• Svar på tråden Tantvarning 5
  • TinkerBelle

Men barnen säger faktiskt själva fröken.
    Och jag vet att dottern har haft diskussioner med de manliga fritidsledarna för att förstå - inte helt självklart.

Fjosok skrev 2009-08-28 08:05:56 följande:
    Fröknarna??? Ge er med det gamla ordet nu va? Jag kallas inte magister heller. Magister Fjosse Filiph ja, lät som att föräldrarna bestämt från ruta 1 att barnet har talfel alt är dyslektiker modell knugen. Skämt och sido känns sådana stavningar lite tveksamma och kanske inte direkt genomtänkta.Ha en bra dag alla. Friday is coming! wiiiehaa!
  • Fjällbruttan

Hej!

För att tala lite vett och sans med damerna, jag hade ETT ryck igår, de är sällan förekommande och när det händer får jagalltid kommentarer fårn mannen, han blir så chockad
    Idag gör jag allt som vanligt, alltså ingenting

Jo,jag tinar kräftor tills ikväll, är nästan jobbigt att titta på medans de tinar

Så ska jag packa till husvagn, det tog 1 minut... phu... tänk att lägga fram 2 par trosor, 1 tröja, långkalsonger och så raggsockor... sjhit, får inte glömma stövlarna!

Vet ni, vi ska vara superduperlata.. vi snor med oss en sexhjuling och kör långt in i fjället för att plocka kantareller, hela vårt fjäll är rensat

I övrigt får ni gärna hålla tummarna idag för vi ska träffa företaget som sv. vll anlita vårt företags tjänster

Magister Fjosse var väl gulligt, fröken Fjosse hade varit värre

Otäckt med bran, tror jag måste stänga av huvudbrytaren till vår spis när vi far bort! Fast våra brandvarnare funkar  

• Sonja68
    Frulle skrev 2009-08-28 09:29:21 följande:
    Vart har du hittat den där idiotiska texten??
    Jag klantade mig när jag skulle klistra in Aletas inlägg, ville bara plocka ut den delen av citatet... Men jag gjorde nåt galet. Det är på Aletas barns förskola de kommit med de nya greppen. Visst är det hemskt?!
  • Sonja68

Fjällis; Lycka till med kantarellplockning. Hoppas det inte kommer regna på er utan att ni får härliga dagar uppe på fjället.
    Jag ska vara skitlat och helt karaktärslös och äta pizza eller hamburgare till lunch. Passar jättebra in i min nya, hälsosamma, smala livsstil, tycker ni inte?
    Ikväll blir det också nån latmans mat skulle jag tro. Ska föressten bjuda in min väninna med dotter, de som hade brand i natt. De har ju ingen spis !

• Sonja68

Tinker; du har all rätt att gnälla, särskilt åt oss, för det är väl det vi tanter är till för?? Jag förstår hur frustrerad du blir. Oförstående släktingar kan göra vilken tant som helst lite gnällig. Du vill ju vara med din MAN!!! Varje sekund är dyrbar för er, fattar de inte det?!

På tal om släktingar så kommer jag vara i SThlmsregionen, jag snackar Norrort, mest troligt kvällen den 25/9 och dagen 26/9 (då åker vi nog in till centrum). Verkar som att maken är i färd med att boka en weekend med färja till Riga på min födelsedag Hoppas, hoppas det blir så!

• Fjällbruttan

Tinker, lämnar en dunderkram till dig!!
    Förstår att ni har det skitjobbigt just nu, lite surt att pappan inte ville prata då din man stannat för detta....
    Förstår din längtan också och tycker inte att du är egoistisk, tror faktiskt också att din man behöver dig!

Kramar om

• Frulle

Nu vill JAG gnälla!! Jag har ringt sjukvårdsrådgivningen. Hon tror jag har NÖFF NÖFF!!!

• Sonja68
    Frulle skrev 2009-08-28 10:37:59 följande:
    Nu vill JAG gnälla!! Jag har ringt sjukvårdsrådgivningen. Hon tror jag har NÖFF NÖFF!!!
    Nä men vad säger du människa!!
    Det är ju VERKLIGEN inget att leka med.
    Har du feber? Vilka symptom i övrigt?
    Vad sa dom att du skulle göra?
  • Frulle

Äsch. Dom som har haft det har haft ganska milda symtom.
    Ja ghar haft som en rejäl vanlig flunsa, bara att den varit/är så uuuutdragen.. Är liksom inte minsta bättre och då har jag varit asförkyld i 1 vecka.
    Men hon sa att om jag inte känner mig minsta bättre i morgon ska jag ringa igen.

Sonja68 skrev 2009-08-28 10:42:44 följande:
    Nä men vad säger du människa!! Det är ju VERKLIGEN inget att leka med.Har du feber? Vilka symptom i övrigt?Vad sa dom att du skulle göra?
  • TinkerBelle

Fika? Om du hinner och får för maken.
    Han kan ju var med och snacka tant skit...

Jag är flexibel...

Sonja68 skrev 2009-08-28 10:04:50 följande:
    Tinker; du har all rätt att gnälla, särskilt åt oss, för det är väl det vi tanter är till för?? Jag förstår hur frustrerad du blir. Oförstående släktingar kan göra vilken tant som helst lite gnällig. Du vill ju vara med din MAN!!! Varje sekund är dyrbar för er, fattar de inte det?!På tal om släktingar så kommer jag vara i SThlmsregionen, jag snackar Norrort, mest troligt kvällen den 25/9 och dagen 26/9 (då åker vi nog in till centrum). Verkar som att maken är i färd med att boka en weekend med färja till Riga på min födelsedag Hoppas, hoppas det blir så!
Svar på tråden Tantvarning 5