• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Im yours

Hej, hej!

Frulle; Jag trodde ett tag att du felanmält någon ang spiralen. Innan jag steriliserade mig var jag tvungen att sätta in spiral, hujedamig vilket amp det var med den. Till råga på allt upptäckte läkaren som skulle göra sista checken innan operationen, att den aldrig suttit rätt. När de satte in den trodde jag banne mig att jag skulle avlida, fick en barnmorskepraktikant

Lillabruden; Du är jättefin i nya frisyren!!!

Dfk; Ha, ha, ha. Inatt satt jag och firade med chips, o ostbågar. Snacka om karaktärslös Dax att skärpa sig, för som sagt. Snart är det jul igen.

Jag var så full av glädjebubblor då jag kom hem från manusträffen, så jag glömde dricka rosa bubbel. Men snälla ni, silverbrickan står framme, kristallglasen är påfyllda, så nu lunchskålar vi. Bubbel kan man med fördel dricka när som helst

Det var så jätteroligt igår, superbra ledare. Kände hur mina ögon stjärnetindrade på vägen hem. Nu ska jag skriva ett kortfilmsmanus, deadline 14 sep, och gnugga mina och andras geniknölar ang långfilmsmanuset. Oh la la, härliga tider, strålande tider.

Målet; En Oscarsnominering förstås

Kramar, och ha en bra dag!

• passionsblomman

Härligt I´m yours! Vilket flow!

Dagens budgivning är igång. Pling i luren och två snabba, med 50' upp. Nu har vi 1,5!

• Frulle

woohoooooo!!! Nu kan iaf mina knän slappna av!!

passionsblomman skrev 2009-09-01 10:43:11 följande:
    Härligt I´m yours! Vilket flow! Dagens budgivning är igång. Pling i luren och två snabba, med 50' upp. Nu har vi 1,5!
  • passionsblomman

Nej för tusan! Skramla lite med dem är du snäll!

Frulle skrev 2009-09-01 10:44:24 följande:
    woohoooooo!!! Nu kan iaf mina knän slappna av!!
  • Frulle

Jag var sövd när min sattes in. Som tur var. Har hört att det ska göra ont.
    Jag satte in den i samband med en abort.
    Trodde aldrig i mitt liv att JAG skulle genomgå en abort..

Im yours skrev 2009-09-01 10:37:03 följande:

Hej, hej!Frulle; Jag trodde ett tag att du felanmält någon ang spiralen. Innan jag steriliserade mig var jag tvungen att sätta in spiral, hujedamig vilket amp det var med den. Till råga på allt upptäckte läkaren som skulle göra sista checken innan operationen, att den aldrig suttit rätt. När de satte in den trodde jag banne mig att jag skulle avlida, fick en barnmorskepraktikant Lillabruden; Du är jättefin i nya frisyren!!!Dfk; Ha, ha, ha. Inatt satt jag och firade med chips, o ostbågar. Snacka om karaktärslös Dax att skärpa sig, för som sagt. Snart är det jul igen.Jag var så full av glädjebubblor då jag kom hem från manusträffen, så jag glömde dricka rosa bubbel. Men snälla ni, silverbrickan står framme, kristallglasen är påfyllda, så nu lunchskålar vi. Bubbel kan man med fördel dricka när som helst Det var så jätteroligt igår, superbra ledare. Kände hur mina ögon stjärnetindrade på vägen hem. Nu ska jag skriva ett kortfilmsmanus, deadline 14 sep, och gnugga mina och andras geniknölar ang långfilmsmanuset. Oh la la, härliga tider, strålande tider. www.youtube.com/watchMålet; En Oscarsnominering förstås Kramar, och ha en bra dag!
  • Bobou

Hej, hej!Frulle; Jag trodde ett tag att du felanmält någon ang spiralen.
    Hahaha! Då kan jag tänka mig att de garvat på kundtjänst...

Frulle, jag lyckades över helgen odla en hel koloni bananflugor i papperskorgen på jobbet. Äckelpäckel. Igår surrade de runt skärmen hela dagen men idag tror jag de börjar bli matta av hunger, som tur är. (Ja, jag tog såklart bort all flugmat...) Men jag slapp iaf trampa på dem på golvet!

I'm yours, vad roligt att det går så bra med manusskrivandet!

Idag är jag ynklig. Sitter och har känningar av en eventuellt annalkande urinvägsinfektion, och jag VILL INTE. Det är verkligen den värsta känslan i världen!!! Så jag bälgar i mig vatten och te och tog bussen till jobbet, hoppas det hjälper.

