• Svar på tråden Tantvarning 5
  • passionsblomman

Ja, tvestjärtar får räcka.

Frulle skrev 2009-08-30 20:32:23 följande:
    haha ja bajs i brevlådan vill man ju inte ha!!Räcker med tvestjärtar!
  • Fjällbruttan

Go´kväll alla tanter och tant-fans

Villemoa, nästa gång du träffar dina släktingar, om det nu skulle hända att du måste se de idioterna igen så finns det ett bra uttryck:
    Det ni tycker och vad en höna skiter lägger jag i samma påse...
    Funkar inte det så be dem hoppa och skita tills de får randiga ben!

Du är världens bästa och mest underbara mamma till Moa och du kommer att vara ännu bättre till lill-bebis, den som tycker nåt annat är ett jävla ärkepucko!

Solde, kul att se dig i rymden igen, och även du lilla bruden!

Blommis, underbart med bud, inte underbart med tok-dårar! Gu´va läskigt, skönt att du är en tant med skinn på näsan så du fick ut henne smidigt!
    Röd soffa låter fullständigt underbart!

Frulle, hur är det med förkylningen, jag hoppas den inte innehöll några smågrisar!

heloise och Panzer, hoppas ni slipper smågrisar ni med, och att Panzer har kryat på sig! Skönt med tofflor, jag har i dun
    hur går det med missekatten fårn Blommis?

Sonja, vi vräkte i oss älgstek med kantarellsås och färskpotatis här och jag känner igen mig idag, jag har mitt drömhus också, sånär som på ett ppar detaljer, som förhoppningsvis löser sig till sommaren

Min helg bestod av:

Fredag, husvagn occh sexhjulling till en vacker plats, två paket kräftor till middag, skön sömn med regent som smattrade på husvagnstaket!

Lördag, vaknade, lyssnade på regnet, vände oss om och somnade om tills 10... sköööönt.
    Ut med sexhjulingen till numera gps-utmärkt kantarellställe
    Efter en timmes letande fann vi det, en hel jäkla backe med kantareller!
    Vi for hem på lördag kväll med 14,4 kg!
    Duschade och så go´middag med kantarellmacka som förrätt, såklart!

Söndag, rensat kantareller, rensat, kantareller, rensat..... förvällt... jo och så en fika med vänner som var förbi och en rak utskällning till maken som tillslut, hör och häpna, masade sig ner till sin mamma och berättade hur han kände inför hennes sjukdom och imorgon ska jag få ringa så hon får larm och lite hjälpmedel och han ska följa henne till lassarettet! ÄNTLIGEN!!! Hon har max ett par månade kvar och det gäller att ta hand om varandra nu! Inte sen....
    Svärfar är en idiot så honom orkar jag inte ens bry mig i...
    Igår när vi var förbi när vi kom hem sa hon att hon funderade på toastol uppe ( de har toan i källaren, nerför en jättebrant trapp utan räcke) Bra, sa jag , då slipper du ju fall trappen och kan ta det lugnt när du blir kissnödig.
    Då säger dumdjäveln till karl, det är iväl inget bra med toa-stol, hon ligger ju bara hela dagarna här uppe för hon säger att hon inget orkar, så då måste hon ju MOTIONERA i trappen... aaaahhhrrrrrg... 

Opps... maratoninlägg.. f´låt... lämnar kantareller, rensade och klara till alla

• Frulle

Morr.. Sitter i en mycket irriterande tråd på familjeliv!!

Kanske är JAG som är knäpp, men jag har jävligt svårt för tjejer som är 15-19 år som sprnger o skaffar barn!!

• Frulle

Alltså hörru du!!!!! Älgstek med kantarellsås lät inte LITE gott det!!!

