God morgon Ladies!
Frulle skrev 2009-08-29 07:30:59 följande:
Jag håller med till viss del..Men jag vill INTE att hela våra inkomster ska gå till endast boende..Fördelen med stockholm är att det finns SÅÅ många hus som man verkligen ÄLSKAR och vill bo i! Ja, sen nackdelen med husköp i sthlm vet vi ju redan.. För dyrt!!Vi har nu pratat om att kanske köpa en lägenhet iaf! Billigare. Vi har ju ändå planer på att flytta till luleå sen när zack ska börja skolan. Handlar om 2 år.. Kanske är bättre att bo "billigt" under den tiden och sen köpa ett DRÖMHUS i luleå?!
Nej såklart vill inte jag heller lägga ALLA pengar på boende, man vill kunna unna sig en resa ibland och lite annat, hade jag velat det så hade jag valt en liiite roligare ort att bo på. Men vad jag menade var att förut, innan barnen, så var inte beredd att lägga lika mycket pengar på boende som jag gör idag. Då var allt annat mycket viktigare, för jag var så sällan hemma. Men ju mer tid man tillbringar i hemmet desto viktigare blir boendet liksom. Förut kunde det kvitta för mig hur jag bodde, bara det var billigt. Äh, jag vet inte hur jag ska förklara.
Jag och mannen har haft funderingar på att flytta söderut, till en större stad, han kanske skulle ha lättare att få ett annat jobb där. Men då blir det genast mycket dyrare för oss att bo. Vi skulle definitivt inte ha råd att bo i hus där.
Och så skulle det inte bli några pengar alls över till nåt annat. Nu har vi haft kämpiga månader eftersom Sasha varit sjukskriven sedan oktober, men annars så går det runt, om inte något oförutsett händer, tex en trasig bil eller en trasig panna. Vi kan unna oss att åka slalom på helgerna på vintern, en resa på sommaren och lite annat.
Luleå är en trevlig stad