Okej lägg dig på soffan med fötterna högt och VILA!!!
Be satkärringarn dra åt h-vete dem har inget att göra med hur du är eller kommer att bli som mamma.
Dessutom kommer du bli fantastisk!
Du brinner för dem rätta sakerna.
Du har empati och förståelse.
Du vet om dina brister och det är mer än många klarar av att hantera.
Alla har vi svackor. Det viktiga är att man vågar ta sig upp på fötter igen, lär sig och går vidare i livet.
Kram vännen!
Låt ingen skyffla runt dig bara för att det göder deras misserabla egon. 
Villemoa skrev 2009-08-30 18:31:17 följande:
Ett helt ego inlägg från mig men jag har haft the weekend from hell! Hade ju ordnat 60-års fest för mamma och allt var frid och fröjd tills på kvällen då en av mina nära släktingar skapade ett problem av ingenting alls och kallade mig både det ena, andra och tredje! :-0 Jag är ju inte den som sväljer saker och ting, eller tar skit, utan jag sa ifrån på skarpen men då var jag "oförskämd" mm. Sen har jag också fått höra vad samma person + dennas dotter egentligen tycker om mig fast naturligtvis har ju inte DE berättat för mig utan snackat skit bakom ryggen på mig!! Bland annat har de sagt att jag inte är redo för att vara mamma och att pga att jag har några svackor så förstod denna första att jag skulle ha svårt att klara av mammarollen!! Hallå, vem har inte haft svackor i livet och vad faen har det att göra med min mammaroll??? Denna persons liv är ju bara en svacka för faen!!!Och detta ska alltså vara nära släktingar?! Jag är så chockad så det finns inte och har varit spänd i magen sen i fredags kväll. Nästan som sammandragningar och då är jag ändå bara i v.6+6.Jag har varit så ledsen i dagarna två så det finns inte!