• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Soldemor

Nu ligger Solde i mitt knä och myser...

Amarettos uppfödare tog fina bilder på henne när Solde blev bis. Hon skall maila dem till mig och kan jag, lägger jag dem i galleriet! De är så fina!

• lillabruden

tack gumman
    Jo jag håller med dig om att det är bra för barn att ha andra kontakter utanför skolan!!!
    Blir man mobbad i skolan eller trivs mindre bra så har man kanske något annat där man stärks istället! Det hade ju inte jag och jag kan gräma mig över att mina föräldrar inte lät mig.....spelade ioförsig badminton senare men det slutade jag med för att pappa inte ville hämta mig i mörkret (han hade ju tv program att se på!) och mamma bråkade med pappa över det.......njä inte för att det är lätt att vara förälder men lite får man väl stå ut med sina barns vändningar i intressen

Sonja68 skrev 2009-08-31 09:20:26 följande:
    Springer in på kafferasten och WOW vad snygg du är i din frisyr Lill'bruden! Helt otroligt vacker och fin och... och... alldeles underbar. Nog var ditt långa hår vackert också förstås, men NU ser man ditt jättefina ansikte och vackra ögon på ett helt annat sätt. Förstår att du trivs och är nöjd!Spindlar är hemska djur,*schasar bort dem från Lillabruden och tröstar* .Tack för dina snälla ord. Jag tycker att barnen ska få prova på lite olika grejer, OM det är praktiskt och ekonomiskt genomförbart. Men inte så att hela veckan är fullspäckad, det ska finnas plats för vila. Mina gör olika saker i omgångar.Det kan vara simning/lek & plask på hösten, den droppar de när de gått sina åtta gånger och vill "vila" eller prova nåt annat. Om de tröttnar, fine, vill prova nåt nytt, fine. Så småningom visar det sig vad som passar dem bäst. Men på nåt sätt är det bra att de får vänja sig vid lite föreningsliv, att komma till nya grupper med barn och skapa nya kontakter. Inbillar mig att det är bra i alla fall. Att man inte är så bunden precis till Maja i klassen och gör exakt samma grejer som hon, utan att man kan ha slalomkompisen LIsa som man går på slalomskola med osv. Ha det!
  • lillabruden

Nu har jag läst allt och kör en 'klipp o klistra' variant från anteckningar jag gjort medans jag läst så inget går förlorat...

Tinkerbelle, tack tack
    Jo att ha långt hår är ivägen hela tiden!!! jag är fortfarande fascinerad över att jag kan böja mig fram och inte behöva fixa upp håret hela tiden!!!

Frulle,Bobou, Villemoa, Cantaton Tack! jag är så nöjd med håret!!! Men behöver tips om hur jag ska frisera mig.....har ju inte haft såhär kort sen jag var typ 8år!

Bobou, håller helt med, aldrig försent att börja dansa!!! men å andra sidan har jag väl aldrig slutat, skakar rumpan minst 5min var dag på väg till köket o hämta godis eller nåt

Passionis, så roligt med huset!!! men herregud va rädd man blir över den dära kvinnan!!! Och att tanta-huset är ditt!!! *Glädjeskutt med rollatorn!!* HURRA HURRA!!!!!

Soldemor, spindlar är inte bara giftiga, dem är överintelligenta varelser som ska ta över jorden med sina laser ögon och 8ben.......lovar........ Och vad är det med mannen din?vill inte titta på hus o inte ha en kise till?? han kanske behöver bli tant??

Zumba fitness grejen är som någon sa (dfk var det kanske?) salsa rytmer osv med lite andra rörelser som ser lagom jobbiga men roliga ut! ni kan ju alltid googla det, det finns en hemsida men vågar inte skriva den, kanske mitt inlägg tas bort igen
    Jag lovar att hålla er uppdaterade!!! och jag har lovat migsjälv att gå ner dem dära 10kg som aldrig försvann innan bröllopet, tvärtom blev det plus ett par 5kg! men kakorna ääääär ju såååååå goda!!!!!!

ny vecka nu, fantamig september nu! tiden går så fort....planerar redan julen *ryser av tanken*

morgonkramar till er alla!!

