passionsblomman skrev 2009-08-27 15:02:11 följande:
Sonja: är det inte det ena så är det det andra sa flickan som blödde näsblod...VARFÖR ska man behöva BRÅKA och krångla så mycket med en massa galenskaper jämt! Tycker du hade nog med de förbaskade hantverkarna...
På tal om hantverkare; som grädden på moset ringde Aset (eller Assholet kanske) idag! Jag bestred ju fakturan och skrev att jag vill ha en ny korrekt faktura och sedan kommer jag innehålla en summa tills de har 1)Åtgärdat det som återstår att göra 2)Reklamationerna på trasigt material är åtgärdat 3)Jag har fått de utlovade garantisedlarna.
Vi ringde även killen som vi kommit överens om priset och han skulle kolla och återkomma. Det har han inte gjort.
Efter många om och men kom ju en plåtslagare och gjorde färdigt i förra veckan.
Sedan kom fönstertillverkaren och lovade byta ut det som var trasigt (ett handtag och nåt mer). Han lovade också att jag skulle få garantisedlarna.
Eftersom garantisedlarna inte kommit och ingen ny fakutra heller, ingen har ringt ang priset så har jag inte betalat.
Idag ringer han och frågar varför.
Börjar bjäbba om att han inte kan skicka garanti på nåt som inte är betalat. Men jag menade att fönstren har jag ju redan betalat, det är bara jobbet jag inte betalat.
Sen började han bjäbba om priset, där står vårt ord mot deras, det rör sig om 2000 kr. Där bröts samtalet. Hans eller min telefon eller Telia/Felia, jag vet inte men jag ides inte ringa upp igen och höra hans dravel.
Nu har jag gjort en uträkning utifrån skriftligt avtal, tidigare betalning vi har gjort för material och så rotavdrag och kommit fram till en summa som blir 850 kr mer än vi tänkt oss och 1150 kr mindre än han tänkt sig.
Skrev ett brev med uträkningen och att jag betalar denna summa punkt slut. De får skicka en ny korrekt faktura samt garantipappren, så är det bra med det. Hoppas vi.
Jag har kollat med föntertillverkaren,så jag kan ladda ner garantibevis för fönstren från internet, men jag vill ändå ha nåt garantipapper på byggfirmans arbete. Men även där så har jag konsumentlagen som ger mig rätt till reklamation på jobbet inom 10 år. Om det visar sig vara ytterligare nåt fel.
Så nu gör jag så här. Hoppas det räcker.