationen. En del blir lite yrsliga direkt efter men det är en övergående känsla.Drick mycket vatten efter och ta det lugnt efter en stund.

Det här med spiral gör mig matt i knäna. Jag skulle aldrig våga sätta in någon. Skönt för dom som det funkar för men jag har låg smärttröskel och skulle nog tuppa av om dom skulle sätta in en sån grej! Huva!
    Diz- vad kul att du tittar in! Jag förstår dig till fullo.
    Jag har inte heller direkt så många vänner som finns där för mig. Så ta hand om er vänskap!
    Jag känner att jag snarare finns där för mina istället och när jag behöver någon att luta mig emot så finns inte speciellt många kvar. Men några guldklimpar finns där och dom betyder mycket för mig.
    Det är ju inte längre som förut när man hade en bästis men det är skönt att ha någon man litar lite mer till.

• Fjällbruttan

Hej!!
    Tittar in och kramar om alla, bjuder på lite chokladkladdkaka som inte är så kladdig
    Mellanvild ville baka igår kväll, det fick hon,jag satt bar i köket och läste och hjälpte till när hon uttryckligen bad om det, jätteduktig var hon. Men så fick ugnslarmet en knäpp och pep inte då kakan var klar, så den blev lite torr, men god
    Stolt mamma är jag! Äldsta ska laga middag ikväll,blir spännande det med!

Sen ska jag skrika åt nån politiker när jag får tag på eländet! Pratade med arbetsterapeuten i dag, toa-stol och sittbräda till badkaret var inga problem att fixa till svärmor, men se rullator att ha ute, det har politikerna dragit in på mellan juni och dec i år! För att spara pengar!
    Jamen det är ju under sommaren man är ute!
    Inte ens transportrullstolar finns att låna!
    Men svärmor är döende, hon finns inte nästa sommar!! Stackars arbetsterapeuter vad skit de får höra för detta!
    Jag ska skälla på politikerna och sen leta rullator på blocket!

Sonja, du lyste upp min dag! Tack

Blomman, Hoppas Frulles knän skakar lite till så buden går upp lite mer men att ni får avsluta snart så dina nerver får lite ro

Diz, underbart med en ny vän, vad kul att höra!!

Frulle, LYCKA TILL I MASSOR!!! Du är skitduktig som kämpar med att sluta, HEJA dig!!!

Tinker, håller tummar och tår för dina vänner, kära nån , låt det gå bra för dem!!
    Och underbart att mannen är på väg hem

I´m yours: du verkar sprudla av idéer, Smilla och herr Tiger tycker jag låter underbart!
    Hoppas du får en fin dag

Cantaton, extrakramar till dig!

Nu ska jag beställa bläck till skrivaren så jag kan göra inbjudningar till vår oktoberfest ...man borde köpa sig en tyrolerhatt............. 

• Bobou

Godmorgon alla tanter!

Tack för alla tips mot uvi! Jag skulle gärna dricka tranbärssaft, även fast jag tycker att det funkar lika bra med allt surt, men jag har inte hunnit till affären än... Kör direkt efter jobbet igår, nämligen. Så jag fortsätter med att dricka MYCKET, och kissa MYCKET, och det har inte blivit värre iaf, men jag har fortfarande "känningar".

När det väl brutit ut finns det ett naturläkemedel som funkar; Uva-E. Det tar liksom udden av symtomen. Och att Bobou, a.k.a. Planetens Största Skeptiker, tipsar om naturläkemedel, det hör inte till vanligheterna ska tanterna veta!! Iaf, jag hopps att det inte behöver gå så långt. Jag hade en period med uvi:er för jämnan, men genom att skyndsamt mota Olle i grind vid vid första känningen, har jag nu varit fri i flera år.

Tinker, vilken fasa för din vän! Värsta thrillerfilmen ju; att det liksom hänger på minutrar och sekundrar om hennes barn får leva eller inte... Kanske ett uppslag för Im yours?

Nej, jag menar inte att skämta bort det. Jag håller tummarna hårt! Och är glad för din skull att du får hem maken!

Frulle: jag hejar på dig! Det här fixar du!

Och Fjällbruden, vad du får kämpa för svärmor! Ofattbart att det ska vara så svårt...

dfk: duktigt med viktnedgång trots godisgömman på jobbet! Själv blir jag alldeles till mig bara av att få gratis kaffe... var student för länge.

Och slutligen Passion: tänk vilka pengar man kan göra på städning!

Kram på er!

• TinkerBelle

God morgon, 38 veckor.
    Är inte det som är problemet utan att hon måste förlösas med snitt.
    Bebisens lungor och hjärta har inte utvecklats som dem ska och den behöver hjälp att andas när den väl födds.

Vanlig förlossning skulle innebära för mycket stress och bebisen skull förmodligen sluta andas.

Frulle skrev 2009-09-02 07:57:28 följande:
    Men hur långt har hon gått då??
Svar på tråden Tantvarning 5