Fjällbruttan skrev 2009-08-30 20:44:08 följande:
    Go´kväll alla tanter och tant-fans Villemoa, nästa gång du träffar dina släktingar, om det nu skulle hända att du måste se de idioterna igen så finns det ett bra uttryck:Det ni tycker och vad en höna skiter lägger jag i samma påse...Funkar inte det så be dem hoppa och skita tills de får randiga ben!Du är världens bästa och mest underbara mamma till Moa och du kommer att vara ännu bättre till lill-bebis, den som tycker nåt annat är ett jävla ärkepucko!Solde, kul att se dig i rymden igen, och även du lilla bruden!Blommis, underbart med bud, inte underbart med tok-dårar! Gu´va läskigt, skönt att du är en tant med skinn på näsan så du fick ut henne smidigt!Röd soffa låter fullständigt underbart!Frulle, hur är det med förkylningen, jag hoppas den inte innehöll några smågrisar!heloise och Panzer, hoppas ni slipper smågrisar ni med, och att Panzer har kryat på sig! Skönt med tofflor, jag har i dun hur går det med missekatten fårn Blommis?Sonja, vi vräkte i oss älgstek med kantarellsås och färskpotatis här och jag känner igen mig idag, jag har mitt drömhus också, sånär som på ett ppar detaljer, som förhoppningsvis löser sig till sommaren Min helg bestod av:Fredag, husvagn occh sexhjulling till en vacker plats, två paket kräftor till middag, skön sömn med regent som smattrade på husvagnstaket!Lördag, vaknade, lyssnade på regnet, vände oss om och somnade om tills 10... sköööönt.Ut med sexhjulingen till numera gps-utmärkt kantarellställe Efter en timmes letande fann vi det, en hel jäkla backe med kantareller!Vi for hem på lördag kväll med 14,4 kg!Duschade och så go´middag med kantarellmacka som förrätt, såklart!Söndag, rensat kantareller, rensat, kantareller, rensat..... förvällt... jo och så en fika med vänner som var förbi och en rak utskällning till maken som tillslut, hör och häpna, masade sig ner till sin mamma och berättade hur han kände inför hennes sjukdom och imorgon ska jag få ringa så hon får larm och lite hjälpmedel och han ska följa henne till lassarettet! ÄNTLIGEN!!! Hon har max ett par månade kvar och det gäller att ta hand om varandra nu! Inte sen....Svärfar är en idiot så honom orkar jag inte ens bry mig i...Igår när vi var förbi när vi kom hem sa hon att hon funderade på toastol uppe ( de har toan i källaren, nerför en jättebrant trapp utan räcke) Bra, sa jag , då slipper du ju fall trappen och kan ta det lugnt när du blir kissnödig.Då säger dumdjäveln till karl, det är iväl inget bra med toa-stol, hon ligger ju bara hela dagarna här uppe för hon säger att hon inget orkar, så då måste hon ju MOTIONERA i trappen... aaaahhhrrrrrg... Opps... maratoninlägg.. f´låt... lämnar kantareller, rensade och klara till alla  
  • TinkerBelle

Det är inte bara du... växer ut horn i pannan när jag hör sånt.

Frulle skrev 2009-08-30 20:56:12 följande:
    Morr.. Sitter i en mycket irriterande tråd på familjeliv!!Kanske är JAG som är knäpp, men jag har jävligt svårt för tjejer som är 15-19 år som sprnger o skaffar barn!!
  • TinkerBelle

Aptiten är det inge fel hör jag.
    Kan knappast vara smågrisar Mulle har...

Frulle skrev 2009-08-30 20:57:08 följande:
    Alltså hörru du!!!!! Älgstek med kantarellsås lät inte LITE gott det!!!
  • Cantaton

Oj vad ni skriver och skriver och skriver. Nu har jag inte läst på flera dagar! Själv har jag varit i Söderköping under helgen. Sjöng på bröllop i S:t Annas skärgård (o idag sjöng jag på dop i Hägersten). På eftermiddagen idag var jag på gymmet och dansade afrikansk dans! Ordentligt träningspass... Så skönt!

Stor kram till er alla!

• Frulle

har ni hört talas om det där zumba?? Dansträning!

• Sonja68

Villemoa; Alltså vicka j-a knäppa släktingar. Men det är ofta så, släkten är värst. Har själv en del fastar som kan kläcka ur sig precis vad som helst. De tycker en j-a massa hela tiden både bakom ryggen och sen trycker de upp det i ansiktet på en också ibland. De fattar inte att man inte är intresserad av deras åsikter.
    Nä, förinta dem ur ditt medvetande, åtminstone för nåt år framöver, för deras dumheter och idiotiska åsikter har INGET med sanningen att göra, HÖR du det??? Du är en jättefin mamma till lilla Moa och kommer inte bli en sämre mamma till knodden du har i magen nu, och inte för de framtida småttingarna heller. Så det så! Håller med i allt som Tinker o Fjällis skrev!
    Ta det lugnt nu, andas djupt och försök radera dem från hårddisken. De är bara avundsjuka och har komplex.
    Massor med kramar skickar jag till dig, du är en SUPERBRA mamma, vän, fru och människa!

Fjällis; Älgstek o kantareller... åh jag tror jag slänger mig i bilen och kommer förbi på lite nattamat. Undra hur långt det är... 40-50 mil??

Blomman; ett psykfall i huset! Hjälp, jag hade haft svårt att hantera situationen, hade blivit så rädd. Tur att du är en redig tant som fixade det på ett bra sätt.
    De som drack kaffe på altanen, de är husets nästa ägare, det känner jag på mig

Cantaton: Jag funderade idag vart du tagit vägen, har saknat dig! Välkommen tillbaka.

MIna kusiner som bor i Sthlm o Uppsala har fått nys om att vi ev. är på G till hufvudstaden i slutet av september så de håller redan på att planera en helkväll för oss samma dag vi kommer. Nästa dag ska vi iväg med färja och jag känner redan hur det vänder sig i magen... uäääk. Tur att den går på e.m i alla fall och inte direkt på morgonen.
    De snackar om ett ställe som heter Golden Hits, vad är det? Nån av er nollåttor som vet? Är det nåt för en Norrlandstant överhuvud taget?

Svar på tråden Tantvarning 5