Gjorde förresten en paj igår som jag gärna bjuder på! Äppelpaj med rosmarin och citron, någon? Finns vaniljsås också såklart!
  • Sonja68
    Bobou skrev 2009-09-01 12:15:53 följande:
    Hahaha! Då kan jag tänka mig att de garvat på kundtjänst... Frulle, jag lyckades över helgen odla en hel koloni bananflugor i papperskorgen på jobbet. Äckelpäckel. Igår surrade de runt skärmen hela dagen men idag tror jag de börjar bli matta av hunger, som tur är. (Ja, jag tog såklart bort all flugmat...) Men jag slapp iaf trampa på dem på golvet!I'm yours, vad roligt att det går så bra med manusskrivandet!Idag är jag ynklig. Sitter och har känningar av en eventuellt annalkande urinvägsinfektion, och jag VILL INTE. Det är verkligen den värsta känslan i världen!!! Så jag bälgar i mig vatten och te och tog bussen till jobbet, hoppas det hjälper. Gjorde förresten en paj igår som jag gärna bjuder på! Äppelpaj med rosmarin och citron, någon? Finns vaniljsås också såklart!
    Äppelpaj som efterrätt efter min goda lunch, passar alldeles utmärkt. Tack så mycket!
    Så trist med urinvägsinfektion. Kissa taggtråd är INTE skönt, jag vet. Drick transbärsdricka i massor, det hjälper!! Sån där JOKK från Norrmejerier. Gärna inte alltför utblandat.

I'm yours, jag blir så lycklig när jag läser om dig och dina filmprojekt. Go for it Girl !

Åsså blir jag lycklig av att höra hur pengarna formligen rasslar in i Blommans mobiltelefon !

Alltså, det här med spiral. Jag blöder som en GRIS vid mens, mycket och länge. Endel säger att jag ska skaffa hormonspiral, då slutar det blöda helt. Men låter inte det lite konstigt Jag är lite skeptiskt till alla hormongrejer efter att ätit p-piller i så många år. Bestämde mig att låta kroppen vila från hormoner och bara låta den vara som den är, för flera år sedan. Innan barnen. Men nu efter att jag fött barnen så har mensen blivit mer och mer outhärdlig. Mer ont, blöder mer och längre.
    Hrm, ja ni får ursäkta myspyssnacket så här vid lunch. Sorry

Flickornas ryskalärare ringde igår. HOn hade pratat med rektorn och de har bestämt att ge henne 20 min/vecka till de ryska barnen i förskolan. Visst är det skrattretande?! Så hon kommer att komma varannan vecka och ha 40 min med dem.
    Samtidigt är det bättre än ingenting, så jag vet inte om jag ska orka bråka mer. Finns inga regler för HUR och i vilken OMFATTNING modersmålsstödet skall ges i förskolan. Så de kan göra som de vill med det.
    Det blir för oss att jobba mer med detta hemma har vi konstaterat jag och min man. Han hade köpte lite mer material när han var i Murmansk i helgen, så vi får använda oss av det och så ska han läsa ryska sagor oftare har vi (läs JAG) bestämt.

Kram på er allihop!
  • Fjällbruttan

Halloj
    kastar mig glatt in i spiralsnacket!
    kan inte rekomendera honrmonspiral, jo jag vet att det funkar jättebra på de flesta, men jag som är känslig för hormoner och ite klarar att äta p-piller skulle pröva hormonspiral, den verkar ju bara lokalt, sa BM.
    Tackar tackar, är det lokalt när man börjar få skäggsrån på hakan och bölder på halsen??? Bölderna försvann men inte stråna har gjort epilering för det, men det funkade inte heller så bra så nu sparar jag till laser... skithelvetsjävlaelände!

Koppasspiralen blödde jag så jäkla mycket av och så kändes den och maken kände trådarna... eh.. ja, de stack honom... inte så fröjdefullt

Jaha Frulle, nyfiken som jag är, varför ska spiralen ut? Syskonverkstad?
    Och vem f-n tror att man ska gör abort? Även jag har gjort en och det tog många år att komma över och fortfarande kan jag få ångest... å andra sidan skulle jag gjort samma val idag efter som situtionen var som den var då...
    Kramar om dig!
    Och håll knäna i shack nu så Blommans bud stiger

Blomman, inboxa mig din adress så skickar jag frön till dig imorgn, ska samla sista omgången nu, det kommer till dig med Sonja
    Nån annan somvill ha?

I´m yours, låter som du hade en underbar kväll med Oliver
    Fram för fler såna

• Bobou

Ja, det här med att det hormonspiraler funka lokalt har jag aldrig fattat. När det nu är äggstockarna som producerar könshormoner till hela kroppen, hur kan då något som påverkar dem kallas lokalt? Var _spiralens_ hormoner hamnar är ju faktiskt av underordnat intresse...

• Sonja68

Tack Fjällbruttan, jag väntar med spänning på fröna!

Ang. hormonspiral. Lokala eller inte lokala hormoner, nå´n sort hormonbehandling är det ju eftersom mensen för många helt uteblir efter ett tag. Innebär det att man slutar ha ägglossning? DET om något är väl hormonbehandling?
    Jag har också hört om såna problem som du berättar Fjällbruttan. Samt viktökning.

Extrakramar till Fjällis och Frulle.

Blomman, vad händer Budar de på era intressenter eller vad?

Svar på tråden Tantvarning 5