• Fjosok
    TinkerBelle skrev 2009-08-31 21:55:42 följande:
    *asg*Det vill jag se!Bilder tack....
    Skulle vi vara lustiga nu va. :-P

Kan komma bilder då jag fått dom, har inte ens fotat förra omgången än, som är under uppfixning
  • Frulle

Jo en kompis till mig blev också gravid med spiral. Den hade dock trillat ut utan att hon märkte nåt.

hehe ja jag tror på chipsen!!!!

TinkerBelle skrev 2009-08-31 21:24:29 följande:
    Nu ska jag inte skrämma dig, men båda mina yngsta systrar kom till och blev födda - trotts spiral...Fast för din del va det nog bara grillchipsen som låg och skvalpa. Går över snabbare än en gravid bula!
  • Frulle

haha och jag tänkte när jag såg håret: ååå så där långt vill jag också ha!!

Jag tycker du kanske ska göra något vi pratade om förut. Nån lugg eller liknande..
    Då händer det mer utan en massa styling.

lillabruden skrev 2009-09-01 05:01:23 följande:
    Nu har jag läst allt och kör en 'klipp o klistra' variant från anteckningar jag gjort medans jag läst så inget går förlorat...Tinkerbelle, tack tack Jo att ha långt hår är ivägen hela tiden!!! jag är fortfarande fascinerad över att jag kan böja mig fram och inte behöva fixa upp håret hela tiden!!! Frulle,Bobou, Villemoa, Cantaton Tack! jag är så nöjd med håret!!! Men behöver tips om hur jag ska frisera mig.....har ju inte haft såhär kort sen jag var typ 8år! Bobou, håller helt med, aldrig försent att börja dansa!!! men å andra sidan har jag väl aldrig slutat, skakar rumpan minst 5min var dag på väg till köket o hämta godis eller nåt Passionis, så roligt med huset!!! men herregud va rädd man blir över den dära kvinnan!!! Och att tanta-huset är ditt!!! *Glädjeskutt med rollatorn!!* HURRA HURRA!!!!! Soldemor, spindlar är inte bara giftiga, dem är överintelligenta varelser som ska ta över jorden med sina laser ögon och 8ben.......lovar........ Och vad är det med mannen din?vill inte titta på hus o inte ha en kise till?? han kanske behöver bli tant??Zumba fitness grejen är som någon sa (dfk var det kanske?) salsa rytmer osv med lite andra rörelser som ser lagom jobbiga men roliga ut! ni kan ju alltid googla det, det finns en hemsida men vågar inte skriva den, kanske mitt inlägg tas bort igen Jag lovar att hålla er uppdaterade!!! och jag har lovat migsjälv att gå ner dem dära 10kg som aldrig försvann innan bröllopet, tvärtom blev det plus ett par 5kg! men kakorna ääääär ju såååååå goda!!!!!!ny vecka nu, fantamig september nu! tiden går så fort....planerar redan julen *ryser av tanken*morgonkramar till er alla!!
  • Frulle

Btw!! Det KRYLLAR av larver på mitt jobb!!! Så jävla vidriga!! Ligger i små cirklar över hela golvet.. Buuuhuuuu.. Vill inte vara här!

Han började garva på kundtjänst när jag ringde och felanmälde!

• Frulle

Det är såna där äckliga små jävlar.. Vissa är SMAAALA och svarta och dom ålar sig runt. Sen är det några gråaktiga som ligger i små cirklar lite här och var. Dom ser ínte ut att röra på sig..

passionsblomman skrev 2009-09-01 08:18:43 följande:
    Godmorgon!Vaddå larver? Vad är det för larver du har då? Fluglarver?
  • passionsblomman

Anticimex och kolla vad det egentligen är för ngt?
    Frulle skrev 2009-09-01 08:32:10 följande:
    Det är såna där äckliga små jävlar.. Vissa är SMAAALA och svarta och dom ålar sig runt. Sen är det några gråaktiga som ligger i små cirklar lite här och var. Dom ser ínte ut att röra på sig..
Svar på tråden Tantvarning 5